2024-ųjų Dakaro ralis prasidės sausio 5-ą dieną, Saudo Arabijoje ir truks iki pat sausio 19-osios. Artėjančio maratono dalyviai savo kelionę pradės Saudo Arabijos vakaruose esančiame Ulos mieste. O štai 2024-ųjų Dakaro ralio finišas numatytas Janbu, esančiame šalia Raudonosios Jūros.
„Dakaro ralis 2024“ programa
Dakaro ralis Saudo Arabijoje vyksta jau penkerius metus iš eilės. Lenktynės prasidės šalies vakaruose esančiame Alulos mieste ir finišuos Raudonosios jūros pakrantėje esančiame Janbu mieste.
Lenktynių maršrutas drieksis per visą šalį, tamsia, klastinga dykuma. Sunkumų ne vienam dalyviui sukėlusios kopos šiemet buvo įterptos į ralio vidurį.
Varžybų oficialus tvarkaraštis
- 2023 m. spalio 20 d. Paraiškų teikimo pabaiga
- 2023 m. lapkričio pabaiga. Spaudos konferencija
- 2023 m. lapkričio 30 d. ir gruodžio 1 d. Administracinė ir techninė kontrolė (Barselona)
- 2023 m. lapkričio 30 d. ir gruodžio 1 d. Transporto priemonių pakrovimas (Barselona)
- 2023 m. gruodžio 2 d. Administraciniai ir techniniai patikrinimai tik dalyviams iš Ispanijos (Barselona)
- 2023 m. gruodžio 2 d. Transporto priemonės pakrovimas tik dalyviams iš Ispanijos (Barselona)
- 2024 m. sausio 1 d. Transporto priemonių atsiėmimas Yanbu mieste
- 2024 m. sausio 2-3 d. Individualūs bandymai
- 2024 m. sausio 3-4 d. Administracinė ir techninė patikra Saudo Arabijoje
- 2024 m. sausio 4 d. Briefingas
- 2024 m. sausio 5 d. 2024 m. Dakaro starto podiumas ir prologas
- 2024 m. sausio 6 d. Pirmasis 2024 m. Dakaro etapas
- 2024 m. sausio 19 d.2024 m. Dakaro finalinis etapas ir finalinis podiumas
„Dakaro ralis 2024“ maršrutas
Šiemet Dakaro ralio dalyviai turės įveikti „Prologą“ ir 12 specialių greičio ruožų, kurių bendras ilgis sieks 4 727 kilometrus.
Sausio 5-ą dieną į „Prologą“ išvažiuosiantys lenktynininkai turės įveikti netrumpą, sudėtingą greičio ruožą, kuris nulems tolimesnę dalyvių starto tvarką pirmame greičio ruože.
Didžiausias iššūkis dalyvių laukia sausio 11 ir sausio 12 dienomis. Tuomet prasidės net 48 valandas trunkantis etapas.
Sausio 11 dieną, visi Dakaro dalyviai turės startuoti 7 valandą ryto. Lenktynės truks iki 16 val. ir stoti viename iš 8 įrengtų laikinų bivakų.
Lenktynės vėl bus pratęstos sausio 12 dieną, 7 val. ryte. Tuomet dalyviai turės pasiekti greičio ruožo finišą Šubitoje.
„Dakaro ralis 2024“ greičio ruožų bendras ilgis:
- 541 km
- 655 km
- 733 km
- 631 km
- 645 km
- 781 km
- 873 km
- 678 km
- 639 km
- 612 km
- 587 km
- 328 km
Lietuvos gretos 2024-ųjų Dakaro ralyje – kaip niekada didelės
Pasauliniu mastu Lietuva yra mažytė valstybė, tačiau Dakaro ralyje mūsų šalis garsėja kaip automobilių ir motociklų sportą mylinti valstybė.
Pirmą kartą per visą Lietuvos automobilių ir motociklų sporto istoriją, 2024-ųjų Dakaro ralyje startuos 10 ekipažų iš Lietuvos.
Lietuvių ekipažai Dakaro ralyje:
- Modestas Siliūnas – Motociklų klasė
- Laisvydas Kancius ir Antanas Kanopkinas – Keturračių klasė
- Benediktas Vanagas, Vladas Jurkevičius, Vaidotas Žala, Gintas Petrus – Automobilių klasė
- Rokas Baciuška – „T3“ Bagių klasė
- Emilija Gelažninkienė ir Arūnas Gelažnininkas – „T4“ Bagių klasė
- Vaidotas Paškevičius, Albert Veliamovič ir Gytis Gaspariūnas – Sunkvežimių klasė
Kodėl Dakaro ralis vyksta ne Dakare?
Aštunto dešimtmečio pradžioje užgimusios lenktynės iš Prancūzijos į Senegalą (Dakarą) buvo sustabdytos dėl grėsmės dalyvių saugumui. Pavyzdžiui, dėl padidėjusios rizikos Mauritanijoje, varžybos buvo atšauktos 2008 m.
Dakaro ralis 2009-aisiais metais persikėlė į Pietų Ameriką. Ten šis maratonas vyko nuo 2009 iki net 2019 metų, kol, galiausiai, teisę rengti varžybas įsigijo Saudo Arabija. Ten Dakaro ralis vyksta nuo 2020 m. ir vyks ik pat 2029 m.
Organizatoriai tikina, jog Saudo Arabija tapo ne tik vieta, kur rengiamos varžybos, bet ir patikima partnerė.
Jie taip pat pabrėžia, jog šiuo metu svarstoma idėja apie Dakaro ralio varžybų išplėtimą į gretimas šalis. Pavyzdžiui, Jungtinius Arabų Emyratus, Jordaniją ar Omaną.
Kiek sportininkų startuos Dakaro ralyje?
2024 m. Dakaro ralyje iš viso varžysis 778 dalyviai. Jie bus suskirstyti į aštuonias skirtingas klases: Motociklų, keturračių, dviejų bagių klasių, sunkvežimių, prototipų, automobilių ir „Classic“.
1979 metais įvykusiame pirmame Dakaro ralyje iš pradžių buvo leista dalyvauti tik automobiliams, sunkvežimiams ir motociklams, tačiau metams bėgant, dalyvių klasės nuolatos buvo plečiamos.
Kas yra Bivakas?
Bivakas – vieta, kurią drąsiai galėtume vadinti didžiule stovykla. Būtent čia prasideda ir pasibaigia kiekviena Dakaro ralio diena. Preliminariais duomenimis, kasdien šioje stovykloje vieši maždaug 4000 žmonių. Pradedant nuo lenktynininkų, mechanikų, komandų darbuotojų ir baigiant ralio teisėjais, medicinos personalą ir spaudos atstovus.
Bivakas savotiškai primena kaimą, keliaujantį paskui lenktynes. Taip pat jį lydi maitinimo komanda, kuri užtikrina, kad dalyviai pavalgytų. Šiame „lenktynių kaime“ yra ir šiukšlių surinkimo komanda.
Bivakai paprastai įrengiami oro uostuose ar jo apylinkėse. Tai leidžia ralio organizatoriams, oficialios ralio žiniasklaidos komandos nariams, kitiems asmenims, kurie nelenktyniauja, iš vieno bivako į kitą keliauti sraigtasparniais ar lėktuvais.
Kaip Dakaro ralio dalyviai nepasiklysta?
Kiekvienas Dakaro ralio dalyvis gauna kelio knygą. Joje – visa varžybų dienos maršruto informacija kartu su primityvia laukiančio kelio schema.
Varžybų dalyviai privalo griežtai laikytis kelio knygoje esančio maršruto, o kadangi joje pateikti tik tikslai, kuriuos reikia pasiekti, ir atstumai iki jų, navigacijos įgūdžiai yra gyvybiškai svarbi dalis Dakaro dalyviams. Varžybų dalyviai taip pat turi pasiekti du kelio punktus – „Waypoint“ ir „Checkpoint“.
Kiekvienas taškas, pažymėtas „Checkpoint“, yra privalomas, mat čia komandos šturmanas teisėjui pateikia kortą, kurioje privalo gauti atžymą.
„Waypoint“ taškai sudėlioti taip, kad ralio dalyviai važiuotų jiems nurodytu maršrutu. Kai lenktynių automobilis artėja prie kelio taško, GPS monitorius pradeda rodyti kryptį bei atstumą iki tikslios taško vietos.
Yra dviejų skirtingų tipų taškai: paslėpti ir tokie, kuriais norima užtikrinti dalyvių saugumą. Paslėpto taško atveju GPS įsijungia tada, kai ekipažas nuo šio taško yra 800 metrų atstumu, o taškas užfiksuojamas, kai pro jį pravažiuojama 200 metrų atstumu.
„Saugumo“ kelio taško atveju, GPS paleidžiamas iki jo likus 3 km, o užfiksuojamas tada, kai pro jį pravažiuojama 90 metrų atstumu. Varžybų dalyviai privalo surinkti visus taškus, kurių per dieną paprastai būna keliasdešimt, o už nesurastus taškus taikomos laiko baudos.
Naujienos apie Dakaro ralį – specialioje rubrikoje
Sudėtingiausios pasaulio lenktynės rengiamos jau 46 metus iš eilės, tačiau mūsų šaliai būtent šios taps ypatingomis – 2024-ųjų Dakaras išsiskirs istoriškai gausiausiu lietuviškų ekipažų skaičiumi. O tuo, kad nuo sausio 4-osios gerbėjai galėtų patogiai sekti visus svarbiausius lenktynių įvykius, pasirūpins TV3 žiniasklaidos grupė – oficialus Dakaro 2024 transliuotojas Lietuvoje.
„TV3 žiniasklaidos grupė jau daugelį metų transliuoja visą šalį vienijančius sporto renginius, o 2024 metais sporto transliacijų tinklelis bus ir dar platesnis. Kitus metus pradėsime kaip žiūrimiausi Lietuvoje jau 20 metų – tai skatina dar labiau įsiklausyti į tai, kas domina mūsų žiūrovus. Todėl metus pradėsime raižydami Saudo Arabijos smėlynus kartu su Dakaro lenktynių pilotais, o vasaros viduryje kviesime stebėti svarbiausią metų sporto renginį – Paryžiaus vasaros olimpines žaidynes“, – sako Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė.
Plačiausiai visus Dakaro įvykius žiūrovams kasdien nušvies kanalas TV6, o iškart po vakaro žinių svarbiausia dienos apžvalga pasitiks ir TV3 žiūrovus. Taip pat adrenalino gerbėjai kviečiami sekti naujienas ir internete bei besiklausant „Power Hit Radio“, kur reikšmingiausius įvykius praneš dėl autosporto galvą pametęs Laurynas Matonis.
Daugiau naujienų galite surasti specialiame Dakaro polapyje.