Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Dakar 2022“ maratone „Classic“ kategorijoje dalyvaus vienintelis Lietuvos ekipažas. „Heston Airlines“ ekipa startuos 1987 metais pagamintu automobiliu „Toyota Land Cruiser 71“. Kasdien jiems reikės įveikti po kelias vidutinio greičio ir tikslios navigacijos rungtis.
„Man tai bus visiškai naujas iššūkis. Esu važiavęs dviejuose raliuose, kuriuose buvo vidutinio greičio rungtys. Tačiau viena yra važiuoti 65 km/val. vidutiniu greičiu kelyje tarp Molėtų ir Anykščių, o kita – dykumoje per smėlio kalnus ir akmenis. Tikrai ne visur bus įmanoma išlaikyti tokį greitį. Nes 65 km/val. „trialo“ trasoje yra neįmanomai didelis greitis. Automobilio pakaba ten gali visiškai išsiardyti“, – atvirauja ekipažo pilotas Valdas Valiukevičius.
„Kitas dalykas – akmenų ruožuose visuomet gali prakirsti ratą, o smėlynuose – užklimpti. Galima ir pasiklysti. Visais atvejais vidutinis greitis smarkiai mažėja. Pavėlavęs arba pernelyg paskubėjęs į kontrolės punktus, gausi baudos taškų ir krisi į turnyrinės lentelės apačią. O kitą dieną startuosi iš galo, kartu su visais nelaimėliais. Dėl to šiose lenktynėse pirmuoju smuiku grieš šturmanas. Man teks tik paklusti jo komandoms. Na ir, žinoma, viena akimi stebėti, kad jis pats nepasiklystų“, – įžvalgomis dalinasi Valdas.
Ekipažo šturmanui Pauliui Kavaliauskui tai irgi bus didelis iššūkis. „Visuomet domėjausi Dakaro maratonu. Užpernai važiavau E. Juškausko ekipos palaikymo komandoje, tad viską mačiau iš arti. Kai Valdas Valiukevičius pasiūlė tapti jo šturmanu, ilgai nedvejojau, atsakymas buvo „taip“. Vasarą su Valdu važinėjome po Lietuvos miškus pagal Aido Bubino sudarytas kelio knygas, dalyvavome įvairiose visureigių varžybose, bandėme susigroti kaip ekipažas ir suprasti navigacijos niuansus. Visa tai mums pavyko. Tačiau dykumoje rasti kelią bus kur kas sunkiau nei Varėnos girioje. Aš turėsiu tris elektroninius pagalbininkus: du modernius ralio kompiuterius „Teratrip 303 geotrip V5“ ir organizatorių duotą „Tripy“ prietaisą. Pirmieji du rodo automobilio greitį, vidutinį greitį, bendrą atstumą, atstumus nuo taško iki taško ir pan. Abu šie prietaisai turi papildomus ekraniukus, kurie bus įrengti vairuotojui patogioje vietoje. „Tripy“ rodys kryptį nuo starto iki finišo, nuo vieno GPS taško iki kito. Šturmano zonoje yra įrengtas ir klasikinis kompasas. Jis automobilyje likęs gal nuo pirmųjų „dakarų“. Tad ir mes palikome šį klasikinį, patikimą prietaisą. Vairuotojo zonoje bus įrengti tik minėti ekranėliai. O jis pats turės vienintelį prietaisą – tachometrą, rodantį automobilio variklio darbą. Priekiniame skyde bus dar keletas daviklių, kurie rodys variklio darbo temperatūrą, turbinos slėgį, degalų kiekį.“, – pasakoja Paulius.
„Tikiuosi, kad Paulius susidraugaus su prietaisais, o aš – su automobiliu. Nuo mūsų abiejų dueto galimybių priklausys Dakaro kūrinio atlikimas. Ar mes būsime įvertinti kaip klausos neturintys lūzeriai, ar kaip puikūs artistai? Atsakymo nežino niekas. Teoriškai turime galimybę užimti bet kurią vietą nuo 1 iki 150. Prioritetą turi šiemet „Classic“ kategorijoje važiavusios ekipos, sukaupusios šiokį tokį patirties bagažą. Be to, ispanai šiemet rengė panašaus pobūdžio ralio reidus. Tad į pirmą trisdešimtuką prasibrauti bus sunku“, – sako Valdas Valiukevičius.
Ekipažas šiuo metu testuoja automobilį, o gruodžio pradžioje jį veš į Marselį, kur bus surengta techninė patikra. Iš šio Prancūzijos uosto automobiliai plauks į Saudo Arabiją.
„Dakar 2022“ maratone „Classic“ kategorijoje dalyvaus vienintelis Lietuvos ekipažas. „Heston Airlines“ ekipa startuos 1987 metais pagamintu automobiliu „Toyota Land Cruiser 71“. Kasdien jiems reikės įveikti po kelias vidutinio greičio ir tikslios navigacijos rungtis.
„Man tai bus visiškai naujas iššūkis. Esu važiavęs dviejuose raliuose, kuriuose buvo vidutinio greičio rungtys. Tačiau viena yra važiuoti 65 km/val. vidutiniu greičiu kelyje tarp Molėtų ir Anykščių, o kita – dykumoje per smėlio kalnus ir akmenis. Tikrai ne visur bus įmanoma išlaikyti tokį greitį. Nes 65 km/val. „trialo“ trasoje yra neįmanomai didelis greitis. Automobilio pakaba ten gali visiškai išsiardyti“, – atvirauja ekipažo pilotas Valdas Valiukevičius.
„Kitas dalykas – akmenų ruožuose visuomet gali prakirsti ratą, o smėlynuose – užklimpti. Galima ir pasiklysti. Visais atvejais vidutinis greitis smarkiai mažėja. Pavėlavęs arba pernelyg paskubėjęs į kontrolės punktus, gausi baudos taškų ir krisi į turnyrinės lentelės apačią. O kitą dieną startuosi iš galo, kartu su visais nelaimėliais. Dėl to šiose lenktynėse pirmuoju smuiku grieš šturmanas. Man teks tik paklusti jo komandoms. Na ir, žinoma, viena akimi stebėti, kad jis pats nepasiklystų“, – įžvalgomis dalinasi Valdas.
Ekipažo šturmanui Pauliui Kavaliauskui tai irgi bus didelis iššūkis. „Visuomet domėjausi Dakaro maratonu. Užpernai važiavau E. Juškausko ekipos palaikymo komandoje, tad viską mačiau iš arti. Kai Valdas Valiukevičius pasiūlė tapti jo šturmanu, ilgai nedvejojau, atsakymas buvo „taip“. Vasarą su Valdu važinėjome po Lietuvos miškus pagal Aido Bubino sudarytas kelio knygas, dalyvavome įvairiose visureigių varžybose, bandėme susigroti kaip ekipažas ir suprasti navigacijos niuansus. Visa tai mums pavyko. Tačiau dykumoje rasti kelią bus kur kas sunkiau nei Varėnos girioje. Aš turėsiu tris elektroninius pagalbininkus: du modernius ralio kompiuterius „Teratrip 303 geotrip V5“ ir organizatorių duotą „Tripy“ prietaisą. Pirmieji du rodo automobilio greitį, vidutinį greitį, bendrą atstumą, atstumus nuo taško iki taško ir pan. Abu šie prietaisai turi papildomus ekraniukus, kurie bus įrengti vairuotojui patogioje vietoje. „Tripy“ rodys kryptį nuo starto iki finišo, nuo vieno GPS taško iki kito. Šturmano zonoje yra įrengtas ir klasikinis kompasas. Jis automobilyje likęs gal nuo pirmųjų „dakarų“. Tad ir mes palikome šį klasikinį, patikimą prietaisą. Vairuotojo zonoje bus įrengti tik minėti ekranėliai. O jis pats turės vienintelį prietaisą – tachometrą, rodantį automobilio variklio darbą. Priekiniame skyde bus dar keletas daviklių, kurie rodys variklio darbo temperatūrą, turbinos slėgį, degalų kiekį.“, – pasakoja Paulius.
„Tikiuosi, kad Paulius susidraugaus su prietaisais, o aš – su automobiliu. Nuo mūsų abiejų dueto galimybių priklausys Dakaro kūrinio atlikimas. Ar mes būsime įvertinti kaip klausos neturintys lūzeriai, ar kaip puikūs artistai? Atsakymo nežino niekas. Teoriškai turime galimybę užimti bet kurią vietą nuo 1 iki 150. Prioritetą turi šiemet „Classic“ kategorijoje važiavusios ekipos, sukaupusios šiokį tokį patirties bagažą. Be to, ispanai šiemet rengė panašaus pobūdžio ralio reidus. Tad į pirmą trisdešimtuką prasibrauti bus sunku“, – sako Valdas Valiukevičius.
Ekipažas šiuo metu testuoja automobilį, o gruodžio pradžioje jį veš į Marselį, kur bus surengta techninė patikra. Iš šio Prancūzijos uosto automobiliai plauks į Saudo Arabiją.