„Užėjus dideliems karščiams, danga pasidaro slidesnė, minkštesnė ir gali pailgėti stabdymo kelias, pažeidžiamos asfalto dangos, gali atsirasti vėžės. Ypač tam įtakos turi sunkiasvoris transportas. Todėl tokiose vietose pastebėjus apie galimą pavojų tiek vairuotojams, tiek kelio dangai, gali būti įrengiami specialūs ženklai“, – LRT radijui penktadienį sakė Automobilių kelių direkcijos laikinasis direktorius Egidijus Skrodenis.
Pasak jo, pastebėjus, kad ribojimo ženklai nepadeda, gali būti ribojamas ir transporto priemonių eismas.
Automobilių kelių direkcija skelbia, kad per karščius pavojų eismui kelia bitumo išplaukimas. Kelio dangai įkaitus iki 50 laipsnių, gali susidaryti šios medžiagos perteklius kelio dangos paviršiuje. Tuomet ant asfaltbetonio dangos susidaro blizgantis, panašus į stiklą veidrodinis paviršius, gali būti matomos padangų žymės.
Kelių ruožuose, kuriuose išplaukia bitumas, siekiant apsaugoti kelius nuo sugadinimo ir užtikrinti saugų eismą, gali būti ribojamas transporto priemonių greitis.
Tokiuose ruožuose, nepriklausomai nuo to, ar bus pastatyti ženklai ar ne, vairuotojai prašomi sumažinti greitį, nes išplaukus bitumui ar išbėrus jį surišančias medžiagas, gerokai pailgėja stabdymo kelias.
Taip pat direkcija prašo sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojus karštomis dienomis kuo mažiau naudotis keliais nuo 10 valandos iki vidurnakčio.
Karštis ypač veikia ir betoninę kelio dangą, kuri, oro temperatūrai pakilus iki 25 laipsnių, pradeda deformuotis. Todėl vairuotojų prašoma itin atidžiais būti važiuojant keliu Vilnius – Utena, kurio ruožas nuo 16,92 iki 89,6 kilometro yra dengtas šia danga.
Šeštadienį Lietuvoje prognozuojami didžiausi karščiai šiais metais, temperatūra gali šoktelėti iki 35 laipsnių.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.