Šį prancūziško kraujo turintį automobilį esame bandę
prieš trejus metus, 2014 metais, kai jis atkeliavo į Lietuvą. Tuomet mums patiko žvitrus ir ekonomiškas dyzelinis variklis, automobilio eiklumas ir ryžtas pravažiuoti bet kokią kliūtį ir „Dacia Sandero Stepway“ paprastumas. Tad ką po dviejų metų šis automobilis daro mūsų rankose?
Šiemet „Dacia“ kukliai atnaujino beveik visą modelių gamą ir į savo gaminamus automobilius pradėjo montuoti ne tik mechaninę, bet ir automatinę pavarų dėžę. Tad į savo bandymų poligoną pigų „Dacia“ hečbeką atsivežėme įsitikinti ar naujoji pavarų dėžė nesugadino eiklaus ir žvitraus „Sandero Stepway“ charakterio.
„Robotas“
Automatinių pavarų dėžės skirstomos į keletą tipų : tikros automatinės dėžės, dvigubą sankabą turinčios pavarų dėžės, variatorinės ir robotizuotos pavarų dėžės. Būtent pastaroji buvo pradėta montuoti į visus „Dacia“ modelius. Tame tarpe ir mūsų bandytas „Sandero Stepway“.
Robotizuotos pavarų dėžių atsiradimo priežastis yra pakankamai paprasta ir logiškai suprantama. Automobilių gamintojai ieškodami būdų kaip sumažinti tradicinių automatinių pavarų dėžių kūrimo ir eksploatacijos kaštus, sukūrė robotizuotą automatinę pavarų dėžę.
Robotais vadinamų pavarų dėžių veikimo principas yra labai paprastas. Jos veikia kaip ir tradicinės mechaninės pavarų dėžės, skirtumas tik tame, kad sankabą išmina ir pavaras perjungia elektroniniai pagalbininkai.
Nuo tradicinių automatinių pavarų dėžių, robotai skiriasi pakankamai vangia ir tingia reakcija į vairuotojo ir akceleratoriaus komandas. Pavyzdžiui, norint įsilieti į bendrą srautą, važiuodami trečia pavara spustelite akceleratorių ir laukiate kada automobilis pradės staigiau judėti į priekį, tačiau jūsų smegenims suvirškinus šią informaciją, jūs pamatote, jog pavarų dėžė vis dar galvoja ar šiandien vakare jūs turite svarbių planų ir tik tuomet perjungia į žemesnę pavarą.
Ar į „Dacia“ automobilį sumontuota „Easy-R“ pavarų dėžė elgiasi taip pat? Viskas priklauso nuo to kaip su ja elgsitės. Jeigu iš automobilyje sumontuotos pavarų dėžės reikalausite tokių pačių savybių kaip ir iš tradicinės automatinės pavarų dėžės, aš garantuoju, jog jums trūks kantrybė.
Važiuojant aukštesniu tempu, pavarų dėžė pavaras perjungia per lėtai ir per grubiai. „Easy-R“ paklusniau pradeda elgtis jeigu atleidžiate vadeles ir nebandote aplenkti kitų eismo dalyvių ir tiesiog plaukiate pasroviui.
Vis dėlto, yra ir trečiasis variantas, kuris man asmeniškai labiausiai ir patiko - pavaras perjunginėti pačiam. Tai yra ne tik pats efektyviausias, bet ir teisingiausias būdas naudotis robotizuota pavarų dėže. Leiskite paaiškinti kodėl.
Kadangi tai robotizuota mechaninė pavarų dėžė, su ja reikėtų elgtis taip pat kaip ir su mechanine pavarų dėže. Pavyzdžiui, sustojus prie šviesoforo įjungti laisvą pavarą, perjungiant į žemesnę ar aukštesnę pavarą - atleisti akceleratoriaus pedalą. Kai su robotu pradėsite elgtis kaip su tradicine mechanine pavarų dėže, tuomet ji ir pradės elgtis taip ir turi elgtis - efektyviai ir negandindama jūsų nervų ląstelių.
Jeigu bet koks papildomas darbas sėdint už vairo jums kelia stresą, tuomet kalbėdamiesi su vadybininku labai gerai paaiškinkite savo vairavimo stilių. Jeigu jis agresyvus, vargu ar sugebėsite prisitaikyti prie „Easy-R“ pavarų dėžės.
Kuklūs atnaujinimai
Galima drąsiai pasakyti, jog ne pirmus metus prekyboje esantis „Dacia Sandero Stepway“ gyvena paskutinius dvejus-trejus metus. Ar „Dacia“ ruošiasi nutraukti šio modelio gamybą? Tikrai ne. Dabartinio modelio vietą užims visiškai naujas modelis, kuris bus sukurtas tokiu pačiu principu kaip ir jo pirmtakas : paprastas, aiškus, lengvai remontuojamas, tačiau pakankamai modernus tautos automobilis.
„Dacia“ specialistai šį kartą atnaujinę „Sandero Stepway“ modelį didelių pokyčių nepadarė. Apdailos medžiagos - kietos, tokios, jog galėtų atlaikyti įkaušusio Gintaro Einikio smūgius. Centrinėje konsolėje išvysite vis dar toje pačioje vietoje sumontuotą lietimui jautrų ekraną ir oro kondicionieriaus valdymo prietaisus. Kaip bebūtų keista, tačiau į „Dacia“ automobilius montuojama paprastesnė „R-Link“ informacijos ir pramogų sistema yra lengviau ir paprasčiau valdoma negu ta, kurią galima išvysti „Renault“ modeliuose.
Didžiausias ir maloniausias pokytis - vairas. Iš modernių „Renault“ modelių paimtas vairas pakeitė nepatogų, keistos formos ir ploną vairaratį, kuri nebuvo itin malonu liesti. Dabar - situacija žymiai geresnė. Nors automobilio vairo stiprintuvo darbas nepasikeitė, tačiau storesnis, šiek tiek plokštesnis vairas leidžia mėgautis automobilio vairavimu ir manevravimu.
Vis dar patrauklus
Nepaisant naujos pavarų dėžės, iki šiol laikysiuosi tos pačios nuomonės - tai vis dar labai žavus automobilis. Taip, žinau, jog už 10 000 ar 12 000 eurų galima įsigyti keletos metų senumo patogesnį, prašmatnesnį ar naujesnį automobilį, tačiau būkime realistais. Jeigu jūs taip galvojate, šis automobilis nėra jums, negaiškite laiko ir nepradėkite nereikalingo diskusijos.
Jeigu jūs ar jūsų pažįstamas ar geras draugas ieško tik nepretenzingos transporto priemonė su 5 metų garantija - tai vienas geriausių pasirinkimų. Žvelgiant į potencialias alternatyvas, jos negali pasiūlyti tokio erdvaus interjero, tokios talpios bagažinės ir mažų eksploatacijos kaštų. Net ir pasibaigus garantijai, kiekvieną eurą taupantys vairuotojai galės atsarginių detalių surasti sąvartynuose, nes po šiuo nepretenzingu eksterjeru slepiasi senųjų „Renault Clio“ komponentai.
Tiesiog iš tokio automobilio nesitikėkite, jog jis bus prabangesnis ir ištaigingesnis už 20 metų senumo slyvą.
PRIVALUMAI
- Kaina ir eksploatacijos kaštai
- „TcE“ benzininiai ir „dCi“ dyzeliniai varikliai nestokoja energijos
- Tvirtai suręstas
- Civilizuotas
- Pagerėjusi garso izoliacija
TRŪKUMAI
- Sėdynes vis dar nepatogios
- Įvaizdis