• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Auksinio laikotarpio metu „Chrysler“ markės įkūrėjas ir tuometinis vadovas – Walteris Chrysleris, 1928 metais pristatė naują markę – „DeSoto“, kuri buvo pavadinta ispanų keliautojo, Hernando de Soto garbei.
„DeSoto“ buvo sukurta dėl labai elementarios priežasties – užimti labai svarbią vietą, sparčiai augančioje automobilių rinkoje. „DeSoto“ buvo pigesnė, bet tikrai ne prastesnė alternatyva „Chrysler“ automobiliams, kurie tuomet priklausė aukštesnės klasės ratuočių gamintojams. Įsivaizduokite, lyg tai būtų trečiame dešimtmetyje įkurtas „VAG“ koncernas, kurio krepšelyje yra milžiniškas kiekis prekinių ženklų, tačiau kiekvienas iš jų yra pozicionuojamas tam tikrame kainų segmente. Tuomet „Chrysler“ lygiavosi į „Mercedes Benz“, o „DeSoto“ buvo skirtas vidutinės klasės gyventojams.

Auksinio laikotarpio metu „Chrysler“ markės įkūrėjas ir tuometinis vadovas – Walteris Chrysleris, 1928 metais pristatė naują markę – „DeSoto“, kuri buvo pavadinta ispanų keliautojo, Hernando de Soto garbei.
„DeSoto“ buvo sukurta dėl labai elementarios priežasties – užimti labai svarbią vietą, sparčiai augančioje automobilių rinkoje. „DeSoto“ buvo pigesnė, bet tikrai ne prastesnė alternatyva „Chrysler“ automobiliams, kurie tuomet priklausė aukštesnės klasės ratuočių gamintojams. Įsivaizduokite, lyg tai būtų trečiame dešimtmetyje įkurtas „VAG“ koncernas, kurio krepšelyje yra milžiniškas kiekis prekinių ženklų, tačiau kiekvienas iš jų yra pozicionuojamas tam tikrame kainų segmente. Tuomet „Chrysler“ lygiavosi į „Mercedes Benz“, o „DeSoto“ buvo skirtas vidutinės klasės gyventojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DeSoto Model SA Roadster


Per pirmuosius prekybos metus „DeSoto“ visose JAV valstijose pardavė beveik 82 tūkst. automobilių. Atsižvelgiant į tai, jog tai buvo visiškai nauja markė – tai buvo neįtikėtinas rezultatas. Daugelį sužavėjo sąsajos su „Chrysler“ ir gerokai mažesnė įsigijimo kaina. Vis dėlto, tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kuomet „DeSoto“ sugebėjo parduoti tokį kiekį automobilių.
Įpusėjus ketvirtam dešimtmečiui, „DeSoto“ kompanijos finansinė būklė ir pardavimų statistika priminė amerikietiškus kalnelius. Jeigu 1932 metais „DeSoto“ sugebėjo parduoti maždaug 32 000 vienetų, sekančiais metais naujų automobilių pardavimai sugebėdavo smukti dvigubai.
Už markės nepastovumą buvo atsakingi du veiksniai: neįprastas ir retkarčiais prastas markės valdymas ir tiesioginė konkurencija su kitu „Chrysler“ šeimos nariu – „Dodge“.
Kompanijos būklė sugebėjo stabilizuotis tik pasibaigus antrajam pasauliniam karui, kuomet „Chrysler“ nusprendė radikaliai pakeisti automobilių eksterjero dizainą ir investuoti į naujų modelių plėtrą. „Chrysler“ modernizacija neaplenkė ir „DeSoto“, kurios modelių gamoje atsirado net keli itin populiarūs modeliai: „Firesweep“, „Firedome“, „Fireflite“. Būtent šių modelių dėka „DeSoto“ metinių pardavimų statistika išaugo iki 100 000 tūkst. vienetų per metus.
Kaip ir anksčiau, sėkmingas „DeSoto“ laikotarpis tęsėsi neilgai. 1958 metais prasidėjusi JAV ekonomikos recesija kompanijos pardavimus 1959 metais sumažino 40 procentų, o 1960 metais – net 60 procentų. „Chrysler“ norėdama išgelbėti savo kailį ir tuo pačiu sumažinti nuostolius, 1960 metų lapkritį buvo paskelbta, jog „DeSoto“ keliauja į istorijos vadovėlius.

REKLAMA

DeSoto Firesweep 4 Door Sportsman


„Chrysler“ agonija
„Chrysler“ markė šiuo metu priklauso 7-am pagal dydį automobilių koncernui – „Fiat Chrysler“ arba – tiesiog „FCA“, kuris savo krepšelyje turi ne vieną istoriškai stiprų prekinį ženklą.
Vis dėlto, „Chrysler“ markės egzistavimą reikėtų padalinti į dvi dalis: sėkmingą ir itin prastą. Pastarasis kelia daugiausiai emocijų, nes kartais sunku suprasti kaip vienas sėkmingiausių JAV gamintojų sugebėjo taip greitai prarasti kontrolę ir net kelis kartus atsidurti ant bankroto ribos.
Pirmą kartą „Chrysler“ bankroto ribą priėjo aštunto dešimtmečio pabaigoje. Tuomet kompaniją išgelbėjo JAV vyriausybę. Po to „Chrysler“ pasirašė bendradarbiavo sutartį su „Mitsubishi“, įsigijo „Jeep“ markę, kol galiausiai šio gamintojo kontrolė perėmė „Daimler“.

REKLAMA
REKLAMA

Chrysler New Yorker Deluxe


Praėjus vos 9 metams, „Daimler“ nusprendė išmesti nepelningą ir prastai funkcionuojantį gamintoją. Tai vokiečių koncernas padarė ne pačiu tinkamiausiu metu – ekonominės krizės pradžioje, todėl nenuostabu, jog vos po vienerių metų „Chrysler“ oficialiai paskelbė bankrotą. Dar kartą.
Pažvelgę į sėkmingą „Chrysler“ periodą – nustebtume, nes iki 1970-ųjų pradžios „Chrysler“ demonstravo nuolatinį pranašumą prieš savo konkurentus. Užtenka pažvelgti į kelis išradimus, kurie visiems laikams pakeitė automobilių industriją. Pavyzdžiui: „Chrysler“ inžinieriai pirmieji išrado elektra valdomus valytuvus, modernią elektroninę įpurškimo sistemą, automatinę greičio palaikymo sistemą, borto kompiuterį ir tai keletas iš daugybės pavyzdžių.
Žemesnės klasės „Chrysler“
Biudžetinė „Chrysler“ alternatyva žiniasklaidoje išpopuliarėjo po to, kai 1942 metais pristatė įdomų išradimą, kuris buvo sukurtas galvojant apie cigaretės iš rankų nepaleidžiančius vairuotojus.
„DeSoto“ papildomos įrangos kataloge atsirado „SPSW“ vardu pavadintas vairas. Kuo jis ypatingas? O gi tuo, jog vairo viduryje buvo sumontuota cigarečių talpykla. Vairuotojui užtekdavo paspausti vieną mygtuką ir iš talpyklos išlįsdavo viena cigaretė. Apskritai į talpyklą buvo galima sudėti 14-a cigarečių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Popular Mechanics straipsnis


Kompanijos atstovai teigė, jog šis „priedas“ buvo sukurtas tam, jog palengvintų rūkančių vairuotojų dalią ir padidintų saugumą. Vietoj to, kad vairuodami ieškotų cigarečių pakelio ir kuistųsi už vairo, jiems buvo siūloma gerokai patogesnė alternatyva.

REKLAMA

Vairas


Šis unikalus priedas „DeSoto“ papildomos įrangos sąraše išbuvo neilgai – maždaug vienerius metus. Gamintojas susidūrė su milžinišku pasipriešinimu, kurio iniciatoriai buvo prieš tabako kompanijas ir apskritai – rūkančius žmones.

DeSoto automobilis


Šiuo metu tik istorijos vadovėliuose egzistuojantis automobilius gamintojas visame pasaulyje žinomas dėl dar vieno išradimo – pasikeliančių žibintų. 1942 metais pasirodęs „DeSoto“ modelis buvo pirmasis JAV markės gamintojo modelis, kuris turėjo pakeliamus žibintus. Vėliau šią „madą“ perėmė ir kiti, kuriems pasikeliantys žibintai asocijavosi su modernumu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų