Žaliasis storulis iš animacinio filmuko kviečia vaikus paragauti McDonaldo mėsainių. Tačiau ES, palaikoma Pasaulinės sveikatos organizacijos, siekia, kad tai baigtųsi.
Daugelis gydytojų susirūpinę, jog vaikai maitinasi netinkamai, valgo vienodą maistą. JAV apie 40 proc. vaikų turi antsvorio, šiais rodikliais prie jos priartėjo bei D. Britanija ir Vokietija. Dėl antsvorio vėliau atsiranda sveikatos sutrikimų: pakyla kraujo spaudimas, padidėja tikimybė susirgti diabetu, kraujagyslių ir širdies ligomis, rašo Vokietijos dienraštis „Die Welt“.
Kovodama su nutukimo problema, ES nori priimti nutarimą dėl nesveiko maisto (mėsainių, kolos, saldžių sulčių, šokolado batonėlių, traškučių) reklamos draudimo.
Nepasitenkinimas nesveiko maisto reklama didėja visame pasaulyje. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje daugiau nei 50 verslo interesų grupių remia savanorišką praktikos kodeksą, kuriame numatoma visose žiniasklaidos priemonėse drausti nesveiko maisto reklamą nuo 6 iki 19 valandos, išskyrus internetą, kur siūlo ją panaikinti.
Kodekse taip pat numatyta pašalinti nesveiko maisto reklamas iš mokyklų, nenaudoti animacinių personažų, draudžiami ir su nesveiku maistu susiję konkursai vaikams, nemokamos dovanos.
Siekdama uždrausti vaikams skirtas nesveikų maisto produktų reklamas, JAV vyriausybė taip pat ėmėsi griežtų veiksmų. JAV Federalinė Prekybos Kontrolės Komisija ypač didelį dėmesį skiria reklamai, nukreiptai į jaunesnius nei 12 metų vaikus bei paauglius. Plataus masto tyrime bus analizuojamos didžiausių JAV veikiančių bendrovių, pavyzdžiui, „McDonald‘s“, KFC, „Coca – Cola“ ir kitos reklaminės kampanijos.
Tačiau neaišku, ar Šrekas iš tiesų kalčiausias dėl vaikų nutukimo. Statistika rodo, jog turinčių antsvorį vaikų ypač daug socialiai pažeidžiamose šeimose, kur netinkamai maitinamasi dėl skurdo ir nežinojimo.