• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuva neišnaudoja savo laivybos potencialo bei neturi užtektinai vietų, kur laivus galima laikyti. Tokios diskusijos verda Smiltynėje, kur savaitgalį vyko tikras išskirtinių laivų sambūris. Į tarptautinį renginį „Boat Show“ susirinko laivų savininkai, pardavėjai, buriuotojai bei norintys pagaliau įsigyti nuosavą laivą. 

Lietuva neišnaudoja savo laivybos potencialo bei neturi užtektinai vietų, kur laivus galima laikyti. Tokios diskusijos verda Smiltynėje, kur savaitgalį vyko tikras išskirtinių laivų sambūris. Į tarptautinį renginį „Boat Show“ susirinko laivų savininkai, pardavėjai, buriuotojai bei norintys pagaliau įsigyti nuosavą laivą. 

REKLAMA

Daugiau apie tai – TV3 Žiniose. 

Vilnietis Romas atvyko į Smiltynės jachtklubą. Ten vyko išskirtinis renginys laivų mėgėjams – „Boat Show“. Vyras jame pristatė elektriniu varikliu varomą jachtą. 

„Elektrinis laivas yra ramybė, tyla, ekologija ir malonumas. Reikia gaudyti tokį malonumą“, – teigia vilnietis Romas Cesiulis.

Persikėlė į Smiltynę

Renginys, kur galima pamatyti daugybę išskirtinių laivų, vyko ketvirtą kartą. Prieš tai trejus metus įsikurdavo Svencelėje, tačiau išaugo ir ten nebetilpo. Todėl persikėlė į Smiltynę.

REKLAMA
REKLAMA

„Boat show“ yra visame pasaulyje vykstantys renginiai, skirti pramoginės laivybos naujienoms aptarti ir aktualiomis temomis kalbėti. Susirenka visa bendruomenė ir stengiasi spręsti rūpimus jai klausimus“, – sako Lietuvos pramoginės laivybos industrijos asociacijos prezidentas Karolis Valenta.

REKLAMA

Pagrindinis jų – vietų uostuose, uosteliuose bei prieplaukose trūkumas. Įvairių vandens priemonių Lietuvoje yra užregistruota 30 000, o tinkamų vietų joms laikyti visoje šalyje – vos keli tūkstančiai. 

„Tai čia yra pagrindinis infrastruktūros plėtros klausimas ir tai yra ledkalnio viršūnė, o visa kita nusileidžia į finansavimus ir tuos žemiškus dalykus, nuo ko viskas priklauso“, – teigia K. Valenta.

Ten viešintis eurokomisaras Virginijus Sinkevičius sako, jog ši problema egzistuoja todėl, kad Lietuva neturi vieningos laivybos infrastruktūros strategijos. 

REKLAMA
REKLAMA

„Neatsižvelgta į tai, kaip staiga išaugo tų savininkų skaičius ir jei valstybė turėtų strategiją, plėtotų infrastruktūrą ir aš neabejoju, kad tas skaičius augtų dar sparčiau“, – sako V. Sinkevičius. 

Tačiau, anot eurokomisaro, Lietuva neišnaudoja ir jau turimo laivybos potencialo. 

„Mes žinome mūsų uostą, mūsų vartus į platųjį vandenyną. Bet kai kalba užeina apie mažesnius, ypatingai vidaus vandenų uostus, tas pats Šventosios uostas, apie kurį labai daug kalbama. Bet kalbama savivaldybių lygmeniu, tokios valstybinės strategijos mes vis dar neturime ir to potencialo neišnaudojame“, – teigia eurokomisaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neišnaudoja potencialo

Jog Lietuva neišnaudoja turimo tarptautinės laivybos potencialo, sako ir renginyje viešintis organizacijos „South-Cost Baltic“ vadovas. Tai privati iniciatyva, reklamuojanti ir analizuojanti pietryčių Baltijos jūros pakrantės plaukiojimo regioną. 

„Nemuno deltos potencialas labai didelis. Man ši vieta labai patinka, juk joje laivų įgulos gali ir apsistoti. Tačiau apie šią vietą užsienio laivų savininkai labai mažai žino“, – sako „South-Cost Baltic“ generalinis sekretorius Jensas Masuchas. 

REKLAMA

Svečias mato ir daugiau problemų. Pagrindinė jų – Rusijos karas Ukrainoje. Buriuotojai iš kitų šalių bijo plaukti į Lietuvą pro Karaliaučiaus sritį, o kai kurių laivų savininkai apskritai nenori kišti nosies į Baltijos jūrą. 

„Nereikia slėpti geopolitinės situacijos, kuri keičia laivybos įpročius Baltijos jūroje. Vėl keliama diskusija apie saugumą ir Lietuva turi komunikuoti, pateikdama atsakymus į visus klausimus apie saugumą. Mat šių klausimų ignoruoti negalima“, – teigia J. Masuchas. 

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo įraše straipsnio pradžioje.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų