Antradienį dalyviai turėjo įveikti 359 kilometro ilgio greičio ruožą, kurio pagrindą sudarė gruntas, kopos ir akmenuotos vietovės.
Laisvydas vėl buvo tarp lyderių
Tuoj po starto, nuvažiavus vos tris kilometrus Laisvydas Kancius pastebėjo, kad neliko jo keturračio galinės apsaugos. Dar kiek toliau pavažiavus sportininkai susidūrė su netikėta kliūtimi – nemažu ežeru. Tai neseniai praūžusio lietaus pasekmė.
„Nebuvo jis gilus, gal tik dešimt centimetrų, bet labai didelis. Ir teko jame išsimaudyti – kritau vienoje vietoje ir toliau važiavau visas šlaputėlis. Nesusižeidžiau, bet tai šiek tiek išmušė iš vėžių,“ – po finišo sakė „Story racing“ komandos lenktynininkas.
Nuo aštuntojo kelio punkto lietuvis tapo lenktynių lyderiu keturračių įskaitoje ir nebeužleido pirmos pozicijos iki pat finišo. Finišavus jam paplojo ir pasveikino praėjusio Dakaro nugalėtojas ir dabartinis bendros rikiuotės lyderis Alexander Giroud. Be to, aplodismentais, skanduotėmis ir dainomis finiše jį sveikino gerbėjai iš Lietuvos.
„Likus gal šimtui kilometrų iki finišo aplenkiau A. Giroud, kažkaip gerai važiavosi, tai ir nulėkiau tolyn. Šiandien buvo palankus man greičio ruožas,“ – finišavęs pasakojo L. Kancius.
Vaidotas Žala spaudė iki dugno
Per poilsio dieną jėgas atgavęs „Teltonika Racing“ komandos ekipažas antrąją ralio maratono dalį pradėjo su trenksmu. Devintajame greičio ruože lyderiui tik kiek daugiau nei trimis minutėmis nusileidę Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza užėmė antrąją vietą.
„Greičio šiandien netrūko. Lėkėm neatsikvėpdami, nors buvo ir pavojingų vietų – nuplauto grunto, didelių akmenų. Keletą kartų nuslydom į šonus, bet šiandien buvo ta diena, kai reikėjo palaikyti maksimalų tempą. Pasivijęs kitus du automobilius, supratau, kad galim pasiekt gerą rezultatą, todėl spaudžiau iki dugno“, – po finišo kalbėjo lenktynininkas.
Po regione neseniai praūžusio lietaus išdžiūvusios upių vagos užsipildė vandeniu ir tai vėl tapo papildomu iššūkiu lenktynių dalyviams. Klimpo čia ir ekstremaliems išbandymams neparuošti nutrūktgalvių Dakaro žiūrovų visureigiai.
„Šiaip buvo labai keista važiuoti upėmis – keletą kartų jau atrodė, kad įklimpsim. Teko matyti upėje įstrigusius ir vandens apsemtus standartinius žiūrovų visureigius. Tikrai labai neįprastas vaizdas“, – įspūdžiais dalijosi V. Žala.
Rokas Baciuška išlaikė lyderio poziciją
Motobagių klasėje toliau tęsiasi nuožmi kova dėl aukščiausiųjų pozicijų. Lietuvis, Rokas Baciuška, šį greičio ruožą baigė antroje pozicijoje, tik 46 sekundėmis nusileisdamas prieš lenką Eryką Goczalą.
Prieš prasidedant greičio ruožui, R.Baciuka turėjo 4 min. 34 sek. persvarą prieš M.Goczalą ir 5 min. 48 sek. – E.Goczalą, tačiau šiandien jo persvarą prieš antroje vietoje esantį E.Goczalą išaugo iki šiek tiek daugiau negu 5 minučių.
„Constra Racing“ sužibėjo
Kaip sakė Vaidotas Paškevičius, rezultatas galėjo būti ir dar geresnis, jei ne tos besikartojančios sunkvežimio problemos. Šiandien lietuviai vėl važiavo su protarpiais neveikiančiu akceleratoriumi. Finišą su ekipos nariais pasiekęs Vaidotas Paškevičius juokėsi, kad momentais net pradėdavo skaudėti koją, nes norint, kad akceleratorius veiktų, jį reikėdavo nuolat iš naujo numinti.
„Dieną pradėjome pailsėję ir energingi. Po starto iškart gavome kopas ir jose ėmė dingti akcelertorius. Nieko naujo. Iš pradžių jis dingdavo kas dešimtį kilometrų, bet vėliau situacija tapo sunkesnė - pradėjo dingti nuolat. Dar nepasiekus neutralizacijos gal penkis kilometrus važiavome 80km/val. greičiu, nes jis tai veikia, tai neveikia. Vienoje vietoje mus filmavo sraigtasparnis, tai būtent toje vietoje, kur buvo galima lėkti 140 km/val., judėjome 30 km/val. greičiu. Kitaip nepavyko. Tą pedalą šiandien spaudinėjau taip, kad dabar net koją skauda. Deja, bet dėl šios problemos laiko praradome tikrai nemažai, teko tuos pačius varžovus lenkti po keletą kartų, nes vis prasileisdavome juos dėl to gedimo“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Įsimintiniausiu devintojo Dakaro greičio ruožo momentu „Constra Racing“ trijulei tapo upės vaga, kurią lietuviai įveikė taip, kad jiems plojo net organizatoriai. Vaidotas Paškevičius neslepia, kad čia pravertė ir lietuviškų bekelės varžybų patirtis, kurios turi visi ekipažo nariai.
„Buvo sudėtinga upės vaga. Jos pirmu bandymu neįveikėme - teko sustoti. Gerai, kad turime patirties bekelėje. Sustojome, negazavome, nuleidome padangose orą, pasidarėme 1,5 atmosferos ir susijungę visas įmanomas blokiruotes davėme gazo. Organizatoriai net plojo, kaip mes išropojome per tą sudėtingiausią vietą. Diena tikrai smagi, su kopomis, upėmis, akmenuotomis vietomis, kilometrų daug - tikras Dakaro greičio ruožas“, - sakė Vaidotas Paškevičius.