Pastaruoju metu šalies keliuose vis dažniau galima pamatyti šio modelio automobilių. Ne paslaptis, kad viena pagrindinių populiarumo priežasčių yra prekės kainos ir kokybės santykis.
1957 metais pasaulio rinkoje pasirodė „Toyota Carina“. Ilgainiui šis modelis įgijo patikimos, bet šiek tiek nuobodžios transporto priemonės reputaciją. Taigi, 1997 metais „Carina“ modelį gamintojai išleido į pensiją o jos vietą užėmė „Avensis“. Pirkėjas galėjo pasirinkti sedaną, hečbeką arba universalą. Įdomu tai, kad japonai šį modelį skyrė tik Europos rinkai.
Na o 2002 metais Bolonijos automobilių parodoje pasaulį išvydo ir antroji „Avensis“ karta, tokia populiari šiuo metu ir Lietuvoje. Keturi benzininiai – 1,6 l, 1,8 l, 2,0 l ir 2,4 l bei 2,0 l ir 2,2 l dyzeliniai – tokia yra modelio variklių gama. Galingiausias -2,2 l, 177 arklio galių dyzelinis variklis.
Šiemet gamintojai žada jau ir trečiosios “Avensis” kartos pasirodymą.
Taigi kuo gi šie automobiliai tokie ypatingi?
Pažymėtina, kad tik Japonijoje galima atrasti visais keturiais ratais varomą automobilį, o Europos rinkoje „visą darbą“ atlieka priekinė ašis. Beje, JAV rinkoje tokio modelio iš viso nėra.
Kondicionierius, ABS, antipraslydimo, antibuksavimo sistemos, šešios oro pagalvės, elektropaketas, CD grotuvas su aštuoniomis kolonėlėmis, R16 arba R15 ratlankiai. Brangesnės versijos turi elektroninę klimato kontrolę, devynias oro pagalves, iš kurių viena saugo vairuotojo kelius, sėdynių šildymą, priešrūkinius žibintus. Liukso modifikacija lepina savininką dar ir odinėmis sėdynėmis, „xenon” žibintais, elektriniu sėdynių valdymu bei automatine pavarų dėže (ką privalumu laiko ne kiekvienas vairuotojas).
Bet svarbiausia tai, kad visa ši įranga retai genda. Prie pora mėnesių Vokietijoje technines apžiūras atliekančios TUV bendrovės paskelbtuose mažiausiai trūkumų turėjusių automobilių pirmosios apžiūros metu sąrašuose „Avensis” beveik visose „amžiaus“ grupėse užima vietas patvariausiųjų dešimtuke-dvidešimtuke.
Kalbant apie variklius patariama įsigyti „praktiškiausią“ 2,0 l benzininį 147 AG variantą. 1,8 l variklis mėgsta „ryti“ tepalą, be to gana gerai jo darbas girdimas salone (2005 m. šią problemą gamintojai išsprendė). 1,6 l variklių nebuvo išleista itin daug, o automobiliai su 2,4 l yra skirti daugiau tiems, kurie nebijo kiek daugiau sumokėti už kokybę.
Dyzeliniai varikliai daugmaž vertinami vienodai, tik pažymėtinas galingiausiojo 2,2 l 177 AG įnoringumas kalbant apie patį dyzelinį kurą. Šio tipo „Clean Power“ varikliams reikia tik aukštos kokybės dyzelino.
Kalbant apie pavarų dėžes pažymima, kad ne tik mechaninės, bet ir automatinės versijos veikia nepriekaištingai.
Be viso to „Avensis“ išsiskiria ir savo komfortiškumu. Specialistai vadina modelį vienu savo klasės lyderių šioje kategorijoje. Važinėjant gerais keliais pakaba dažnai sėkmingai atlieka savo funkcijas net iki 250 000 km.
Prie modelio trūkumų galima būtų priskirti tai, kad remontuojant tą pačią pakabą teks išleisti kiek daugiau, nei kitiems tos pačios klasės modeliams. Nėra stipri vieta ir vairo mechanizmas. Susidėvėjus vairo traukės mechanizmui gali pasigirsti bildesys, kuris ateityje tik stiprės. Vairavimo saugumui tai neturės įtakos, jei neimti domėn to, kad erzins vairuotoją ir keleivius.
Vis dėlto privalumai gana aiškia persvara nusveria trūkumus. Šie „Toyota” automobiliai turi panašumų su „Mercedes“ – o tiksliau, jų kaina neskuba bėgant laikui stipriai kristi. Nepaisant to, kad KASKO draudimas savo kaina irgi nelepins vairuotojų, specialistai sako – kaina tikrai pagal kokybę.