Per pirmuosius prekybos metus „DeSoto“ visose JAV valstijose pardavė beveik 82 tūkst. automobilių. Atsižvelgiant į tai, jog tai buvo visiškai nauja markė – tai buvo neįtikėtinas rezultatas. Daugelį sužavėjo sąsajos su „Chrysler“ ir gerokai mažesnė įsigijimo kaina. Vis dėlto, tai buvo pirmas ir paskutinis kartas, kuomet „DeSoto“ sugebėjo parduoti tokį kiekį automobilių.
Įpusėjus ketvirtam dešimtmečiui, „DeSoto“ kompanijos finansinė būklė ir pardavimų statistika priminė amerikietiškus kalnelius. Jeigu 1932 metais „DeSoto“ sugebėjo parduoti maždaug 32 000 vienetų, sekančiais metais naujų automobilių pardavimai sugebėdavo smukti dvigubai.
Už markės nepastovumą buvo atsakingi du veiksniai: neįprastas ir retkarčiais prastas markės valdymas ir tiesioginė konkurencija su kitu „Chrysler“ šeimos nariu – „Dodge“.
Kompanijos būklė sugebėjo stabilizuotis tik pasibaigus antrajam pasauliniam karui, kuomet „Chrysler“ nusprendė radikaliai pakeisti automobilių eksterjero dizainą ir investuoti į naujų modelių plėtrą. „Chrysler“ modernizacija neaplenkė ir „DeSoto“, kurios modelių gamoje atsirado net keli itin populiarūs modeliai: „Firesweep“, „Firedome“, „Fireflite“. Būtent šių modelių dėka „DeSoto“ metinių pardavimų statistika išaugo iki 100 000 tūkst. vienetų per metus.
Kaip ir anksčiau, sėkmingas „DeSoto“ laikotarpis tęsėsi neilgai. 1958 metais prasidėjusi JAV ekonomikos recesija kompanijos pardavimus 1959 metais sumažino 40 procentų, o 1960 metais – net 60 procentų. „Chrysler“ norėdama išgelbėti savo kailį ir tuo pačiu sumažinti nuostolius, 1960 metų lapkritį buvo paskelbta, jog „DeSoto“ keliauja į istorijos vadovėlius.
„Chrysler“ agonija
„Chrysler“ markė šiuo metu priklauso 7-am pagal dydį automobilių koncernui – „Fiat Chrysler“ arba – tiesiog „FCA“, kuris savo krepšelyje turi ne vieną istoriškai stiprų prekinį ženklą.
Vis dėlto, „Chrysler“ markės egzistavimą reikėtų padalinti į dvi dalis: sėkmingą ir itin prastą. Pastarasis kelia daugiausiai emocijų, nes kartais sunku suprasti kaip vienas sėkmingiausių JAV gamintojų sugebėjo taip greitai prarasti kontrolę ir net kelis kartus atsidurti ant bankroto ribos.
Pirmą kartą „Chrysler“ bankroto ribą priėjo aštunto dešimtmečio pabaigoje. Tuomet kompaniją išgelbėjo JAV vyriausybę. Po to „Chrysler“ pasirašė bendradarbiavo sutartį su „Mitsubishi“, įsigijo „Jeep“ markę, kol galiausiai šio gamintojo kontrolė perėmė „Daimler“.
Praėjus vos 9 metams, „Daimler“ nusprendė išmesti nepelningą ir prastai funkcionuojantį gamintoją. Tai vokiečių koncernas padarė ne pačiu tinkamiausiu metu – ekonominės krizės pradžioje, todėl nenuostabu, jog vos po vienerių metų „Chrysler“ oficialiai paskelbė bankrotą. Dar kartą.
Pažvelgę į sėkmingą „Chrysler“ periodą – nustebtume, nes iki 1970-ųjų pradžios „Chrysler“ demonstravo nuolatinį pranašumą prieš savo konkurentus. Užtenka pažvelgti į kelis išradimus, kurie visiems laikams pakeitė automobilių industriją. Pavyzdžiui: „Chrysler“ inžinieriai pirmieji išrado elektra valdomus valytuvus, modernią elektroninę įpurškimo sistemą, automatinę greičio palaikymo sistemą, borto kompiuterį ir tai keletas iš daugybės pavyzdžių.
Žemesnės klasės „Chrysler“
Biudžetinė „Chrysler“ alternatyva žiniasklaidoje išpopuliarėjo po to, kai 1942 metais pristatė įdomų išradimą, kuris buvo sukurtas galvojant apie cigaretės iš rankų nepaleidžiančius vairuotojus.
„DeSoto“ papildomos įrangos kataloge atsirado „SPSW“ vardu pavadintas vairas. Kuo jis ypatingas? O gi tuo, jog vairo viduryje buvo sumontuota cigarečių talpykla. Vairuotojui užtekdavo paspausti vieną mygtuką ir iš talpyklos išlįsdavo viena cigaretė. Apskritai į talpyklą buvo galima sudėti 14-a cigarečių.
Kompanijos atstovai teigė, jog šis „priedas“ buvo sukurtas tam, jog palengvintų rūkančių vairuotojų dalią ir padidintų saugumą. Vietoj to, kad vairuodami ieškotų cigarečių pakelio ir kuistųsi už vairo, jiems buvo siūloma gerokai patogesnė alternatyva.
Šis unikalus priedas „DeSoto“ papildomos įrangos sąraše išbuvo neilgai – maždaug vienerius metus. Gamintojas susidūrė su milžinišku pasipriešinimu, kurio iniciatoriai buvo prieš tabako kompanijas ir apskritai – rūkančius žmones.
Šiuo metu tik istorijos vadovėliuose egzistuojantis automobilius gamintojas visame pasaulyje žinomas dėl dar vieno išradimo – pasikeliančių žibintų. 1942 metais pasirodęs „DeSoto“ modelis buvo pirmasis JAV markės gamintojo modelis, kuris turėjo pakeliamus žibintus. Vėliau šią „madą“ perėmė ir kiti, kuriems pasikeliantys žibintai asocijavosi su modernumu.