Aktyviai naudojosi
Turbūt visi esame ragavę UAB „Rūta“ saldainių, šokolado, tačiau ne visi žinome, jog pirmieji gaminiai buvo sukurti prieš šimtas devynerius metus. Tai yra gerai Lietuvoje žinomas prekės ženklas. Tačiau produkcija mėgstama ir už Lietuvos ribų. Tam, kad pasaulio žmonės surastų, skanautų ir pamėgtų ir lietuviškus gaminius, prireikė didžiulio įdirbio iki pat šių dienų. Siekdama išlaikyti, sustiprinti turimas eksporto pozicijas užsienio rinkose ir skverbtis į naujas UAB „Rūta“ gana aktyviai naudojasi ES investicijomis naujų gaminių kūrimui, kvalifikacijos kėlimui, eksporto skatinimui, naujos įrangos įsigijimui.
Pabrėžė lietuviškumą
Kai 1913 metais Šiaulių centre ant mažo medinio namelio pasirodė iškaba „Rūta“ ir dideliame katile Antanas Gricevičius pradėjo virti karamelę, niekas nesvajojo, kad po 100 metų mažas namelis pavirs į ilgiausiai veikiantį saldainių fabriką Lietuvoje. To meto Lietuvoje daugumą verslo įmonių valdė kitataučiai, tad norėdamas pabrėžti saldainių dirbtuvėlės lietuviškumą, A. Gricevičius pavadino ją tautinio augalo „rūta“ vardu. A. Gricevičiaus sukurtus saldainius dėl išskirtinio skonio greitai pamėgo daugybė smagurių. Šio konditerio talentas buvo įvertintas 4 aukso medaliais Nepriklausomos Lietuvos žemės ūkio parodose. Gaminiai buvo apdovanoti ir tarptautinėse parodose.
Šiuo metu
Šiandien įmonėje dirba virš 200 darbuotojų, veikia gamybiniai cechai, technologinė bei mikrobiologinė laboratorijos, mechanikos bei energetikos skyriai. Saldainių fabrike gaminama daugiau nei 300 pavadinimų saldumynų.
Įmonė gerą vardą stengiasi pelnyti kasdien, ji neužsisėdi ant laurų. Nuolat vyksta naujų rinkų paieška. Dalyvavimui parodose padėjo Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamos ES investicinės priemonės. Per priemonę „Naujos galimybės LT“ parodose dalyvauta ir individualiai su savo stendu, ir per asociacijas grupiniuose stenduose. Naudotasi ir dar viena eksporto skatinimo priemone „Verslo klasteris LT“ ir kaip partneris LITMEA (Lietuvos maisto eksportuotojų asociacijos) administruojamuose projektuose buvo vykta į įvairias verslo misijas naujų rinkų paieškoms į Nyderlandus, Jungtinę Karalystę, JAE, Vokietiją ir kitas šalis.
UAB „Rūta“ siekdama plėsti eksporto rinkas numatė dalyvauti tarptautinėse parodose vyksiančiose Latvijoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje. Tai sudarė sąlygas betarpiškam bendravimui su produkcija besidominčiais klientais. Pasirinktas dalyvavimas aktualiose specializuotose parodose, kur lankytojų srautai yra pakankamai dideli ir yra reali galimybė naujų klientų suradimui.
Tarptautinio konteksto suvokimas padeda įgyti naujų patirčių
Pašnekovė minėjo, jog ES investicijos padeda drąsiau žengti į tarptautinę rinką, o tai svarbu ne tik naujiems, bet ir seniai rinkoje veikiantiems verslams.
„Mūsų įmonė naudojasi ES investicijų programomis, kurios iš dalies finansuoja dalyvavimą ir tarptautinėse parodose ir tai mums suteikia galimybę sutaupyti lėšų, aktyviau dalyvauti parodose bei išbandyti jėgas naujose rinkose, tęsti susiformavusias verslo tradicijas“, – sakė R. Gilaitienė.
Anot jos, labiausiai pasiteisino dalyvavimas specializuotoje saldumynų parodoje „ISM“ Vokietijoje. Inovacijų vadovė akcentuoja: norint pasiekti ilgesnį rezultatą vien momentinių dalyvavimų neužtenka, ypač specializuotose parodose, norint būti matomu ir patikimu gamintoju toje pačioje parodoje turi dalyvauti kelis kartus iš eilės.
Ji prisimena, kad kaskart su nekantrumu ir džiugesiu išvykų į tarptautines parodas laukia ir UAB „Rūta“ darbuotojai. Jiems tai puiki galimybė pasisemti idėjų, pamatyti, kad esame konkurencingi tarptautinėse rinkose, įgyti naujų patirčių.
Reprezentuoja šalį
Nors per laiką įmonė kaitos neišvengė, svarbiausios lietuviško verslo vertybės išliko. Šimtmetį skaičiuojanti ilgametė patirtis, išmanymas, darbštumas ir meilė saldainiams – trys kertinės vertybės, lydinčios „Rūtą“ nuo pat įkūrimo. Šios vertybės ir produktų kokybė bei unikalus skonis reprezentuoja ne tik verslininkus, bet kartu ir mūsų šalį tarptautiniuose renginiuose, kur susiburia gausybė skirtingų verslų iš viso pasaulio. Tad valstybės, Ekonomikos ir Inovacijų ministerijos dėmesys, ES investicijos į tautinį verslą yra svarbios garsinant ne tik įmonės vardą, bet ir mūsų šalį pasauliniu mastu.