„Pravažumo etalonas“, „legenda“, „sunkiai užmušamas automobilis“ – tokie „Defender“ epitetai dešimtmečius nuo pat gamybos pradžios 1948 metais skriejo iš pačių sudėtingiausių kelionėms užkampių: nuo dykumų ar džiunglių iki britų armijos žygių karštuosiuose pasaulio taškuose. Vis dėlto „Land Rover“ jau turėjo ką pasiūlyti ieškantiems šeimyniško automobilio, tad sprendimas ir naujojo „Defender“ koncepciją pasukti šia kryptimi nustebino daugelį.
Spartietiškumu garsėjęs asketiškas automobilis nuo ilgesnių kelionių tiesiog atbaidydavo dėl siauros praktinės srities, o jo įpėdinis sukurtas puoselėjant visiškai kitą viziją – visureigis turi būti pravažus, praktiškas, patogus ir tinkamas ilgoms šeimos išvykoms. Automobilių vertinimo specialistų teigimu, būtent šis koncepcijos posūkis senuosius gebėjimus išsaugojusiam legendiniam visureigiui leido pasivyti šiandienos poreikius.
„Evoliucinis šuolis tolyn nuo pirmtako, kurį konstruojant greičiausiai naudotas tik kūjis, iki dabartinio „Defender“ yra toks didelis, kaip tarp Atlantą tarpukario metais įveikusios „Lituanicos“ ir raketų „SpaceX“, – vaizdžiai paaiškino ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas.
Ekstremalus indeksas
Naujasis modelis beveik nuo pirmųjų kontaktų su pasaulio automobilizmo specialistais gavo nemenką pozityvių įvertinimų dozę ir sveikinimų britų legendai sugrįžus tiksliu šūviu į dešimtuką. Išimtimi netapo ir Baltijos šalys, kuriose visureigis taip pat pelnė ekspertų simpatijas ir užsitarnavo „Metų visureigio“ titulą Lietuvoje bei Latvijoje, o Estijoje tik per plauką netapo „Metų automobiliu“ ir užėmė antrą vietą. Be to, šis modelis tapo „Top Gear“ metų automobiliu – tai vienas labiausiai prestižinių apdovanojimų automobilių rinkoje.
R. Gabartas sako, kad svarbiausias „Defender“ evoliucijos žingsnis, kuris atrišo inžinieriams rankas derinti gerokai kokybiškesnius važiavimo komforto nustatymus, buvo tai, kad jie atsisakė rėminės konstrukcijos, vietoje jos pasirinko tvirtą aliuminio monokoką bei nepriklausomas priekinę ir galinę pakabas. Automobilis gamintas ant platformos D7, kurią išbandė kiti koncerno modeliai, tačiau dėl gausybės specifinių patobulinimų suteiktas atskiras indeksas D7x.
„X“ čia šifruojamas kaip „ekstremalus“, nes konstrukcija yra net tris kartus atsparesnė sukimui, palyginti su „Discovery“ modeliu“, – paaiškina R. Gabartas.
Ištakos – inžinierių vizijose
Anot A. Juknevičiaus, kelionių komfortą kuria ne tik geros važiavimo savybės ar gausybė elektroninių pagalbininkų, tačiau ir iš pirmo žvilgsnio sunkiau pastebimi dalykai, kurių ištakos yra inžinierių vizijose.
„Būtiniausius „Premium“ segmento atributus šis automobilis turi, tačiau man patinka, kad yra daug gerai suplanuotos erdvės: tiek daiktams, tiek žmonėms, juo važiuodamas nesijauti užspaustas“, – atkreipia dėmesį lenktynininkas.
„Defender“ surinko maksimalų penkių žvaigždučių prestižinės saugumo organizacijos „EuroNCAP“ testų įvertinimą. Jau bazinėje jo įrangoje yra automatinio stabdymo su pėsčiųjų aptikimo funkcija sistema bei nukrypimo nuo eismo juostos perspėjimas su trajektorijos korekcija. Dar viena technologinė naujovė – iš tinklo įkraunama hibridinė pavara – padės taupyti degalus bei išlikti draugiškesniems aplinkai.
E. Babelis pastebi, kad bekelėje naujasis modelis pranašesnis už pirmtaką, nes perima didelę vairuotojo darbo dalį, o elektronika padeda išsikapstyti iš kebliausių situacijų. Taip užtikrinamas pasitikėjimas, kuris virsta nemenka dalimi komforto – vairuotojas gali būti ramus, jog „Defender“ netaps kliūtimi nei pažliugęs miško kelias, nei po liūties atsirandančios gilios balos.