Laisvydas Kancius („Story Racing“, Yamaha Raptor 700) sėkmingai įveikė savo pirmąjį Dakarą ir 12-ame greičio ruože užėmė 8-ą vietą, o bendroje įskaitoje liko 7-as. Viso finišą pasiekė 12 keturračių vairuotojų.
„Super“, – pirmas žodis, kurį tarė L.Kancius po finišo. Nuotaikos „super“. Buvau šiek tiek sustojęs pasiremontuoti, užtrukau 10 minučių, bet tai smulkmena. Nuotaikos geros, greičio ruožas buvo „fainas“, bet skaičiavau kilometrus, kada greičiau pabaiga. Dar kol kas nėra tuštumos, kad baigėsi Dakaras, nes dar laukia podiumas. Apie kitų metų sausio mėnesį dar nekalbėsiu, nes tai dar labai toli, pažiūrėsime vėliau. Paskutinėmis dienomis ypač saugojau techniką, nes buvo jau nemažai problemėlių, su komanda tarėmės, kad jau reikia pasisaugoti. Kalbėjau su kolegomis motociklininkais ir keturratininkais, visi kalba, kad žiūrint į kokius paskutinius 3 metus – tai sunkiausias Dakaras. Sunku pasakyti, kuris greičio ruožas buvo sunkiausias, greičiausiai tai buvo 8-as, kai reikėjo keturratį per akmenis kilnoti. Labai ačiū visiems labai už palaikymą, jis tikrai mane labai motyvavo“.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis („KREDA“, Toyota Hilux Overdrive OTB) šiame greičio ruože buvo 23-i (+00:21:37), o A.Juknevičius, kaip vairuotojas, užbaigė jau 8-ą savo Dakarą. Viso A.Juknevičius yra užbaigęs jau 11 Dakarų. Preliminariai A.Juknevičius bendroje įskaitoje liko 23-ias, tačiau jo pozicija dar gali pagerėti, priklausomai, ar baudos sulauks E.Juškauskas.
„Pradžioje naviguodamas Antanas padarė 2 minučių klaidą. Sakau: gal sėsk į savo vietą“, – pokštaudamas sakė D.Vaičiulis.
„Gal net kokias 3 minutes, čia jis pagrąžino“, – atšovė A.Juknevičius. „Viskas gerai, ten tos 2-3 minutės... Tik vienintelį KAMAZ‘ą prasileidome, nes jis už mūsų startavo ir per tą klaidą įlindo į priekį. Viskas kaip ir gerai. Sakiau Dariui, kad jau penktą medalį gaus, aš jau savo 11-ą. Darius – pusiau legenda“.
Ką A.Juknevičius ir D.Vaičiulis veiks lygiai po metų?
„Aš tai turbūt būsiu čia, o Darių dar reiks įkalbinėti“, – sakė A.Juknevičius.
„Aš irgi galiu būti čia, bet tikrai negalėsiu padėti Antanui. Galbūt atskrisiu, bet per daug rizikinga būti šturmanu, nes jau žinome istorijoas Antarktidoje, kai lėktuvo gali tekti laukti kelias savaites. Gruodžio mėnesį praleisiu ten, todėl šturmanu nebūsiu“, – tvirtino D.Vaičiulis.
Pasak A.Juknevičiaus, dabar Dakare jau per daug visko lemia technika, todėl būtina ieškoti naujo automobilio. Pats A.Juknevičius važiavo su aštuonerių metų senumo automobiliu, kurių dar prieš keletą metų Dakare būdavo bent jau virš 7, o šį Dakarą pradėjo tik 2 tokie automobiliai.
„Šis Dakaras mums nebuvo labai jau vykęs, suprantame, kad reikia namuose išspręsti dar daug uždavinių. Dakarai lengvėja, už tai darosi sunkiau. Visi labai greitai važiuoja, niekas negenda ir be geros technikos čia nėra ką veikti. Čia nebe tie Dakarai, kur žmogus lemdavo daugiau už automobilį, dabar be geros technikos gali tik klasikinį Dakarą važiuoti“, – kalbėjo A.Juknevičius.
Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro („Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“, Toyota Gazoo Racing Hilux) šiame greičio ruože finišavo 19-i (+00:19:21), tačiau dar gavo 5 minutes baudos ir nukrito į 21-ą poziciją. Bendroje įskaitoje B.Vanagas užėmė 12-ą vietą. Tai nebuvo geriausias B.Vanago rezultatas karjeroje, nes prieš keletą metų jis buvo 11-as ir tik 2 sekundėmis atsiliko nuo 10-os vietos. Visgi B.Vanagas liko patenkintas pasirodymu.
„Gerai tai, kas gerai baigiasi. Sveiki atvykę į košmaro pabaigą. Šiaip džiaugiuosi rezultatu, nes nebuvo tai lengviausias Dakaras. Pakankamai neblogai pasitikrinome komandą, sužinojome, kad turime labai patikimą automobilį, kuris viso Dakaro metu mūsų nepavedė. Šiandien nebuvo mūsų diena, bet tai paliksime savo analizei. Pagrindinis dalykas, kad esame finiše ir tai yra mūsų devintas Dakaras. Kai sugrįšime, viskas susigulės, tuomet tik suprasime, kokią patirtį įgysime. Aišku, Dakaras dar nesibaigė, nes mačiau, kaip vienas dalyvis nesugebėjo po finišo pasiekti podiumo. Šiandien pramušėme vieną ratą, turbūt reikės susikooperuoti su lietuviais ir prašyti organizatorių, kad kitais metais nebūtų tiek akmenų, nes tai jau yra nebe sportas“, – sakė B.Vanagas. „Šis Dakaras man buvo truputį kitoks, nei kiti. Vienuose dalykuose buvome geriau išsisprendę, kituose – blogiau. Svarbiausia, kad tas Dakaras yra pabaigtas ir dabar galime keliauti iki podiumo, nuo kurio galbūt jums kai ką pasakysiu“.
Savo antruoju bandymu pirmąjį Dakarą užbaigė Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas („Heston Airlines Team Pitlane“, Toyota Hilux Gazoo Racing) kurie 12-ame greičio ruože finišavo 27-oje vietoje (+00:28:27), tačiau gavo 20 min. baudos už praleistą WP punktą ir užėmė 34-ą vietą. E.Juškauskas bendroje įskaitoje užėmė 25-ą vietą.
„Buvo nuotykių“, – sakė E.Juškauskas. „Faina būti čia. Paskutinis greičio ruožas davė staigmenų, pasimovėme ir ant akmenų“.
„Dakarinis greičio ruožas, priviriau Edvinui košės, tai teko „minti“, o po to užstrigome ant akmenų. Viename WP punkte nuvažiavome vėžiomis ir tai buvo mano klaida. Kalbėjau su Felipe (B.Vanago šturmanas, – aut. past.), jie sakė grįžo ir rado, o mes neradome, tai dar gręsia 20 minučių bauda“, – šiek tiek su nusivylimu kalbėjo A.Paliukėnas.
„Edvinas nėra toks jaunuolis, jis yra subrendęs žmogus. Labai džiaugiuosi, kad jis pasiekė finišą, kuris tikrai nebuvo lengvas. Šiai dienai turime džiaugtis ta pilnatve, nes darbas padarytas iki galo. Jeigu jis norės tapti dar geresniu, tai tikrai turi visus šansus ir visas įmanomas galimybes. Jie yra tikrai labai dideli šaunuoliai, galbūt šiandien nebuvo toks finišas, kokio jie norėjo, bet tikrai nebuvo lengvas greičio ruožas. Paprastai pabaigai duodami lengvesni, o čia davė dar padirbėti. Pagrindinis dalykas – finišas, o visą kitą susidėliosime ir būsime geresni. Kitais metais neišvengiamai reikės dairytis į veidrodėlius, mes nedirbtume drauge, jeigu nenorėtume, kad Aisvydas su Edvinu būtu geresni. Bet tame nėra nieko blogo, turėsime visi pasitempti“