Ekspertams, atliekantiems AB „DFDS lisco" ro-ro keleivinio laivo „Lisco Gloria" gaisro tyrimą, buvo sudaryta pirma galimybė patekti į keltą. Gaisro vieta jau nustatyta.
Danija oficialiai nusprendė laivo „Lisco Gloria" avarijos tyrime saugos požiūriu kaip šalis nedalyvauti, tad jos atstovai apžiūroje nedalyvavo. Tačiau danai pažadėjo ir toliau teikti visą būtiną pagalbą.
Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) tęsia tyrimą kartu su Vokietijos kompetentingomis institucijomis. Tyrimo tikslas - nustatyti avarijos aplinkybes, priežastis ir padarinius, pateikti išvadas ir pasiūlymus dėl prevencinių veiksmų taikymo, kad ateityje jūroje būtų išvengta tokių incidentų. Atlikto tyrimo išvados bus skelbiamos viešai. Kol kas dar tik renkama informacija, rašo šeštadienio „Vakarų ekspresas".
Laivo savininko samdyta kompanija, užsiimanti gelbėjimo darbais, leido ekspertams apžiūrėti „Lisco Gloria" Danijos uoste spalio 25 d. Apžiūroje dalyvavo 6 ekspertai iš Vokietijos ir LSLA avarijai tirti sudarytos komisijos narys. Tyrėjai laive galėjo patekti ne visur. Pavyzdžiui, viename iš krovininių denių dar buvo dūmų. Priminsime, jog gaisras kilo spalio 9-osios naktį, tačiau degimo procesas dar tebevyksta iki šiol - patekus deguoniui vėl pradeda smilkti tai vienoje, tai kitoje vietoje.
Vaikščioti po laivą dar pavojinga. Laive pūpso metalo laužo krūvos, iškepusios maisto produktų liekanos - vaizdai šiurpūs. Laivus buvo plukdomos ir gyvos kiaulės, iš jų nieko neliko.
Laivo nosis, kairysis bortas ir apatiniai deniai nukentėjo mažiausiai. Yra išlikęs ir vienas liepsnos nepaliestas krovininis denis, tačiau ar krovinys nesugadintas, nežinoma, nes prie jo dar nebuvo prieita.
Gaisro židinį ekspertams jau pavyko nustatyti, tačiau, norint išsiaiškinti priežastį, dar reikia surinkti daugybę informacijos. Šiuo metu tikrinamos kelios gaisro kilimo priežasties versijos. Kadangi laivas smarkiai apdegęs, jeigu nepavyks surasti pakankamai įrodymų, netgi atlikus tyrimą gali būti paskelbtos tik labiausiai įtikimos versijos. Be to, dar bus atliekamas žmonių gelbėjimo operacijos ir evakavimo vertinimas, analizuojami ir kiti dalykai.
LSLA komisijos avarijai tirti pirmininko Lino Kasparavičiaus teigimu, tai ne vienintelis kartas, kai ekspertai vyksta į laivą. Po to, kai laivas bus išvalytas, ekspertai vėl apžiūrės „Lisco Gloria". Valymo darbai derinami su tyrėjais. Vieta, kurioje kilo gaisras, kol kas nebus liečiama.
Ar keltą dar bus galima remontuoti, ekspertai nesiima prognozuoti.