• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Organizacijoms aktyviai varžantis dėl talentingų darbuotojų, šie vis dažniau prilyginami klientams. Klientų patirčių valdymas nulemia, ar jie, kartą pasinaudoję organizacijos paslaugomis, grįš ir ateityje. Tuo metu tinkamai valdomos darbuotojų patirtys leidžia ir tinkamai išnaudoti jų turimas kompetencijas, ir skleisti pozityvią žinią apie organizaciją, kaip darbdavį, net ir po atleidimo.

Organizacijoms aktyviai varžantis dėl talentingų darbuotojų, šie vis dažniau prilyginami klientams. Klientų patirčių valdymas nulemia, ar jie, kartą pasinaudoję organizacijos paslaugomis, grįš ir ateityje. Tuo metu tinkamai valdomos darbuotojų patirtys leidžia ir tinkamai išnaudoti jų turimas kompetencijas, ir skleisti pozityvią žinią apie organizaciją, kaip darbdavį, net ir po atleidimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Almanta Jakštaitė-Vinkuvienė, „OVC Consulting“ partnerė ir įsitraukimo sprendimų vadovė paaiškina, kad darbuotojo patirtis organizacijoje – tai nuomonių ir įspūdžių krepšelis, kurį pripildo pačios įvairiausios sąveikos su organizacija, kurioje jis dirba. Tačiau, kaip priduria Lina Venskaitytė, ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vykdomoji partnerė, darbuotojų patirčių valdymas prasideda kur kas anksčiau, nei jų atranka į konkrečias pareigas.

REKLAMA

Kas nulemia darbuotojų patirtį

„Darbuotojo patirtis – kur kas platesnė sąvoka, nei darbuotojų įsitraukimas, apie kurį itin dažnai kalbama pastaraisiais metais. Galima sakyti, kad darbuotojų įsitraukimas – vienas iš rodiklių, atspindinčių, kaip sėkmingai organizacijoje valdomos darbuotojų patirtys. Kita vertus, būtent įsitraukimas padeda kurti gerąsias patirtis. Žinoma, darbuotojo patirtis dažniausiai yra subjektyvi – tai vienaip ar kitaip dažnai nulemia patys žmonės“, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, pasak jos, į organizaciją žiūrint kaip į vietą, kuri nulemia vienokias ar kitokias darbuotojų patirtis, ilgainiui ima keistis vidaus kultūra, vertybės bei darbo praktika – į visa tai pradedama žiūrėti darbuotojo akimis. Taip galima išsigryninti, kaip organizaciją mato darbuotojai, kuo ji stipri ir išsiskiria kaip darbdavė, o kur dar reikėtų pasitempti. Tuomet lengviau pritraukti ir išlaikyti reikalingus talentus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Parduoti organizaciją kaip darbdavį

Siekiant pritraukti organizacijai svarbius talentus, taip pat svarbu parduoti ją kaip darbdavį. Aukštasis pilotažas valdant darbuotojų patirtis – kai net atleistas žmogus apie buvusį darbdavį atsiliepia pozityviai. „Tikslingas darbuotojų patirčių valdymas apima jų lūkesčių išsiaiškinimą laiku ir reikiamą reakciją. Taip pat – numatytų sprendimų ar iniciatyvų realizavimą, leidžiantį darbuotojui pajusti realią vertę“, – sako A. Jakštaitė-Vinkuvienė.

REKLAMA

Vis dėlto, ji pabrėžia, kad gera patirtis organizacijoje nėra tiesiog darbuotojų lūkesčių įgyvendinimas. Tai – viso darbuotojo buvimo organizacijoje, nuo atėjimo iki atsisveikinimo, stebėjimas, grįžtamojo ryšio gavimas ir operatyvus veiksmų, padedančių darbuotojams gerai jaustis ir produktyviai veikti, įgyvendinimas. O tai apima visas organizacijai svarbias darbuotojų kategorijas ir dažnai baigiasi kiekvienai iš jų skirtomis iniciatyvomis ar žinutėmis, o ne bendromis visoje organizacijoje taikomomis praktikomis ar procesais.

REKLAMA

Patirčių valdymas – dar iki priėmimo

Tinkamas darbuotojų patirčių valdymas ne tik padeda pritraukti, motyvuoti ir ugdyti reikalingus talentus, bet ir stiprinti organizacijos, kaip darbdavio, reputaciją tiek jos viduje, tiek ir išorėje. Tam itin svarbi ir subalansuota vidinė bei išorinė organizacijos komunikacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lina Venskaitytė, ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vykdomoji partnerė, pastebi, kad skaidrumas ir atvirumas jau nebėra pasirenkami veikimo principai. Skaitmenizacijos procesai, socialiniai tinklai, didėjantis informacijos sklaidos greitis ir kiti susiję pokyčiai nulemia, kad verslo įmonės veikia nuolat augančio skaidrumo sąlygomis. Vadinasi, atitinkamai turi keistis ir jų elgsena bei komunikacija ir su esamais ar būsimais darbuotojais.

REKLAMA

„Darbuotojo patirčių valdymas apima kur kas daugiau nei bendravimą nuo atrankos pradžios iki atleidimo. Tai – ir bet kokia viešai prieinama informacija, ir kitų darbuotojų nuomonė, ir patirtis naudojantis prekėmis ar paslaugomis. Būtent todėl kompanijų sėkmės raktažodis yra reputacija – kryptingos pastangos ją kuriant ir palaikant duoda geresnių rezultatų nei trumpalaikės kampanijos, susietos su konkrečia atranka“, – sako L. Venskaitytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų