• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruosius kelerius metus sparčiai kylantis vidutinis darbo užmokestis nenustelbia pagrindinio žmonių reikalavimo darbdaviams – galimybės dirbti įdomų ir jiems patinkanti darbą. Tiesa, finansinis atlygis išlieka svarbus veiksnys, nes didesnioji dalis darbą nusprendusių pakeisti šalies gyventojų tikėtųsi ir didesnio atlyginimo negu uždirbdavo iki tol, parodė atliktas visuomenės nuomonės tyrimas.

Pastaruosius kelerius metus sparčiai kylantis vidutinis darbo užmokestis nenustelbia pagrindinio žmonių reikalavimo darbdaviams – galimybės dirbti įdomų ir jiems patinkanti darbą. Tiesa, finansinis atlygis išlieka svarbus veiksnys, nes didesnioji dalis darbą nusprendusių pakeisti šalies gyventojų tikėtųsi ir didesnio atlyginimo negu uždirbdavo iki tol, parodė atliktas visuomenės nuomonės tyrimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nors pastaruosius kelerius metus darbo rinkoje stebimas atlyginimų augimas, vis dėlto tai tik vienas iš kriterijų, į kurį atsižvelgia potencialų darbdavį vertinantys žmonės. Todėl tiek verslas, tiek darbuotojai neturėtų daryti klaidos, t. y. manyti, kad didelis atlyginimas užtikrina ilgalaikį darbo vietos patrauklumą. Mūsų tyrimas atskleidžia, kad reikalavimų geram darbdaviui ir patraukliai darbo vietai yra kur kas daugiau“, – sako „Lietuvos draudimo“ ekspertė Virginija Mikutaitė.

REKLAMA

Darbdaviui kelia 3 pagrindinius reikalavimus

Beveik du trečdaliai (64 proc.) apklausos respondentų kaip svarbiausią reikalavimą, keliamą potencialiam darbdaviui, įvardijo įdomų ir jiems artimą darbo pobūdį. Kiek mažesnė dalis – 59 proc., – minėjo didesnio atlyginimo už dabartinį svarbą. Trečias pagal svarbą reikalavimas būsimam darbdaviui – gera atmosfera organizacijoje, kurią kaip svarbų veiksnį minėjo 54 proc. apklaustųjų.

REKLAMA
REKLAMA

Anot V. Mikutaitės, šiandien įmonėms tampa vis sudėtingiau pritraukti gerų specialistų mokant jiems tik didesnį negu rinkoje atlyginimą, nes didesnioji dalis žmonių linkę atsižvelgti į kur kas platesnį motyvacinių priemonių spektrą. „Tiesa, ne visos motyvacinės priemonės yra vienodai svarbios, todėl organizacijų vadovams reikėtų atidžiai įvertinti, kokie dalykai pastebimai padidina, o kokie turi tik nežymią įtaką jų kaip darbdavio patrauklumui“, – sako V. Mikutaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tarp kitų reikšmingesnių reikalavimų potencialiam darbdaviui beveik pusė (44 proc.) apklaustųjų minėjo galimybę dirbti lanksčiu darbo grafiku, daugiau nei trečdaliui atrodo svarbus darbo vietos stabilumas ir saugumas (37 proc.), galimybė gauti premiją už pasiektus ar viršytus darbo rezultatus (34 procentai).

REKLAMA

Tik 1,6 proc. apklausos respondentų sakė, kad jie nekelia jokių reikalavimų darbdaviui – svarbu, kad priimtų į darbą.

Vyresniems rūpi gera atmosfera, jaunesniems – galimybė tobulėti

Tyrime vyrai ir moterys skirtingai pasisakė apie darbdavio suteikiamas papildomas naudas: vyrams, palyginti su moterimis, kur kas svarbiau renkantis darbdavį yra papildomų naudų paketas, vyrai jas, kaip svarbų reikalavimą, įvardijo beveik dvigubai dažniau – kas penktas vyras ir kas aštunta moteris rinkdamiesi darbdavį vertina ir papildomas jo suteikiamas naudas.

REKLAMA

Svarbių skirtumų užfiksuota tarp skirtingo amžiaus respondentų. Labiausiai pagal savo atsakymus išsiskyrė 46-55 m. amžiaus dirbantys šalies gyventojai, kurie kur kas dažniau už kitų amžiaus grupių respondentus įvardijo geros darbo atmosferos organizacijoje svarbą (62,8 proc.), taip pat minėjo mažesnės organizacinės biurokratijos poreikį (23,3 procentų).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo metu jauniausios 18-25 m. amžiaus dirbantieji kur kas dažniau negu kitų amžius grupių respondentai kaip patrauklią darbdavio ypatybę įvardijo sudarytas galimybes tobulėti (44,3 proc.) ir vertikalias karjeros perspektyvas (22,4 procento).

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą atlikto tyrimų bendrovė „Rait“, kuri visoje šalyje apklausė tūkstantį 18–55 metų amžiaus įvairiose srityse ir įvairias pareigas užimančių arba šiuo metu aktyviai darbo ieškančių respondentų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų