Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nieko nestebina, kad „Lada 2108“ ne įtin įvertintas automobilis tarp stance stiliaus mėgėjų. Jau anuomet kitų, populiarų VAZ automobilių apsuptyje šis „aštuntukas“ nieko nežavėjo, tai buvo gana prastas automobilis, kuris iki vakarų taip ir nenukeliavo.
Tačiau vaikinas vardu Koste, mums puikiai įrodė, kad ne pats dailiausias automobilis turi potencialo būti gražiu ir stilingu.
Šis tipinis 80-ųjų automobilis, anot dizainerių, turėjo būti „sportiškiausias“ modelis Sovietų Sąjungos gatvėse. Tiesa visas sportiškumas prasideda ir pasibaigia ties 3-jų durų kėbulo versija. Tuo metu kai „Porsche“ inžinieriai gerino automobilių aerodinamika ir pakabos darbą , automobilių gamintojai iš rytų daug nesistengė kuriant šią „VAZ 2108“ seriją. Viskas remtasi į gyventojų pajamas ir šalies kelių būklę, todėl gero automobilio net nesistengta sukurti.
Gamintojai nesistengė, o štai automobilių savininkai tikrai stengėsi (ir vis dar tai daro) iš tokių „Samara“ modelių sukurti europietiško automobilio įvaizdį, atliekant įvairius patobulinimus. Tačiau tenka pripažinti, kad tokios pastangos, atrodo mažų mažiausiai apgailėtinos, o rezultatas - kampuota dėžutė ant ratų su įvairiausiais išmarginimais ir švieselėmis. Nedaugelis pamato tikrąjį šio oldschool automobilio žavesį ir potencialą
Tiems, kuriems pavyko suprasti „aštuntuko“ stilių ir jį patobulinti nepadarant automobilio pajuokos objektu, nesunkiai priverčia aikčioti iš nuostabos jaunimą (kuriems šis automobilis tik senas šlamštas). Kostia, kaip tik ir yra vienas iš tų „Lada 2108“ savininkų, kuris be didelių investicijų atskleidė paslėptą automobilio potencialą.
Vaikino šeimoje šis automobilis yra jau nuo 1998 metų. Kai jo tėvas pirko automobili, jis žinojo, kad norit būtent „aštuntuko“. Perkant jis nekreipė dėmesio į klibančias, kreivokas sėdynes, medvaržčiais prisuktus garsiakalbius, kreivai pritvirtintus salono apmušimus ar kitus įprastus defektus.
Anuomet, populiariausios modifikacijos būdavo su bet kokiais lengvo lydinio ratlankiais (įrodymas, kad išgali įsigyti lengvo lydinio ratlankius buvo vertinamas), didžiuliai purvasaugiai po arkomis, bei geriausia – galines automobilio dalies iškėlimas pailginant amortizatorių tvirtinimus. Taip papuoštas buvo ir Kostės šeimos automobilis.
Automobilis šeimai sąžiningai tarnavo 10 metų, per kuriuos „aštuntukas“ patyrė gana daug pokyčių, tačiau esminiai pokyčiai ir metamorfozės prasidėjo 2008 metais. Tais metais automobilis buvo perleistas Kostei, kurį jis ir pavertė saldainiuku kokį matome dabar.
Žinoma tai įvyko ne iš karto. Viskas prasidėjo nuo to, kai jo draugas pamatė parduodant 15 colių „BBS RM" ratlankius, kurie idealiai derėjo prie Kostes „Samaros“. Vaikinas juos nusipirko ir suprato, kad būtinai reikia nužeminti automobilį, kitaip ratai atrodys gana juokingai.
O jau sekančiam sezonui vaikinas nusprendė viską pakeisti kardinaliai. Jis maksimaliai sužemino automobilį ( tai pavyko padaryti neprarandant mašinos valdymo savybių). Buvo pakeistas ir kiek pamodifikuotas variklis, kuris atsidūrė naujai perdažytame variklio skyriuje. Nudažius variklio skyrių Kostia su draugais nusprendė paslėpti kiek įmanoma daugiau laidų ir bakelių, kad naujo variklio ir jo perdažyto skyriaus grožis nebūtų užgožtas kitų detalių.
Padirbėta buvo ir prie ratų, jie buvo perdažyti nauja kremine spalva. Taip pat buvo nupoliruota palangė. Didelis iššūkis buvo surasti prie automobilio tinkančias 165/50 dydžio padangas. Po ilgų paieškų, tai galiausiai pavyko įgyvendinti. Sunkų darbą ir pastangas apvainikavo nupoliruotas kėbulas ir prancūziško (French lights) tipo priekiniai žibintai.
Dar kurį laiką užtruko visi derinimo ir reguliavimo darbai, bet jau per bandomuosius važiavimus automobiliu Kostia buvo be galo laimingas. Automobilis buvo vos per 2.5 centimetrus nuo žemes, kiekvienos kelio duobės apvažiavimas buvo tikras iššūkis, tačiau žmonių reakcija į automobilį viską atpirko su kaupu. Vaikinas džiaugiasi, kad jo atliktos modifikacijos prie automobilio nepasibaigė po automobilio nužeminimo ir ratų pakeitimo.
Jis įrodė, kad Rytų Europoje pagamintas automobilis, gali ne ką prasčiau atrodyti stance automobilių scenoje, nei analogai sukurti Vakarų Europoje. Jiems pavyko sudalyvauti daugybėje renginių ir galiausiai pasibaigus vasarai, buvo nuspręsta automobilį parduoti ir imtis kažko naujo. Visos modifikuotos detalės atsidūrė ant kitų „VAZ 2108“ fanų automobilių. Na, o ateityje laukiame naujo vaikino projekto.
*Šaltinis - „Lower and Wider"
Nieko nestebina, kad „Lada 2108“ ne įtin įvertintas automobilis tarp stance stiliaus mėgėjų. Jau anuomet kitų, populiarų VAZ automobilių apsuptyje šis „aštuntukas“ nieko nežavėjo, tai buvo gana prastas automobilis, kuris iki vakarų taip ir nenukeliavo.
Tačiau vaikinas vardu Koste, mums puikiai įrodė, kad ne pats dailiausias automobilis turi potencialo būti gražiu ir stilingu.
Šis tipinis 80-ųjų automobilis, anot dizainerių, turėjo būti „sportiškiausias“ modelis Sovietų Sąjungos gatvėse. Tiesa visas sportiškumas prasideda ir pasibaigia ties 3-jų durų kėbulo versija. Tuo metu kai „Porsche“ inžinieriai gerino automobilių aerodinamika ir pakabos darbą , automobilių gamintojai iš rytų daug nesistengė kuriant šią „VAZ 2108“ seriją. Viskas remtasi į gyventojų pajamas ir šalies kelių būklę, todėl gero automobilio net nesistengta sukurti.
Gamintojai nesistengė, o štai automobilių savininkai tikrai stengėsi (ir vis dar tai daro) iš tokių „Samara“ modelių sukurti europietiško automobilio įvaizdį, atliekant įvairius patobulinimus. Tačiau tenka pripažinti, kad tokios pastangos, atrodo mažų mažiausiai apgailėtinos, o rezultatas - kampuota dėžutė ant ratų su įvairiausiais išmarginimais ir švieselėmis. Nedaugelis pamato tikrąjį šio oldschool automobilio žavesį ir potencialą
Tiems, kuriems pavyko suprasti „aštuntuko“ stilių ir jį patobulinti nepadarant automobilio pajuokos objektu, nesunkiai priverčia aikčioti iš nuostabos jaunimą (kuriems šis automobilis tik senas šlamštas). Kostia, kaip tik ir yra vienas iš tų „Lada 2108“ savininkų, kuris be didelių investicijų atskleidė paslėptą automobilio potencialą.
Vaikino šeimoje šis automobilis yra jau nuo 1998 metų. Kai jo tėvas pirko automobili, jis žinojo, kad norit būtent „aštuntuko“. Perkant jis nekreipė dėmesio į klibančias, kreivokas sėdynes, medvaržčiais prisuktus garsiakalbius, kreivai pritvirtintus salono apmušimus ar kitus įprastus defektus.
Anuomet, populiariausios modifikacijos būdavo su bet kokiais lengvo lydinio ratlankiais (įrodymas, kad išgali įsigyti lengvo lydinio ratlankius buvo vertinamas), didžiuliai purvasaugiai po arkomis, bei geriausia – galines automobilio dalies iškėlimas pailginant amortizatorių tvirtinimus. Taip papuoštas buvo ir Kostės šeimos automobilis.
Automobilis šeimai sąžiningai tarnavo 10 metų, per kuriuos „aštuntukas“ patyrė gana daug pokyčių, tačiau esminiai pokyčiai ir metamorfozės prasidėjo 2008 metais. Tais metais automobilis buvo perleistas Kostei, kurį jis ir pavertė saldainiuku kokį matome dabar.
Žinoma tai įvyko ne iš karto. Viskas prasidėjo nuo to, kai jo draugas pamatė parduodant 15 colių „BBS RM" ratlankius, kurie idealiai derėjo prie Kostes „Samaros“. Vaikinas juos nusipirko ir suprato, kad būtinai reikia nužeminti automobilį, kitaip ratai atrodys gana juokingai.
O jau sekančiam sezonui vaikinas nusprendė viską pakeisti kardinaliai. Jis maksimaliai sužemino automobilį ( tai pavyko padaryti neprarandant mašinos valdymo savybių). Buvo pakeistas ir kiek pamodifikuotas variklis, kuris atsidūrė naujai perdažytame variklio skyriuje. Nudažius variklio skyrių Kostia su draugais nusprendė paslėpti kiek įmanoma daugiau laidų ir bakelių, kad naujo variklio ir jo perdažyto skyriaus grožis nebūtų užgožtas kitų detalių.
Padirbėta buvo ir prie ratų, jie buvo perdažyti nauja kremine spalva. Taip pat buvo nupoliruota palangė. Didelis iššūkis buvo surasti prie automobilio tinkančias 165/50 dydžio padangas. Po ilgų paieškų, tai galiausiai pavyko įgyvendinti. Sunkų darbą ir pastangas apvainikavo nupoliruotas kėbulas ir prancūziško (French lights) tipo priekiniai žibintai.
Dar kurį laiką užtruko visi derinimo ir reguliavimo darbai, bet jau per bandomuosius važiavimus automobiliu Kostia buvo be galo laimingas. Automobilis buvo vos per 2.5 centimetrus nuo žemes, kiekvienos kelio duobės apvažiavimas buvo tikras iššūkis, tačiau žmonių reakcija į automobilį viską atpirko su kaupu. Vaikinas džiaugiasi, kad jo atliktos modifikacijos prie automobilio nepasibaigė po automobilio nužeminimo ir ratų pakeitimo.
Jis įrodė, kad Rytų Europoje pagamintas automobilis, gali ne ką prasčiau atrodyti stance automobilių scenoje, nei analogai sukurti Vakarų Europoje. Jiems pavyko sudalyvauti daugybėje renginių ir galiausiai pasibaigus vasarai, buvo nuspręsta automobilį parduoti ir imtis kažko naujo. Visos modifikuotos detalės atsidūrė ant kitų „VAZ 2108“ fanų automobilių. Na, o ateityje laukiame naujo vaikino projekto.
*Šaltinis - „Lower and Wider"