• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keičiantis mūsų santykiui su technologijomis, sprendimų kūrėjams šiemet teks vis labiau galvoti ne apie konkretų įrenginį, bet apie kontekstą, kuriame jų produktas veiks. Pasak JAV ir Lietuvoje biurus turinčios programavimo paslaugų bendrovės „Devbridge Group“ atstovų, ši tendencija bus šiemet ryški kaip niekad, nes kontekstas tampa itin platus: reikia galvoti ne tik apie kompiuterius, telefonus, bet ir apie išmaniuosius laikrodžius, kitus dėvimus įrenginius, automobilius ir likusius daiktų interneto narius.

REKLAMA
REKLAMA

„Iki šiol vis dar buvo mėgstama griežtai skirstyti, kad štai mano programėlė ar kitas produktas bus pritaikytas išimtinai mobiliesiems įrenginiams arba įprastiems kompiuteriams. Palengva visi mūsų įrenginiai susivienija į vieną ekosistemą: jau nepastebime, kaip biure pakilę nuo stalo, darbus nejučiomis pratęsiame išmaniajame kompiuteryje. Jau turime išmaniuosius laikrodžius, kitus dėvimus įrenginius ir net automobilius – visi jie papildo mūsų naudojamų įrenginių ratą. Todėl, ką nors kurdami, privalome orientuotis ne kaip dirba vienas įrenginys, bet kaip jis sąveikauja dar su eile kitų ekosistemos narių“, – sako Ethan Smith, „Devbridge Group“ vartotojų patirties (angl. user experience – UX) ir dizaino direktorius.

REKLAMA

Verslas pradeda įvertinti gero dizaino naudą

Pasak jo, didesnės bendrovės jau pradeda suprasti, kokią naudą joms atneša puikiai, laikantis geriausių vartotojų patirties ir sąsajos dizaino (angl. user interface design – UID) praktikų sukurti produktai arba programėlės: „Įvairūs tyrimai rodo, kad vartotojai kur kas greičiau pradeda ir išmoksta naudotis tokiais produktais bei daro mažiau klaidų. Todėl tinkamai suprojektuota programėlė ar produktas atrodys ne tik gražiai, bet ir teiks tiesioginę naudą bendrovei: ar tai būtų sumažėję sąnaudos ar didesnės pajamos dėl išaugusio darbuotojų produktyvumo.“

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, bandant pritaikyti savo kūrinį kuo platesnei ekosistemai, neišvengiamai susiduriama su problema, kad visiems įrenginiams jo iškart nepritaikysi. „Įsivaizduokite situaciją, kai kurdami produktą turite galvoti ne apie dvylika, o apie tūkstantį skirtingų ekranų ir įrenginių tipų. Todėl dar pradinėje stadijoje reikia pasirinkti vieną iš pagrindinių platformų, pavyzdžiui, planšetinius kompiuterius, ir pirmiausia pradėti nuo jų bei vėliau plėstis į kitus mobilius įrenginius ar įprastus kompiuterius. Tokiu būdu daug lengviau suvaldyti kylančias rizikas“, – sako E. Smith.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl verslo interesų dažnai pamiršta galutinį vartotoją

Kaip pastebi „Devbridge Group“ vartotojų patirties ir dizaino direktorius, šių dienų rinkoje viena pagrindinių klaidų – bendrovės, kurdamos produktus, į pirmą vietą iškelia savo interesus, bet pamiršta arba ignoruoja galutinio vartotojo poreikius.

REKLAMA

„Bendrovės poreikių ir tikslų jokiu būdu negalima pamiršti, tačiau galutinio vartotojo ignoravimas ir neįvertinimas ko jis nori iš jūsų produkto – bene tiesiausias kelias į nesėkmę. Vienas geriausias to pavyzdys – optimizacija paieškos sistemoms (SEO). Tai labai svarbus procesas bendrovėms, tačiau praktika, kai į portalą prirašomo daug nereikalingo teksto, padeda tik paieškos sistemų robotams, o ne vartotojams. Nesvarbu, kad puslapis bus randamas šiek tiek lengviau, tačiau jame esantis turinys lankytojus tik erzins. Tiesa, paieškos sistemos tobulėja ir tokios priemonės tampa vis mažiau veiksmingos“, – teigia jis.

REKLAMA

Anot E. Smith, pagrindinis patarimas, kuriant bet kokį produktą, – į pirmą vietą iškelti galutinį vartotoją. Be to, geriau daryti kelis dalykus labai gerai nei didelį kiekį vidutiniškai, nes produkto pildymas vis naujomis funkcijomis retai tampa keliu į jo sėkmę.

Būtina įvertinti ir tikslinės rinkos kultūrą

Galvojant apie vartotojų patirtį, būdus, kaip jie sąveikauja su programėlėmis ir savo įrenginiais, būtina įvertinti ir regiono, kuriame gyvena tikslinė vartotojų grupė, specifiką.

„Žvelgiant iš dizaino perspektyvos, kiekvienas regionas turi vienokių ar kitokių skirtumų. Išmokome, kad jei kuriame produktą tam tikrai rinkai, jo dizainą būtina patikėti komandai, užaugusiai ar ilgą laiką gyvenusiai tame pačiame regione. Pastebėjome, kad yra daug mažų ir sunkiai suprantamų dizaino ypatybių, kurias gali pajausti tik vienoje ar kitoje kultūroje užaugę profesionalai. Tiesa, tos pačios problemos, kalbant apie programavimą, nematome – programuotojai iš mūsų biurų Lietuvoje sėkmingai rašo kodą JAV rinkoms, tačiau dizainas ir vartotojų patirtis – visai kita istorija“, – sako Viktoras Gurgždys, „Devbridge Group“ viceprezidentas ir Lietuvos padalinio vadovas.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų