Kol daugumos žiūrovų akys krypo į milijonus kainuojančius LMP2 bolidus, buvo į ką paganyti akis ir LMP3 klasėje. Joje triumfavo dviračių sporto legendos, daugkartinio olimpinio čempiono Chriso Hoyaus ir Charlio Robertsono duetas. Jei jie ir pateks į automobilių sporto istoriją, kaip pirmieji šios klasės nugalėtojai, tai daug kas tiesiog užisimirš istorijos puslapiuose.
Bemiegės lietuvių mechanikų naktys, renkamas ir perrenkamas paskubomis pagamintas automobilis ir apskritai — mažos šalies debiutas vienose iš pagrindinių Europos automobilių sporto lenktynių.
Debiutas ELMS lenktynėse didelis žingsnis į priekį daug kam. Iš stagnuojančios „Radical“ bolidų serijos išėjusiai „Speed Racing Factory“ komandai, lenktynininkams asmeniškai ir geografiją plečiančiam Lietuvos automobilių sportui.
Neseniai sustabdęs dalyvavimą ralio varžybose D. Matijošaitis įsitikinęs, kad norėdamas būti geriausias, turi būti tarp geriausių.
„Ar darbe, ar gyvenime stengiuosi išeiti iš tos komforto zonos. Kol tave talžo geresni už tave, tai nėra nieko blogo. Dar niekada gyvenime manęs nebuvo tiek kartų aplenkę. Pačioje pradžioje atrodė baisu lenktyniauti ir su „emkėmis“. Taip, jos greitos ir yra ten ką veikti, bet po šių lenktynių tik juokas ima pagalvojus apie tai“, — sakė lenktynininkas.
Artėjant lenktynių dienai, su kiekviena valanda juokų iš D. Matijošaičio ar kitų lenktynininkų girdėti buvo vis mažiau. Jaudulys prieš startą kartais peraugdavo ir į kitokius jausmus.
„Bijojome mes visi, bet ne greičio. Užsidega ir daugybę metų tokiose varžybose dalyvaujantys „Aston Martin“, o čia visiškai naujas ir nebandytas automobilis. Laimei, mechanikai sugalvojo pripilti kuro dar iki išvažiuojant į trasą“, — sakė D. Matijošaitis.
Iki galo neišbandyta mašina lenktynininkams ne tik kėlė neužtikrintumo jausmą. Tik pusantros valandos pabandyto automobilio nebuvo įmanoma suderinti iki galo, o pastoviai išlįsdavo ir techninės problemos — nulinkę veidrodėliai, per „minkšti“ stabdžiai ir panašiai.
Susidėjus viskam į krūvą lietuvių „Ginetta“ buvo lėčiausia iš visų šios klasės automobilių. Trasos tiesiosiose jos buvo lėtesnės net 20-ia km per valandą už visus kitus savo tiesioginius konkurentus.
LMP3 klasės nugalėtojai turėjo beveik mėnesį savo automobilio derinimui ir gamybinių trūkumų šalinimui. Jei lietuviai spės susiderinti savo automobilį, tai intriga turėtų tik kiltu su lyg kiekvienu etapu. Organizatoriai taip pat nėra iki galo apsisprendę dėl LMP3 klasėje taikomų apribojimų.
Be oro padavimo ribotuvų LMP3 klasės automobiliai greičiu nenusileidžia LMP2 bolidams, tad jei organizatoriai nuspręs jų atsisakyti — įdomiau bus visiems.
Kitos lenktynės D. Matijošaičio, K. Calko ir J. Fusterio laukia jau gegužės 16-17 dienomis. Tada sportininkai su „Lamborgini“ ir Ferrari automobiliais kovos jų gimtinėje — Italijoje, Imolos trasoje.