• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien darbo rinkoje vis dažniau girdimas terminas „revenge quitting“ (liet. kerštingas išėjimas iš darbo). Tai – situacija, kai darbuotojai palieka įmonę ne tik dėl geresnio pasiūlymo, bet norėdami išreikšti savo nepasitenkinimą ir pakenkti darbdavio reputacijai.

Šiandien darbo rinkoje vis dažniau girdimas terminas „revenge quitting“ (liet. kerštingas išėjimas iš darbo). Tai – situacija, kai darbuotojai palieka įmonę ne tik dėl geresnio pasiūlymo, bet norėdami išreikšti savo nepasitenkinimą ir pakenkti darbdavio reputacijai.

REKLAMA

Tendencijos signalizuoja vieną – darbuotojai išeina, aktyviai internete dalijasi savo neigiamomis patirtimis, o įmonė lieka be galimybės pritraukti naujų talentų, rašoma darbdavio identiteto agentūros „DID Moons“ pranešime žiniasklaidai.

Darbuotojai tampa vis sąmoningesni

Apie tai plačiau pasakoja darbdavio identiteto agentūros „DID Moons“ partnerė ir strategė Justina Darulytė.

Pasak „DID Moons“ partnerės ir strategės Justinos Darulytės, išgirdus frazę „revenge quitting“, atrodo, norisi pykti ant išėjusių darbuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, kaip pabrėžė specialistė, tai yra rimtas signalas ne jiems, o darbdaviams:

„Jei žmonės palieka įmonę su pykčiu, tai nėra tik jų emocinė reakcija, tai – ženklas, kad organizacijoje yra neišspręstų problemų.“

REKLAMA

„Revenge quitting“ rodo ne tik didesnį darbuotojų nepasitenkinimą, bet ir jų augantį sąmoningumą.

Žmonės nebebijo kalbėti apie realią situaciją įmonėse ir viešai dalytis savo patirtimis. 

Tai susiję ir su kita, kiek platesne tendencija: 2025 m. „Glassdoor Worklife Trends“ tyrimas parodė, kad net 65 proc. darbuotojų jaučiasi „įstrigę“ dabartiniame darbe, tačiau neturėdami galimybių jo keisti, dažniau reiškia nepasitenkinimą viešojoje erdvėje. 

REKLAMA
REKLAMA

„Išvada – paprasta: įmonės, kurios nesugeba suteikti aiškių augimo galimybių ir motyvuojančios darbo aplinkos, neišvengiamai atsiduria kritikos centre“, – teigia J. Darulytė.

Neigiamais atsiliepimais įspėja kitus darbuotojus

Darbdavio įvaizdis jau seniai neapsiriboja tik reklaminėmis kampanijomis ar „Linkedin“ įrašais.

2024 m. „DID Moons“ atliktas tyrimas „Darbuotojų lūkesčiai'24“ atskleidė, kad net 99 proc. kandidatų tikrina įmonės reputaciją prieš priimdami darbo pasiūlymą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Beveik pusė jų pirmiausia peržiūri atsiliepimus tokiose platformose, kaip „Rekvizitai.lt“, „Glassdoor“ ar „Pinokis“.

Kiti labiau pasitiki tiesiogine patirtimi – beveik 42 proc. teiraujasi esamų ar buvusių darbuotojų nuomonės.

O daugiau nei 40 proc. tiesiog ieško informacijos apie įmonę „Google“ paieškoje.

Tai reiškia, kad, jei buvę darbuotojai viešai dalijasi neigiamomis patirtimis, tai tikrai pasieks potencialius kandidatus ir tiesiogiai nulems jų norą prisijungti prie įmonės.

REKLAMA

Ko turi imtis darbovietės?

Anot J. Darulytės, yra du pagrindiniai dalykai, ko turi griebtis įmonės, susidūrusios su viešojoje erdvėje paskelbiamais neigiamais buvusių darbuotojų atsiliepimais.

Pirma – į juos reaguoti, antra – išsiaiškinti, kas iš tiesų paskatino šį „kerštą“.

„Jei jau gavote tokių atsiliepimų, pirmas žingsnis – profesionali ir argumentuota reakcija. Įmonė turi parodyti, kad girdi ir vertina grįžtamąjį ryšį, net jei šis – negatyvus, turi išreikšti apgailestavimą dėl patirties ir, jei įmanoma, nurodyti, kokie veiksmai buvo ar bus atlikti siekiant situaciją gerinti.

REKLAMA

Skamba gana paprastai, bet tokia komunikacijos strategija dažnai gali padaryti daugiau nei tam tikra reklaminė kampanija“, – tikina ekspertė.

Kitas svarbus aspektas, anot J. Darulytės, yra savianalizė ir realūs pokyčiai. Neigiamas atsiliepimas yra signalas, kad darbuotojas jautėsi neišgirstas organizacijoje ir dabar kalba viešai.

Tad įmonei reikia savikritiškai įvertinti, ar tokios pačios problemos nepatiria kiti darbuotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jei darbuotojai nuolat kalba apie per didelį darbo krūvį, gal verta didinti komandą, perskirstyti užduotis ar aiškiau apibrėžti lūkesčius? Jei problema – vadovavimo kokybė, vadinasi, reikia įsivertinti, ar vadovai gauna pakankamai mokymų, ar organizacijoje yra veiksmingi grįžtamojo ryšio mechanizmai ir t. t.

Darbdaviai neretai pamiršta, kad nepatenkinti darbuotojai nebūtinai išeis iš karto – jie gali likti, bet taps neįsitraukusiais, skeptiškais ir pasyviais kritikais“, – aiškina J. Darulytė.

REKLAMA

Skatina kurti aplinką, iš kurios nesinorėtų išeiti

Nori to įmonės ar ne, bet darbdavio reputacija yra labai svarbi tiek esamiems, tiek būsimiems darbuotojams.

Anot J. Darulytės, ilgalaikėje perspektyvoje svarbiausia yra ne tik spręsti iškilusias problemas, bet ir formuoti organizacinę kultūrą, kuri skatintų darbuotojų įsitraukimą.

„Geriausias būdas išvengti „revenge quitting“ – kurti tokią aplinką, iš kurios žmonės nenori išeiti. Jei darbuotojai jaučiasi girdimi, vertinami ir turi realias augimo galimybes, jie ne tik liks, bet ir taps stipriausiais organizacijos ambasadoriais.

O, jei vis dėlto išeina – jie tai darys ne dėl nuoskaudų, o dėl naujų karjeros galimybių, palikdami teigiamą įspūdį apie organizaciją“, – akcentavo ekspertė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų