„Optima Sportswagon“ pirkėjai turės plačias galimybes rinktis ekonomiškumu pasižyminčius benzininius ir dyzelinius variklius arba tiesiog neatsispirs galingajai GT versijai. „Optima Sporstwagon“ galės pasiūlyti naujausias saugumo technologijas ir pramoginę įrangą bei užtikrins saugią, malonią ir patogią kelionę.
Prekybos salonus Europoje šis modelis pasieks ketvirtąjį šių metų ketvirtį.
Pirmasis „Kia“ D segmentui priklausantis šeimyninis universalas
Prieš metus Ženevos automobilių parodos lankytojus žavėjusio „Kia SPORTSPACE“ koncepcinio modelio įkvėptas „Optima Sportswagon“ yra pirmasis „Kia“ populiariajam D segmentui priklausantis šeimyninis universalas. Patogioms ir nerūpestingoms kasdienėms kelionėms sukurtas „Optima Sportswagon“ yra vienas stilingiausių savo klasės atstovų, išdidžiai demonstruojantis liekną ir dinamišką profilį. „Sportswagon“ išsaugojo tokius pat matmenis, kaip ir sedanas (plotis – 1860 mm, ilgis – 4855 mm), tik vardan didesnės bagažinės „ūgtelėjo“ 5 mm (1470 mm).
Naujasis „Optima Sportswagon“ pasižymi tokiomis pat aštriomis linijomis iš išbaigtumu, kaip ir kiti naujausi „Kia“ modeliai. Nors priekis iš pirmo žvilgsnio primena „Optima“ sedaną, jo stiprūs, nuožulnūs „pečiai“ ir švelniai besileidžiančios kėbulo linijos neleis suabejoti, kad tai tikras šeimos automobilio profilis. Prailgintas automobilio galas vizualiai suteikia automobiliui masyvumo, kuris elegantiškai užmaskuojamas švelnia stogo linija. Šis dizaino sprendimas leidžia modeliui atrodyti visuomet pasitempusiam ir atletiškam. Ypač šiame konservatyviame segmente.
Platūs LED galiniai žibintai subtiliai apgobia kėbulo kampus. Po galiniu bamperiu slepiasi vienas ovalo formos išmetamasis vamzdis su integruotu difuzioriumi, kuris paryškina sportišką modelio dvasią.
Būsimieji „Optima Sportswagon“ pirkėjai Europoje galės rinktis iš 9 kėbulo spalvų, o siūlomi ratlankių dydžiai - nuo 16 iki 18 colių.
Aukštos kokybės interjeras bei „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sistemos
Naujasis „Kia Optima“ pirkėjų širdis tirpdys siūlydamas aukščiausia kokybe ir dėmesiu vairuotojui pasižymintį interjerą. Šis modelis taip pat gali pasigirti aukštesnės klasės automobiliams būdingomis technologijomis.
Platus prietaisų skydelis padeda sukurti išskirtinį erdvumo ir modernumo jausmą, o medžiagų kokybė ir dizaino elementai primena „Optima“ sedaną. Interjero kokybę galima pajusti ne tik akimis, be ir rankomis – gamintojai pasirūpino puikia minkštų, malonių liesti medžiagų kokybe, natūralių spalvų tekstilės ir odos apdaila ir skoningais metalo akcentais. Puiki garso izoliacija apsaugo nuo nuovargio ilgų kelionių metu arba važiuojant nelygiu keliu. Pirkėjai galės rinktis vienos (juodos) arba dviejų spalvų (tamsiai ir šviesiai pilkos) interjero derinį, tekstilės arba odos apdailą. Centrinę konsolę puošia blizgios juodos spalvos ir chromo akcentų apdaila.
Tas pačias technologijas, kurios leido „Optima“ sedanui vadintis vienu moderniausių automobilių D segmente, paveldėjo ir „Optima Sportswagon“. Būtent joms reikia dėkoti už nepakartojamą komfortą, patikimumą ir praktiškumą.
„Optima Sportswagon“ modelis aprūpintas naujausia „Kia“ audiovizualine navigacine (AVN) sistema, turinčia 7.0 arba 8.0 colių lietimui jautrų ekraną. „Kia“ AVN sistema palaiko Europos rinkoje itin populiarią DAB skaitmeninio radijo funkciją.
Naujasis „Optima Sportswagon“ taip pat bus vienas pirmųjų „Kia“ modelių, turinčių „Android Auto“ sistemą, kuri leidžia prijungti „Android“ operacinę sistemą turinčius telefonus (5.0 „Lollipop“ ir aukštesnio lygio) bei „Apple CarPlay“ sistemą, skirtas „iPhone 5“ ir naujesniems telefonams. Abi sistemos gali pasigirti valdymo balsu funkcija, kuri rūpinasi, jog vairuotojo žvilgsnis niekada nenukryptų nuo kelio.
„Android Auto“ leidžia vairuotojui prisijungti prie savo mobilaus telefono ir pasiekti jame esančias programėles ir funkcijas, tokias kaip balsu valdomą „Google Maps“ navigacinę sistemą bei į balso komandas reaguojančią skambinimo ar trumpųjų žinučių rašymo funkciją. „Android Auto“ taip pat suteikia galimybę vartotojams perkelti muziką iš „Google Play Music“ sistemos.
„Apple CarPlay“ sistemos privalumais „Sportswagon“ vairuotojai galės mėgautis nuo 2016 m. pabaigos. Ši sistema taip pat leis ilsėtis rankoms ir koncentruoti dėmesį į kelią, nes daugelį funkcijų bus galima valdyti balsu – ieškoti patogaus maršruto „Apple Maps“ žemėlapiuose, skambinti ar rašyti trumpąsias žinutes.
AVN sistema iš tiesų siūlo visą „Kia Connected Services“ paslaugų paketą, todėl būsimieji šio modelio vairuotojai gali būti tikri, kad gaus naujausią, moderniausią ir aktualiausią informaciją. Kompanijos „TomTom“ palaikoma navigacinė sistema pateiks naujausius duomenis apie eismo sąlygas, greičio apribojimus bei orų prognozes. „Optima Sportswagon“ pirkėjams Europoje šios sistemos paslaugos bus nemokamos 7-erius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.
Automobilio standartinės įrangos sąrašui priklauso pramoginė sistema, turinti lietimui jautrų ekraną bei 6 garsiakalbius. Reiklesni melomanai taip pat galės rinktis galingą 590 vatų „Harman Kardon Premium Sound“ sistemą su 8 garsiakalbiais, išoriniu stiprintuvu, žemų dažnių garsiakalbiu bei „Clari-Fi MP3“ technologijomis.
„Optima Sportswagon“ savo šeimininkus džiugins nauja belaide mobiliųjų prietaisų įkrovimo sistema. 5W kroviklis leis pakrauti telefoną ar kitą įrenginį bet jokio laido tiesiog važiuojant automobiliu.
Maža to, ši įkrovimo sistema turi nepažįstamo įrenginio identifikavimo funkciją. Sistema pradeda veikti tik tada, kai pakrovimo vietoje padedamas su ja suderintas prietaisas. Ji taip pat įspėja vairuotoją, jeigu jis lipa iš automobilio palikęs mobilųjį prietaisą ant krovimo pado. Telefono baterijos įkrovimo lygį sistema pateikia prietaisų skydelyje. Kraunami prietaisai yra apsaugoti nuo perkaitimo.
Priklausomai nuo įrangos paketo, „Optima Sportswagon“ kūrėjai numatė du USB lizdus: vieną priekyje, kitą gale.
Priklausomai nuo rinkos, kurioje bus parduodamas modelis, gamintojai pasirūpino ilgu kasdieninį vairavimą palengvinančios įrangos sąrašu. Viena iš jų - 360 laipsnių aplinką stebinti „Around View Monitor“ vaizdo sistema. Keturios kameros pateikia automobilio vaizdą iš viršaus ir padeda vairuotojui patogiau manevruoti statant automobilį. Pagalbinės įrangos sąraše galima rasti „Smart Parking Assist System“ (SPAS) sistemą, kuri automatiškai pastato automobilį į pasirinktą vietą. Į vairo judesius reaguojanti „Dynamic Bending Headlamps“ apšvietimo sistema taip pat yra numatyta.
Praktiška ir talpi (553 l) bagažinė
Naująjį „Optima Sportswagon“ galima pagrįstai vadinti praktiškiausiu kada nors sukurtu „Optima“ modeliu. Turėdamas universalią ir itin talpią erdvę bagažui jis yra pasiruošęs bet kokiai kelionei ir reikliausių šeimininkų įgeidžiams.
Būtent šeimyniniams automobiliams būdingas erdvumas ir 553 l talpos bagažinė leidžia šiam modeliui pretenduoti į praktiškiausių savo klasės automobilių gretas. Jis yra 48 l talpesnis už savo „brolį“ „Optima“ sedaną.
Ergonomiški krovinių vežimo sprendimai suteikia šiam modeliui daugiau praktiškumo ir leidžia išsiskirti iš kitų D segmento atstovų. Vieni tokių – apsauginis, bagažo skyrių nuo galinių sėdynių skiriantis tinklas bei lagaminams neleidžiantys slysti bėgeliai. Žemas ir platus slenkstis bei automatiškai bagažinę atidaranti „Smart Power Tailgate“ funkcija padeda patogiau sukrauti didelius ir sunkius krovinius.
Sumanus, kroviniams skirtą vietą 40:20:40 proporcijomis padalijantis inžinerinis sėdynių nulenkimo sprendimas priklauso standartinės įrangos paketui. Dėl šio sprendimo galima vežti ilgus daiktus (slides, snieglentes), netrukdant patogiai sėdėti galiniams keleiviams.
Ypač tvirtas kėbulas ir aktyvaus saugumo technologijos
Naujojo „Sportswagon“ kūrėjams buvo labai svarbus ne tik praktiškumas, bet ir saugumas. Pasyviuoju modelio saugumu rūpinasi ypač lengvas, bet tvirtas kėbulas, o aktyviuoju – ryžtingai nusiteikusios saugumo technologijos. Kurdami šį modelį „Kia“ inžinieriai orientavosi į Euro NCAP saugumo tyrimų aukščiausio įvertinimo - 5 žvaigždučių – reikalavimus. Nepriklausoma saugumo organizacija kaip tik neseniai šį įvertinimą skyrė „Optima“ sedanui.
51 proc. „Optima Sportswagon“ kėbulo sudaro itin tvirtas ir smūgiams atsparus plienas (AHSS). Šią medžiagą inžinieriai naudojo statramsčiams, šoniniams slenksčiams, priekinėms ratų arkoms. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas automobilio stogo konstrukcijai.
Nuo smūgių ir rimtų sužeidimų eismo įvykių metu vairuotoją ir keleivius saugo vairuotojo kelių ir keleivio saugos oro pagalvės, dvi priekinės šoninės pagalvės ir dvi saugos oro užuolaidos. Visa ši pasyvaus saugumo įranga priklauso standartinės įrangos paketui.
Kūrėjai tikisi, kad „Kia Optima Sportswagon“ puikiai pasirodys Euro NCAP saugumo bandymuose, ypač „Safety Assist“ (saugumo pagalbos sistemų) kategorijoje. Gerų rezultatų šiam modeliui turėtų padėti pasiekti naujausios aktyvaus saugumo technologijos, kurios budriai stebi aplinką, vairuotoją bei kitus, galimą grėsmę keliančius veiksnius.
„Kia“ „Vehicle Stability Management“ (VSM) sistema priklauso standartinės įrangos paketui. Ji užtikrina saugumą stabdant ir įveikiant posūkius. Jos davikliams užfiksavus blogą sukibimą, Elektroninė stabilumo kontrolės (ESC) sistema ir elektroninis vairo stiprintuvas padeda išsisukti iš keblios situacijos.
Priklausomai nuo rinkos, „Optima Sportswagon“ gali pasiūlyti itin platų papildomų aktyvaus saugumo technologijų sąrašą.
- „Advanced Smart Cruise Control“ (SCC) sistema, kuri automatiškai reguliuoja „Optima“ greitį ir išlaiko saugų atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės.
- „Autonomous Emergency Braking“ (AEB) sistema, kurios ilgo nuotolio radarai užfiksuoja galimą susidūrimą su kita transporto priemone ar pėsčiuoju ir ima stabdyti automobilį.
- „Lane Keeping Assist System“ (LKAS) sistema, stebinti, ar automobilis neišklysta iš eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia automobilį atgal į eismo juostą.
- „High Beam Assist“ (HBA) sistema, kuri automatiškai reguliuoja žibintus, atsižvelgiant į eismo sąlygas.
- „Speed Limit Information Function“ (SLIF). Šios sistemos davikliai stebi kelio ženklus ir prietaisų skydelyje juos atkartoja.
- „Blind Spot Detection“ (BSD) sistema, kuri įspėja vairuotoją, kai sunkiai matomoje zonoje atsiranda kita transporto priemonė.
- „Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistema, įspėjanti apie kitas transporto priemones, kai važiuojate atbuline eiga.
„Optima Sportswagon“ Autonominė stabdymo sistema (AEB) sistema yra unikalus reiškinys šios klasės automobilių segmente Europoje, nes ji gali pasiūlyti ne tik trumpo atstumo radarą, bet ir tolimąjį. Sistema užfiksuoja žymiai toliau esančias transporto priemones bei pėsčiuosius važiuojant gerokai didesniu greičiu, negu daugelis šio modelio konkurentų.
Trumpojo atstumo „City“ radaras padeda vairuotojams išvengti arba sušvelninti priekinio susidūrimo padarinius, važiuojant iki 50 km/h greičiu, o tolimojo atstumo „Urban“ radaras aptinka galimas grėsmes, kai automobilio greitis siekia 30-80 km/h. AEB sistemos pėsčiųjų identifikavimo funkcija yra aktyvi važiuojant iki 60 km/h greičiu.
Dinamiškas valdymas ir pasirenkama elektroninė pakaba
Kuriant šį modelį buvo lygiuojamasi į naujojo „Optima“ sedano komfortabilumą, stabilumą važiuojant dideliu greičiu bei patrauklias valdymo savybes. Taigi inžinieriai pasistengė naujajam „Optima Sportswagon“ parūpinti vibracijoms bei smūgiams atsparią ir dinamišką valdymą galinčią užtikrinti pakabos sistemą.
Visiškai nepriklausomą pakabą naujajam „Optima Sportswagon“ padovanojo jo „brolis“ „Optima“ sedanas. Žinoma, amortizatoriai, spyruoklės ir reguliavimo parametrai buvo pritaikyti daugiau sveriančiam ir didesnes proporcijas turinčiam šeimyniniam automobiliui.
Tobulindami „Kia Optima“ pakabą, „Sportswagon“ inžinieriai pakabos priekinius ir galinius pakabos tvirtinimo taškus perkėlė šiek tiek arčiau krašto, kad automobilis riedėtų tolygiau net ir nelygia kelio danga. Visi inžinieriniai sprendimai lėmė greitesnę reakciją į vairuotojo komandas, geresnį sukibimą įveikiant posūkius ir didesnį stabilumą važiuojant nelygia kelio danga.
Galinė naujojo modelio pakaba turi didesnes dvigubas svirtis. Jos tvirtinimai yra didesni ir patvaresni. Taigi, naujasis „Sportswagon“ gali pagrįstai didžiuotis sklandesniu valdymu ir geresnėmis kelio nelygumų įveikimo galimybėmis.
Naujasis „Optima Sportswagon“ turi naują elektroninę vairo stiprintuvo sistemą (R-MDPS). Europos rinkai skirtuose modeliuose su 1,7 l CRDi varikliu ir GT serijos modeliuose ji priklauso standartinės įrangos sąrašui. Šios sistemos privalumai – geriau juntamas ir tikslesnis valdymas bei vieno iš geriausiai valdomų D segmento automobilių titulas.
Itin reiklūs savo automobiliui pirkėjai gali rinktis elektroninę pakabos sistemą su vidiniais vožtuvais (ECS). ECS atsižvelgiant į vairavimo režimą valdo kiekviename amortizatoriuje esančius vožtuvus. Ši sistema yra sujungta su G (perkrovų) sensoriais ir variklio valdymo kompiuteriu. Abiejuose priekiniuose ratuose sumontuota po vieną G sensorių. Naudodamasi šiais jutikliais, ECS sistema analizuoja vairo pasukimus, akseleratoriaus pedalo poziciją bei kelio sąlygas ir parenka pakabos kietumo lygį – kietesnį sportišką arba minkštesnį komfortišką. Nuo pat prekybos pradžios modeliai su 2,0 l T-GDI varikliu ir GT serijos modeliai turės šią sistemą standartinės įrangos sąraše. Ji taip pat galės būti derinama su modeliais, turinčiais 1,7 l CRDi dyzelinį variklį.
Plačios variklių ir transmisijų sistemų pasirinkimo galimybės
Europoje parduodamo priekiniais ratais varomo „Optima Sportswagon“ modelio šeimininkai galės rinktis „Euro 6“ standartus atitinkančius benzininius ir dyzelinius variklius. Įprastas „Optima Sportswagon“ gali būti komplektuojamas su 1,7 l CRDi dyzeliniu arba 2,0 l CVVL benzininiu varikliu, o GT versija aštresnių pojūčių mylėtojus džiugins naujuoju „Kia“ 2,0 l benzininiu varikliu su turbokompresoriumi ir tiesioginio degalų įpurškimo sistema.
Patobulintas ir atnaujintas „Optima“ sedanuose montuojamas ir beveik nepakitęs į „Sportswagon“ perkeltas 1,7 l CRDi dyzelinis variklis greičiausiai taps populiariausiu Europos pirkėjų pasirinkimu. Šis variklis dabar gali didžiuotis dar didesne galia ir sukimo momentu bei mažesniu emisijų lygiu. 139 AG/340 Nm 1,7 l dyzelinis variklis yra ne tik ekologiškesnis, bet ir gerokai taupesnis.
Taupus ir gyvybingas 1,7 l CRDi variklis derinamas su šešių pavarų mechanine arba naujausia „Kia“ septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija. Šis derinys leidžia tikėtis sportiškesnio valdymo ir greitesnio pavarų perjungimo.
Naujojo „Optima Sportswagon“ gerbėjai taip pat galės rinktis 2,0 l CVVL benzininį variklį, pasižymintį kintama vožtuvų pakėlimo technologija, kuri lemia 160 AG galią ir puikią akseleratoriaus reakciją. Šis variklis galės būti derinamas su 6 pavarų mechanine arba automatine transmisija. GT linijos versijai numatytas naujasis „Kia“ 2,0 l T-GDI benzininis variklis bei šešių pavarų automatinė transmisija.
„Kia Optima Sportswagon“ pardavimai presidės netrukus
Prekybos salonus Europoje naujasis „Optima Sportswagon“ pasieks ketvirtąjį šių metų ketvirtį. Jis turės unikalią kompanijos 7-erių metų 150 000 km garantiją. Europos rinkai skirtas modelis bus gaminamas „Kia“ Hwasung gamykloje Korėjoje.
Išsamesnė informacija apie naujojo „Optima Sportswagon“ technines detales bus paskelbta prieš pat modelio debiutą.