Gimtadienio žvejyba – „nuplaukė“
Anglija.lt gavo Britanijoje gyvenančių tautiečių nusiskundimų dėl jų planuotų išvykų į jūrą, kurios taip ir neįvyko – anot nukentėjusiųjų, dėl organizatoriaus Sigito Duoblio kaltės.
Balandžio viduryje Peterborough mieste gyvenančio Žydrūno Šakavičiaus gimtadieniui draugai ir žmona suorganizavo staigmeną – žvejybą jūroje. Šią išvyką užsakė per „Keliauninkas Travel“, sumokėjo 50 £ svarų užstatą. Išvyka į žvejybą jūroje turėjo įvykti balandžio 20 dieną.
„Šeštadienį turėjome išplaukti, penktadienį apie 10 val. vakare gauname žinutę, kad negavo leidimo išplaukti. Gerai, viskas logiška, supratome, sutikome atidėti. Nors buvome viskus daiktus susiruošę, nusipirkę maistą, aprangą ir išeigines dienas pasiėmę“, – pasakojo Ž. Šakavičius. Žvejybinė kelionė buvo atidėta ir kita data, pasiūlyta 10 lietuvių grupei, užsakiusiai žvejybą laivu, buvo gegužės 25 d.
Dingo kaip į vandenį
Antradienį prieš suplanuotą jau pakeistą žvejybos datą, Žydrūnas su draugais susisiekė su S. Duobliu pasiteirauti, ar niekas nepasikeitė – jiems buvo pasakyta, kad viskas vyks, kaip ir planuota. Lietuviai turėjo nuvykti iki Wolverhamptono, o iš ten S. Duobis būtų juos nuvežęs iki Rhyl miestelio, iš kur plauktų laivas.
Tačiau nuo penktadienio, gegužės 23 dienos, su S. Duobliu susisiekti lietuviams nepavyko – telefono numeris išjungtas, į el. laiškus neatsakinėja. Ž. Šakavičius neiškentė – apie neįvykusią išvyką, sumokėtą užstatą ir prapuolusį organizatorių paskelbė socialinio tinklo „Facebook“ grupėse, skirtose Anglijos lietuviams bei žvejams. Vyras sutiko šią istoriją paviešinti ir Anglija.lt.
„Kai paviešinau internete, atsirado kitų nukentėjusių žmonių. Man pikta ne dėl tų prarastų 50 svarų, bet dėl to, kad tai buvo dovana, suplanuota ir laukta išvyka. Dėl to aš ir draugai pasiėmėm išeigines darbe, dirbom kelias dienas be išeiginių tam, kad tą savaitgalį galėtume išvykti į kelionę“, – Anglija.lt pasakojo Žydrūnas, nusprendęs įspėti tautiečius apie savo patirtį, nes nebuvo tikras, ar atgaus užstatą.
Už šią kelionę buvo sumokėtas 50 £ užstatas, o kelionė laivu į jūrą vienam asmeniui būtų kainavusi 65 £.
Organizatorius – ligoninėje
Anglija.lt pavyko susisiekti su „Keliauninkas Travel“ savininku Sigitu Duobliu ir pasiteirauti, kas tokio nutiko, kad planuotos išvykos neįvyko. S. Duoblis Anglija.lt tikino, kad toks atvejis, kai suplanuota kelionė neįvyko ir jis negalėjo klientų įspėti, atsitiko pirmą kartą.
„Pradžiai norėčiau pranešti, kad visiems pinigai yra grąžinti 100 procentų. Pirmoji žvejyba neįvyko dėl oro sąlygų, tą dieną buvo labai vėjuota ir kapitonas atsisakė plaukti į jūrą. Aš pats sužinojau apie tai paskutinę minutę. Visiems buvo pranešta ir paskambinta, suderinta kita diena. O dabar atsitiko tai, ko negalėjau numatyti. Aš pakliuvau į ligoninę dėl sveikatos problemų. Pragulėjau tenai savaitę laiko, be telefono ir jokio ryšio. Kai jau galėjau kalbėti, aš paprašiau draugo, kad praneštų visiems, kas atsitiko, galbūt per vėlai, bet taip jau atsitiko“, – Anglija.lt aiškino S. Duoblis ir pridūrė, jog „kartais gyvenime atsitinka tokių dalykų, kad žmonės galvoja, jog esu aferistas“.
S. Duoblis pasakojo, kad žvejybines keliones organizuoja antrus metus, kartą per mėnesį, tačiau tai ne vienintelė veikla, kuria užsiima. „Mes organizuojame keliones ir ekskursijas, o žvejyba tai tik papildoma pramoga žmonėms. Iš žvejybos praktiškai nieko neuždirbame. Kaina yra pastovi, asmeniui 65 svarai. Į šią kainą įeina: meškerių nuoma, transportavimas nuo Wolverhamptono iki žvejybos vietos, neribotas kiekis kavos, arbatos ir užkandžių žvejybos metu. Taip pat suteikiame specialius rūbus, jeigu asmuo atvyko nepasiruošęs. Norintis užsakyti žvejybą turi sumokėti 10 svarų depozitą, o likusią sumą žvejybos metu. Štai tokia paprasta sistema. Anksčiau depozito išvis neimdavome, bet kai padaugėjo neatvykstančių žmonių, juk viskas jau būna užsakyta iš anksto, nusprendėme draustis“, – taisykles aiškino S. Duoblis.
S. Duoblis pridūrė, kad atvejų, kai neįvyksta žvejyba, pasitaiko retai. „Per visus metus, priskaičiavus ir šį incidentą, buvo atidėtos tik keturios žvejybos. Jokių problemų su klientais nebūdavo, visada visi likdavo patenkinti, nes daugelis supranta, kad oro sąlygų neužsakysi, o rizikuoti negalima. Jeigu jau neįvyksta žvejyba, žmonėms pasiūlomas kitas laikas arba grąžinami pinigai“, – tikino organizatorius.
Nepatenkintus klientus - į teismą?
Po to, kai Anglija.lt susisiekė su S. Duobliu, Žydrūnas patvirtino, kad 50 £ užstatą atgavo. Tačiau vyras, nusivylęs dvejomis neįvykusiomis išvykomis, tikino daugiau išvykų per šią įmonę neužsisakysiantis ir pridūrė, kad iš organizatoriaus jokio paaiškinimo ar atsiprašymo nesulaukė.
Anglija.lt bendravo ir su kitu lietuviu, kuris papuolė į tokią pat situaciją kaip ir Žydrūnas – per „Keliauninkas Travel“ užsakyta žvejyba neįvyko, tačiau jis, patvirtinęs, kad atgavo pinigus už užstatą, jokių pretenzijų organizatoriams nebeturėjo.
Tačiau „Keliauninkas Travel“ vadovas S. Duoblis teigė, kad skundai „Facebook“ grupėse žeidžia jo garbę ir orumą, jog tai yra vieša antireklama, ir jis nusivylusius klientus ketina paduoti į teismą.
Jolanta Terminaitė