• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Toliau parlamente narstant nuo balandžio 1 d. įsigaliosiantį Administracinių nusižengimų kodeksą, politikai baksnoja pirštu į teisės akto landas, kurios leis nuo atsakomybės išsisukti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjus. Vieną tokių spragų įžvelgęs Seimo narys Stasys Brundza tikina, jog baudų gali išvengti tūkstančiai kelių gaidelių.

42

Toliau parlamente narstant nuo balandžio 1 d. įsigaliosiantį Administracinių nusižengimų kodeksą, politikai baksnoja pirštu į teisės akto landas, kurios leis nuo atsakomybės išsisukti Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjus. Vieną tokių spragų įžvelgęs Seimo narys Stasys Brundza tikina, jog baudų gali išvengti tūkstančiai kelių gaidelių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu Administracinių teisės pažeidimų kodekse (ATPK) numatyta, kad KET pažeidimas, nulėmęs kitiems asmenims priklausančių transporto priemonių, krovinių, kelių, kelio ir kitų įrenginių arba kitokio turto sugadinimą (apgadinimą), užtraukia baudą vairuotojams nuo 28 iki 57 Eur arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo 3 iki 6 mėnesių.

REKLAMA

Tuo metu pagal nuo šių metų balandžio 1 d. įsigaliosiantį Administracinių nusižengimų kodeksą (ANK), kuris pakeis ATPK, vairuotojai, kurie pažeis KET ir dėl to sugadins kitas transporto priemones, krovinius nebus baudžiami (išskyrus atvejus, kai vairuotojas, sukėlęs eismo įvykę ir apgadinęs svetimą turtą, neturi teisės vairuoti arba sukelia nežymų asmens sveikatos sutrikdymą, arba yra neblaivūs (daugiau negu 0,4 prom., bet ne daugiau negu 1,5 prom. alkoholio)).

REKLAMA
REKLAMA

Ragina neužmerkti akių

Seimo narys, buvęs lenktynininkas Stasys Brundza įsitikinęs, kad pamiršti tų vairuotojų, kurie sukelia eismo įvykius ir sudaužo kitus automobilius, sugadina svetimą turtą pamiršti nereikėtų. Parlamentaras siūlo priimti ANK pataisas, kuriomis būtų numatyta, kad nuo balandžio 1 d. visi vairuotojai, sukėlę eismo įvykius ir jų metu sugadinę kitą transporto priemonę ar svetimą turtą, būtų traukiami atsakomybėn ir baudžiami net didesnėmis baudomis – nuo 100 iki 200 Eur arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo trijų iki šešių mėnesių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip portalui tv3.lt pasakojo S. Brundza, kasmet eismo įvykių, kuriuose sugadinamos kitos transporto priemonės, įvyksta apie 70 tūkstančių (2013 m. įvyko 67 166, 2014 m. – 70 374, per 2015 m. pirmą pusmetį – 36 117).

„Praėjusiais metais tokių eismo įvykių buvo apie 77 tūkstančius ir tie eismo įvykiai forminami eismo įvykių deklaracijose, o policija yra nekviečiama, padarytą žalą nustato, atlygina draudimo kompanijos.

REKLAMA

Policija nedalyvauja šituose dalykuose, bet įsivaizduokite, jei Jūs kur nors ištisinę liniją pervažiuojate, apsisukate po tiltu, tunelyje, tai gaunate baudas ir gana dideles, o čia žmogus, pažeidęs Kelių eismo taisykles, sukėlęs eismo įvykį ir sugadinęs kitą automobilį, yra nebaudžiamas. Ir tokių yra dešimtys tūkstančių. Tai ar ne absurdas?“, – stebėjosi S. Brundza.

REKLAMA

„Policija klausia: „kaip čia mes tuos tūkstančius forminsime?“. Taigi, [...] labai paprasta nubausti pažeidėjus, kada nereikia ieškoti to pažeidėjo. Visa tai padaro draudimo kompanija ir paprasčiausiai reikia su draudimo kompanijoms susitarti, kad jos siųstų informaciją policijai, o sėdėti prie kasos langelio ir rinkti pinigus“, – tęsė parlamentaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuo smulkių pažeidimų iki žmonių aukų keliuose

S. Brundzos teigimu, kelių policijos pareigūnai neretai pro pirštus žiūri į eismo įvykius, kuriuose dėl vairuotojų kaltės yra sudaužomos kitos transporto priemonės. Pasak Seimo nario, toks „liberalus“ požiūris neužkerta kelio daug skaudesniems įvykiams keliuose.

REKLAMA

„Pavyzdžiui, buvo situacija, kai Biržuose jaunuolis trenkėsi į automobilio galą ir užmušė moterį, kuri tuo metu iš prekybos centro krovėsi pirkinius. Jis buvo 9 kartus baustas oficialiai, bet kiek jis galėjo turėti eismo įvykių, kur nedalyvavo policija ir liko nenubaustas? Tai vieną kartą barkš – nieko, kitą kartą terkšt – nieko, tokiam vairuotojui atsakomybės jausmas atbukęs ir trečią kartą gali būti sukeltas eismo įvykis su sužalojimais ar net žmonių žūtimis“, – kalbėjo S. Brundza.

REKLAMA

Be to, automobilių ekspertas atkreipė dėmesį į tai, kad neretai ranka numojama ir į reikalavimą anuliuoti sudaužytų automobilių techninę apžiūrą.

„Eismo įvykio metu, jeigu automobilis yra stipriai apgadintas, jam techninė apžiūra turi būti likviduojama ir jis turi praeiti ekspertizę. Jeigu pamatytume avarijų nuotraukas žiniasklaidoje, kur automobilis be priekio arba „apsižiojęs“ stulpą ir jeigu nėra žmonių aukų, policija tame nedalyvauja, o tie automobiliai pertvarkomi bet kaip ir bet kur ir jos tampa pavojingos eisme.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Būna ir tokių atvejų, kai automobilis po avarijos jau net be priekio, o policija padeda vairuotojui užpildyti eismo įvykio deklaraciją ir atsisveikina, kada įstatymas policiją įpareigoja, jei automobiliai stipriai apgadinti, atlikti savo pareigas“, – aiškino S. Brundza.

Anot pašnekovo, toks aplaidumas priveda prie to, kad po avarijų tinkamai nesuremontuotose automobiliuose žūsta žmonės.

REKLAMA

„56 procentai žuvusiųjų eismo įvykiuose pernai žuvo automobilio viduje. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad, visų pirma, aišku, automobiliai yra seni, bet jie yra dar ir netvarkingi, be saugos priemonių.

Taigi, pasekmės yra labai rimtos. Ir viskas prasideda nuo to neva tolerantiškumo, kad jei tu ten terkštelėjai kur nors, tai tavęs nereikia nubausti“, – reziumavo Seimo narys.

REKLAMA

Jei nenukenčia žmonės – pildykite deklaracijas

Siūlymo nuo balandžio 1 d. panaikinti atsakomybę vairuotojams, kurie pažeis KET ir dėl to sugadins kitas transporto priemones, krovinius, svetimą turtą (išskyrus atvejus, kai vairuotojas, sukėlęs eismo įvykę ir apgadinęs svetimą turtą, neturi teisės vairuoti arba sukelia nežymų asmens sveikatos sutrikdymą, arba yra neblaivūs), autoriai – Lietuvos kelių policija.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip portalą tv3.lt informavo Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis, tokia iniciatyva pateikta, atsižvelgiant į tai, kad tam tikrais atvejais dėl eismo įvykio aplinkybių vairuotojai gali sutarti patys, taigi policijos įsikišimo nereikia.

„Atsižvelgdami į tai, kad KET yra numatyta galimybė nekviesti į eismo įvykio vietą policijos, kai eismo įvykio metu nenukenčia asmenys, o vairuotojai sutaria dėl eismo įvykio aplinkybių ir užpildo eismo įvykio deklaracijas ir tokiu atveju nepradedama administracinio teisės pažeidimo bylos teisena, siūlome svarstyti galimybę panaikinti atsakomybę už KET pažeidimą, nulėmusi kitiems asmenims priklausančių transporto priemonių, krovinių, kelių, kelio ir kitų įrenginių arba kitokio turto sugadinimą (apgadinimą), kai asmuo vairuoja transporto priemonę blaivus ir turėdamas teisę vairuoti“, – portalui tv3.lt atsiųstame atsakyme pabrėžė R. Matonis.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų