• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien Vilniuje vyksta tarptautinis bendrą Europos aukštojo mokslo erdvę kuriančiam Bolonijos procesui skirtas seminaras. Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis, sveikindamas jo dalyvius, pabrėžė studijų tarptautiškumo ir kokybės kontrolės svarbą.

REKLAMA
REKLAMA

„Globalizacija ir technologijų plėtra iš esmės keičia aukštojo mokslo kraštovaizdį ir kelia iššūkius, į kuriuos Europa ir pasaulis turi reaguoti. Jaunimas juda, vyksta studijuoti į kitas šalis, studijuoja nuotoliniu būdu. Tradicinės studijos keičiasi – privalo keistis ir aukštosios mokyklos. Jos turi keisti požiūrį, valdymą, studijų programas“, – sakė švietimo ir mokslo ministras.

REKLAMA

Kaip pabrėžė D. Pavalkis, Lietuva susiduria su tais pačiais iššūkiais, kaip ir kitos Europos šalys: nepakankamas ūkio konkurencingumas ir tarptautinis studijų patrauklumas, senstantys gyventojai, nedidelis mokslo rezultatų panaudojimas visuomenės labui. Šie iššūkiai yra bendri mums ir kitoms 46-ioms Bolonijos proceso šalims. Kaip vieną pagrindinių aukštojo mokslo sėkmės sąlygų sprendžiant šias problemas švietimo ir mokslo ministras įvardijo tarptautiškumą.

REKLAMA
REKLAMA

„Turime pasirūpinti akademiniu mobilumu ir užtikrinti pasaulinį bendradarbiavimą tarp aukštojo mokslo institucijų. Tokiu būdu suteiksime naujų impulsų aukštojo mokslo kokybei gerinti. Tai savo ruožtu padės geriau pasirengti besimokantiems Europos žmonėms gyventi ir dirbti globaliame pasaulyje“, – akcentavo D. Pavalkis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Švietimo ir mokslo ministras pabrėžė Rytų partnerystės Lietuvai atveriamas galimybes. „Dažnai kartoju mūsų universitetams: konkuruokite ne tarpusavyje dėl vietinių studentų, o susivieniję konkuruokite tarptautinėje erdvėje“, – sakė D. Pavalkis.

REKLAMA

Seminare, kurį organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija bei Studijų kokybės vertinimo centras, pristatomas Bolonijos proceso įgyvendinimo progresas ir kylantys iššūkiai, studijų kokybės užtikrinimo nacionalinė problematika, Europos aukštojo mokslo erdvės kokybės užtikrinimo tendencijos. Renginyje diskutuojama studijų reglamentavimo klausimais, taip pat aptariami teisinių pokyčių inspiruoti studijų proceso, kokybės vadybos ir kiti klausimai.

Bolonijos procesas prasidėjo 1999 metais Europos švietimo ministrams Bolonijoje pasirašius deklaraciją „Europos aukštojo mokslo erdvė“. Bendra Europos aukštojo mokslo erdvė kuriama pasirenkant aiškių ir palyginamų laipsnių sistemą, pagrįstą dviem ciklais aukštajame moksle, įvedant studijų kreditus, skatinant studentų ir dėstytojų mobilumą, užtikrinant aukštojo mokslo kokybę, stiprinant bendro europinio aukštojo mokslo idėją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų