• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prie Italijos Džiljo salos katastrofą patyrusio kruizinio laivo „Costa Concordia“ kapitonas Francesco Schettino vadina save laivo gelbėtoju. Advokatams rašytame laiške, kuris buvo perskaitytas liepos 5 d. vakare televizijos „Canale 5“ laidoje „Quinta Colonna“ ir paskelbtas laikraščio „La Republica“ tinklapyje, F. Sketina aiškina, kad laivui įsirėžus į uolas jis elgėsi teisingai, kiek tai buvo įmanoma.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip rašo F. Sketinas, iškart įvykus nelaimei jis davė tris nurodymus. Pirmiausia – uždaryti hermetiškas duris, vedančias laivagalio link. Antra – pasukti vairaratį tiesiai – jeigu laivas būtų toliau tęsęs kursą į kairę, pradauža būtų buvusi dar didesnė. Trečia – nusiųsti bocmaną į laivo priekį, kad tas, būtinybės atveju, mestų inkarą.

REKLAMA

Savo paskutinį manevrą – dreifavimą kranto link nemetant inkaro – F. Sketinas apibūdino kaip „ypač teisingą“. Nes kitaip, kapitono nuomone, laivo pirmagalys būtų neišvengiamai susidūręs su uola, o laivas iškart nuskendęs. „Aš sudariau optimalias sąlygas tam, kad būtų išgelbėti visi, kad ir kaip toliau klostėsi įvykiai“, – rašo jis.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš kapitoną ir dar aštuonis asmenis vyksta tyrimas dėl sausį įvykusios tragedijos, per kurią žuvo 32 lainerio keleiviai ir įgulos nariai.

F. Sketinas, be kita ko, kaltinamas nužudymu per aplaidumą ir tuo, kad paliko laivą nebaigus iš jo evakuoti žmonių. Jis įtariamas sukėlęs katastrofą, nes su laivu pernelyg arti priartėjo prie kranto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

F. Sketinas aiškina, kad iškart evakuoti per 4 tūkst. žmonių būtų buvę per daug pavojinga jų gyvybėms. O suprasti tragedijos mastą jam sutrukdė dėl dingusios elektros neveikiantys kompiuteriai.

„Laivas – geriausia iš visų galimų gelbėjimo valčių. Kapitonas gali pasinaudoti laiku, būtinu, kad tinkamai įvertintų susiklosčiusią situaciją ir nesukeltų panikos. Jis – vienintelis atsakovas, visų pirma prieš Dievą, o vėliau prieš žmones“, – pridūrė F. Sketinas.

REKLAMA

Kapitonas pastebi: niekas neatkreipia dėmesio į tai, kad pradinis maršrutas būtų lėmęs tolesnį susidūrimą su uolomis ir visų arba beveik visų keleivių, plaukusių „Concordia“, žūtį. F. Sketinas apgailestavo, kad juodoji dėžė neužregistravo laivo katastrofos ir jo žodžius patvirtinti gali tik liudininkai.

Kruizinis laivas „Costa Concordia“, kuriame buvo daugiau kaip 4 200 žmonių, sausio 13–ąją prie Džiljo salos rėžėsi į uolas. Per katastrofą žuvo 32 žmonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų