„Per naktį įvertinę situaciją matome, kad sunaikintas priekinis diferencialas. Didelė žala vairo kolonėlės mechanizmui, pavarų dėžei ir degalų bakui. Apgadintas variklis ir galinis reduktorius. Taip pat, keturiose vietose pažeista ir rėminė saugos konstrukcija, dėl to pasikeitė agregatų tvirtinimo geometrija.
Dėl panašaus pažeidimo Dakaras baigėsi ir S. Loebui. Ralis baigėsi ir mums – dėl patirtų pažeidimų negalėsime toliau tęsti lenktynių“, – per ralio poilsio dieną kalbėjo daugiausiai Dakaro startų už automobilio vairo turintis Baltijos šalių pilotas.
Maratoniniame Dakaro ralio greičio ruože ekipažas važiuodama dulkėse negalėjo pastebėti masyvaus vienišo akmens ir apgadino automobilį taip, kad lenktynių tęsti nebuvo galima.
„Vakar turėjome susidūrimą su „vienišu akmeniu“. Viskas yra nuo pasiruošimo, bet Dakare yra netikėtumo faktorius, kuriems negali pasiruošti ir tai gali paveikti tavo planus.
Chronologine tvarka papasakosiu tai, kas vyko vakar. Turėjome milžinišką smūgį, po jo bandėme dar važiuoti, bet akivaizdžiai matėsi, kad automobilis yra išbalansuotas ir kad nepadarytume didesnės žalos, sustojome jį remontuoti bei pamatėme daug dalykų. Bandėme tvarkyti jį savo jėgomis, bet neturėjome įrankių ir visko, ko mums reikėtų, todėl automobilis buvo evakuotas į bivaką. Vakar vakare ir šiandien ryte su inžinieriais sprendėme, ką galime padaryti dėl Dakaro tęsimo.
„Hilux“ gavo milžinišką, masyvų smūgį. Kad patikslinti aiškiau – išoriškai automobilis atrodo nepakitęs, tačiau per visą dugną perėjo praslystantis smūgis ir mes sugadinome vairo kolonėlę, sunaikinome priekinį reduktorių, gavo (smūgį, – aut. past.) variklis – specialus sportinis karteris – lūžo pavarų dėžė ir tvirtinimai, buvo pažeistas bakas ir yra skilęs galinis reduktorius. Milžiniška žala automobiliui, bet tai tik detalės, o svarbiausia, kad keturiose vietose yra linkęs arba plyšęs konstrukcinis saugos rėmas ir didžiausia bėda mums – išstatyti agregatus į geometrinę tvarką, nes tie visi išvardinti agregatai veikia drauge, išskyrus vairo kolonėlę.
Patyrime milžinišką žalą, finansinę, nors tai ir tik pinigai. Net jeigu sudėtume naujus agregatus, mes neturime sąlygų atstatyti tuos agregatus į tą pačią vietą. Turiu pasakyti – mūsų Dakaras yra baigtas“, – sakė B. Vanagas.
Lemtingas skaičius?
B. Vanagui šis Dakaras yra 13-asis. Vis dėlto jis šypsodamasis atsakė, kad skaičių magija netiki, o bet kokia nesėkmė atveria daugiau horizontų.
„Esu perkalbėjęs su visais partneriais, „Gurtam“ vadovas sakė, kad tai tik vienos lenktynės. Tai svarbus Dakaras mums – 13-as – nors nenoriu kažką sakyti, kad tai reiškia, nes nemanau, kad skaičiai turi tokią magiją, bet gaila, kad tampi tam tikrų aplinkybių dalyvis. Negaliu sakyti, kad auka, nes nesijaučiu auka.
Tai yra tik vienas Dakaras, kuris, gaila, nebus pabaigtas. Kai kam bus džiaugsmo, kad tai atsitiko, bet tai buvo dar vienas įdomus šios knygos puslapis, kuris davė labai daug patirties. Galbūt tai atvers naujus horizontus. Mano gyvenime nesėkmių yra būtą labai nemažai, bet iš jų mes mokomės.
Iš visos šitos situacijos pasiimsime tik naudą ir keliausime toliau. Mūsų tai nesustabdys. Atsiprašau, kad esu su tokiomis žiniomis. Taip pat noriu padėkoti visai komandai, kuri padėjo ir ruošėsi, yra čia ir Vilniuje. Jūs tikrai esate nuostabūs ir man didelė garbė keliauti drauge“, – užbaigė lenktynininkas.
Įveikę pusę Dakaro ralio distancijos dalyviai penktadienį praleis Haile esančiame bivake, kur organizatoriai suplanavo poilsio dieną. Po to ralis tęsis 606 kilometrų greičio ruožu iki Al Davadimio, o varžybos finišuos sausio 17 d.
Šiemet sportininkai turės įveikti 5 117 įskaitinių kilometrų, o lenktynes vainikuos greičio ruožai vienoje iš didžiausių smėlio dykumų pasaulyje – tuščiajame ketvirtyje.
Daugiau Dakaro naujienų galite surasti specialiame Dakaro polapyje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!