• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jog Lenkijoje kainos daug mažesnės viešai skelbia ne tik Lietuvos gyventojai, bet ir gamintojai, ir patys prekybininkai. Lenkijos vardas net pasitelkiamas įvairiose prekybininkų akcijose. Ar toks sprendimas padės vieniems rinkos žaidėjams padės įsiveržti į priekį?

Jog Lenkijoje kainos daug mažesnės viešai skelbia ne tik Lietuvos gyventojai, bet ir gamintojai, ir patys prekybininkai. Lenkijos vardas net pasitelkiamas įvairiose prekybininkų akcijose. Ar toks sprendimas padės vieniems rinkos žaidėjams padės įsiveržti į priekį?

REKLAMA

Marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis tikina, kad vieniems tokia akcija gali pasibaigti nevykusiai, kitiems – būti bilietas į sėkmę.

„Mes visi pasirenkame remdamiesi savo nuomone. Jeigu mes manome, kad Lenkijoje yra pigu, vadinasi Lenkijoje yra pigu. Lietuvoje nuo seno sudaryta nuomonė, kad Lenkijoje viskas pigiau“, – sako jis.

Viskas priklauso nuo to, ar jau turime susidarę nuomonę apie tą įmonę.

„Jei jau esame susidarę nuomonę apie kokį prekybininką, beveik neįmanoma jos pakeisti. Atmetam tuos dalykus, kurie nesutampa su mūsų susidaryta nuomone“, – patikina jis.

REKLAMA
REKLAMA

Kam Lenkijos korta gali atnešti pergalę?

Pastaruoju metu matėme du prekybininkus, kurie pozicionuodami save pasitelkė Lenkiją. Tiesa, abu ganėtinai skirtingi: vienas – didelis mažmeninės prekybos tinklas, kitas – maisto produktais prekiauja internetu.

REKLAMA

„Maxima“ pasitelkė akciją „Patikrinta Lenkijoje“, kuomet tam tikrų maisto produktų kainas sumažina iki tokių pačių kaip Lenkijoje. Internetinė maisto prekių parduotuvė „zzz.lt“ skelbia nuolaidas, kuomet perkant panaudoji kuponą su stebuklingu žodžiu Lenkija.

L. Šimonio teigimu, vienai iš jų toks asocijavimas gali būti sėkmingas.

„Atėjus į Lietuvą naujam mažų kainų kategorijos žaidėjui „Lidl“, iš tikrųjų tas kainos klausimas yra užaštrintas. Be to, visa žiniasklaida pastaruosius porą metų yra pasigavusi temą, kaip lietuviai važiuoja į Lenkiją užsipirkti. Atrodo, kad iš tikrųjų čia didžiuliai mastai tos prekybos ir tai dar kartą transliuoja žinutę, jei nori pigiai, važiuok į Lenkiją.

REKLAMA
REKLAMA

Kai kurios bendrovės, pavyzdžiui „Maxima“, iš tikrųjų tikėtina, kad jos su „Lidl“ atėjimu pajautė ženklų apyvartos sumažėjimą, pradėjo panikuoti. Kai esi panikoje, kai negalvoji nieko, pamanė, kad tie žmonės, kurie nuėjo į „Lidl“ pirkti prekių, nuėjo tik dėl kainų ir juos įmanoma susigrąžinti pasakius, kad pigiau negu kitose prekybos centruose ar net Lenkijoje. Nes Lietuvoje Lenkija – pigumo simbolis. Tai apie „Maximą“ niekas nemano, kad yra pigu ir ta akcija nesėkminga“, – įsitikinęs marketingo specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kitos bendrovės, kurios neturi sudarytos nuomonės apie save, pavyzdžiui „zzz.lt“, ganėtinai mažai žinoma bendrovė. Galbūt kažkas girdėjo, bet santykinai naudojasi labai mažas kiekis, gali galbūt savo strategiją pastatyti, kad iš tikrųjų tai pigiausia parduotuvė internete, nes šiuo metu tokios kategorijos pigiausių internete nėra ir palyginant su Lenkija gali būti sėkminga, jei norima sudaryti nuomonę, kad yra pigiausi internete.

REKLAMA

„Barbora“ renkasi ne kiek pigiau, kiek kad tai paprasčiau apsipirkti, sutaupoma laiko. „zzz.lt“ gali būti vėl kita, labai puiki strategija, priešinga nei „Barboros“, kad mes taupome ne laiką, o pinigus. Gal kažkiek kitokios prekės. Tai labai dvi geros skirtingos strategijos, kurios abi gali būti puikiai veikiančios“, – svarsto L. Šimonis.

„zzz.lt“ ir „Barboros“ konkurencijos kol kas nematyti

Šiuo metu maistą į namus pristato dvi įmonės – „Barbora“ priklausanti „Maximos Grupei“ ir „zzz.lt“. Pastaroji prekes vežasi tiesiai iš gamintojų į savo sandėlį Kaune ir veikia visoje Lietuvoje. Tuo tarpu „Barbora“ prekes pristatinėja Vilniaus mieste ir užmiestyje, Kauno mieste ir dalyje Kauno rajono miestų bei gyvenviečių bei Trakų mieste.

REKLAMA

Zzz.lt reklama naujienų portalą tv3.lt pasiekė per skaiytotjus. Šie atsiuntę socialiniame tinkle „Facebook“ įamžintą įrašą stebėjosi, kiek dar prekybininkų kalbės apie Lenkiją.

Žilvinas Vasiliauskas, pagrindinis UAB „zzz.lt“ akcininkas naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad tokia kasdienybė ir, jei tai klientui aktualu, reikia į tai reaguoti.

„Jei Lenkijoje PVM mažesnis, o čia nesuduria galo su galu, tai ir atsižvelgiame į tai, reaguojame. Jei žmonėms rytoj bus svarbūs ananasai, mes jais prekiausime pirmoje lentynoje. Šiai dienai žmogui svarbu sutaupyti ir mes turime reaguoti. Žmogui skauda. Jis sako, kad man skauda dėl Lenkijos ir tai sako turguje, televizijoje, bet kur. Mes einame iš paskos. Neiname, kad Lenkija ne Lenkija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Yra viena įprastinė politika, kad žmogui patinka pirkti su akcijomis. Tai dėl to galime taikyti ir tas akcijas. Čia viena tema. O paskui ant viršaus, kai žmogus prisipirko, mes dar duodame nuolaidą. Aišku, jei ten bus alkoholis tas negalios. Nes tas čekis galioja viskam tik ne alkoholiui“, – kalbėjo jis.

Ar tokia strategija, akcentuojant Lenkiją, bus tęsiama, jis neatskleidžia. Be to patikina, kad konkurencija su „Barbora“ čia niekuo dėta.

REKLAMA

„Vilnius dar nelygu visa Lietuva, tai „Barbora“ svarbu ten. Mes turim vietinių lokalių. Pas mus geresnis asortimentas. „Barborą“ ir „Maximą“ reikia gerbti – pas juos geras ilgas įdirbis, jie iškėlė kokybės standartus, mes iškėlėme dovanėles, kainodarą malonesnę klientui. Pasistumdome, bet čia tik Vilniuje. Aišku, jie laiko kažkokį segmentą, bet mes bet kokiu atveju jiems dėkingi, nes laimi klientas. O jei jis laimi ir mums geriau“, – sako Ž. Vasiliauskas.

REKLAMA

Taip pat atskleidžia, kad žada pateikti ir naujovių – galimybę produktus į namus užsisakyti telefonu, nes yra dalis žmonių, kurie internetu nemoka naudotis.

„Manau, kad tai įvyks greitai, savaičių klausimas. Sunku dar pasakyti, kiek tai bus aktualu visuomenei“, – teigė jis.

Tuo tarpu „Barbora“ direktorius Tomas Kibildis konkurentų veiksmų nelinkęs komentuoti. Tačiau teigia, kad bendradarbiaujant su „Maxima“, gali pasiūlyti įvairiausių šiame tinkle taikomų akcijų. „Mes esame skirtingi, turime savo reklamos ir veiklos strategiją ir ja vadovaujamės – klientams siūlome ne tik geras kainas, bet ir labai patogų ir greitą apsipirkimą, prekes pristatome tą pačią dieną, kliento pasirinktos vienos valandos intervalu, jas gabename specialiai maistui vežti pritaikytais automobiliais. Barbora.lt turi pasirašiusi strateginės partnerystės sutartį su didžiausiu Baltijos šalyse mažmeninės prekybos tinklu „Maxima“, todėl klientams galime pasiūlyti daug akcijų ir nuolaidų, asmeninių pasiūlymų, lojalumo programos „Ačiū“ programos privalumų. Mums taip pat labai svarbu mūsų suteikiamos paslaugos kokybė.

Džiaugiamės, kad klientai tai vertina, todėl plečiame savo veiklą ir nuo balandžio barbora.lt internetinės prekybos maisto ir kasdienėmis prekėmis paslauga klientai jau gali naudotis ir Kaune. Mes visuomet atidžiai sekame situaciją rinkoje ir, jei reikia, reaguojame, klientams pasiūlydami geriausius sprendimus“, – teigė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų