• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Technologijų kompanija „Continental“ pristatė naujas technologijas, susijusias su žmogaus ir automobilio sąveika, išmaniosiomis sankryžomis ir autonominiu važiavimu mieste – visa tai yra @CITY projekto, skirto savavaldžiam važiavimui mieste, dalis.
Iš viso projekte dalyvavo 15 įmonių, universitetų ir tyrimų institutų, remiamų Vokietijos federalinės ekonomikos ir klimato apsaugos ministerijos. Savavaldis važiavimas mieste yra laikomas viena svarbiausių automatizuoto vairavimo funkcijų, kadangi sudėtingas eismo situacijas galima įveikti tik naudojant itin pažangią programinę įrangą ir didelio našumo jutiklius.
„Jau seniai „Continental“ nėra vien tik automobilinės įrangos gamintojas. Pasaulyje važinėja daugiau nei milijardas automobilių, kuriuose naudojama „Continental“ programinė įranga ir šią veiklą mes ir toliau plečiame“, – sako Gillesas Mabire, „Continental“ vyriausiasis technologijų direktorius.
Savavaldis važiavimas mieste tampa vis realesnis
Iki šiol kalbant apie automatizuotą važiavimą, dažniausiai omenyje turimos pagalbinės vairavimo sistemos, veikiančios greitkeliuose ir užmiesčio keliuose. „Stovinčiais automobiliais užgrūstos ir siauros gatvelės, dviratininkai ir pėstieji, kurie taip pat naudojasi važiuojamąja dalimi arba ją kerta, šviesoforai ir žiedinės sankryžos – eismas mieste yra daug sudėtingesnis. „Continental“ plėtoja ir kuria prototipų technologijas pagal esamas sąlygas, kurios įgalina automatizuotą važiavimą mieste“, – sako Marcas Simonas, vienas iš „Continental“ @CITY projektų vadovų. Šiame bendrame projekte sukurtos naujovės savavaldį važiavimą mieste daro vis realesniu.
Tai įmanoma, pavyzdžiui, apjungus tokių automobilio jutiklių kaip priekinė ir aplinkinio vaizdo kameros, ilgo ir trumpo nuotolio radarų ir lazerinių radarų duomenis su iš išorės gaunama informacija. Tai leidžia naudoti skaitmeninius žemėlapius arba informaciją apie orus ir eismą tam, kad automobilis dar geriau įvertintų eismo sąlygas. Be to, transporto priemonės elektronika, nepriklausomai nuo tokių išorinių šaltinių kaip GPS, gali nustatyti tikslią automobilio padėtį – tai būtina sąlyga norint tiksliai reaguoti neaiškiose ar kritinėse situacijose.
Tačiau savavaldė transporto priemonė turi tiksliai žinoti ne tik savo padėtį, bet ir kur yra kiti eismo dalyviai, ypač dviratininkai ir pėstieji. Kaip papildomą technologiją „Continental“ sukūrė infrastruktūros jutiklių sistemą, kuri atpažįsta labiau pažeidžiamus eismo dalyvius net tarp kitų objektų, pavyzdžiui, stovinčių mašinų ar reklaminių stendų. Tai reiškia, kad sudėtingose miesto sankryžose bus įdiegti papildomi jutikliai, kurie radijo ryšiu transporto priemonei praneš apie kitus eismo dalyvius, o šių sistemų prototipai jau yra bandomi Frankfurto mieste.
Išmani programinė įranga saugo pėsčiuosius ir dviratininkus
Kitas iššūkis: dviratininkai ir pėstieji, kurie eisme neišvengiamai sąveikauja su lengvųjų automobilių vairuotojais. Mašinos turi atpažinti ir suprasti tokius dviratininkų gestus kaip, pavyzdžiui, rankos ištiesimas, rodantis posūkį. Projekte buvo sukurta ir „apmokyta“ tam reikalinga programinė įranga. „Automatizuotame važiavime labai svarbu išmokyti ir patvirtinti algoritmus“, – sako Gillesas Mabire. Tam „Continental“ be kitų technologijų naudojo ir dirbtinį intelektą su neuroniniais tinklais.
Turi būti atpažįstami ne tik kitų eismo dalyvių gestai, bet ir savavaldžio automobilio veiksmai. Todėl „Continental“ toliau vysto vidinę ir išorinę žmogaus ir automobilio sąveikos technologiją. Taip transporto priemonė bendrauja ne tik su vairuotoju, bet ir su kitais eismo dalyviais. Tai atliekama išoriniais šviesos signalais. „Taip autonominė transporto priemonė informuoja, kad, pavyzdžiui, sustos praleisti pėsčiąjį. Kartu ši informacija rodoma ir keleiviams salone, kad jie suprastų stabdymo priežastį“, – sako Stephanas Cieleris, kuris @CITY projekte yra atsakingas už „Continental“ žmogaus ir automobilio sąsajos plėtrą. O du projekto metu sukurti simuliatoriai demonstruoja, kaip ši technologija veikia praktiškai.

Technologijų kompanija „Continental“ pristatė naujas technologijas, susijusias su žmogaus ir automobilio sąveika, išmaniosiomis sankryžomis ir autonominiu važiavimu mieste – visa tai yra @CITY projekto, skirto savavaldžiam važiavimui mieste, dalis.
Iš viso projekte dalyvavo 15 įmonių, universitetų ir tyrimų institutų, remiamų Vokietijos federalinės ekonomikos ir klimato apsaugos ministerijos. Savavaldis važiavimas mieste yra laikomas viena svarbiausių automatizuoto vairavimo funkcijų, kadangi sudėtingas eismo situacijas galima įveikti tik naudojant itin pažangią programinę įrangą ir didelio našumo jutiklius.
„Jau seniai „Continental“ nėra vien tik automobilinės įrangos gamintojas. Pasaulyje važinėja daugiau nei milijardas automobilių, kuriuose naudojama „Continental“ programinė įranga ir šią veiklą mes ir toliau plečiame“, – sako Gillesas Mabire, „Continental“ vyriausiasis technologijų direktorius.
Savavaldis važiavimas mieste tampa vis realesnis
Iki šiol kalbant apie automatizuotą važiavimą, dažniausiai omenyje turimos pagalbinės vairavimo sistemos, veikiančios greitkeliuose ir užmiesčio keliuose. „Stovinčiais automobiliais užgrūstos ir siauros gatvelės, dviratininkai ir pėstieji, kurie taip pat naudojasi važiuojamąja dalimi arba ją kerta, šviesoforai ir žiedinės sankryžos – eismas mieste yra daug sudėtingesnis. „Continental“ plėtoja ir kuria prototipų technologijas pagal esamas sąlygas, kurios įgalina automatizuotą važiavimą mieste“, – sako Marcas Simonas, vienas iš „Continental“ @CITY projektų vadovų. Šiame bendrame projekte sukurtos naujovės savavaldį važiavimą mieste daro vis realesniu.
Tai įmanoma, pavyzdžiui, apjungus tokių automobilio jutiklių kaip priekinė ir aplinkinio vaizdo kameros, ilgo ir trumpo nuotolio radarų ir lazerinių radarų duomenis su iš išorės gaunama informacija. Tai leidžia naudoti skaitmeninius žemėlapius arba informaciją apie orus ir eismą tam, kad automobilis dar geriau įvertintų eismo sąlygas. Be to, transporto priemonės elektronika, nepriklausomai nuo tokių išorinių šaltinių kaip GPS, gali nustatyti tikslią automobilio padėtį – tai būtina sąlyga norint tiksliai reaguoti neaiškiose ar kritinėse situacijose.
Tačiau savavaldė transporto priemonė turi tiksliai žinoti ne tik savo padėtį, bet ir kur yra kiti eismo dalyviai, ypač dviratininkai ir pėstieji. Kaip papildomą technologiją „Continental“ sukūrė infrastruktūros jutiklių sistemą, kuri atpažįsta labiau pažeidžiamus eismo dalyvius net tarp kitų objektų, pavyzdžiui, stovinčių mašinų ar reklaminių stendų. Tai reiškia, kad sudėtingose miesto sankryžose bus įdiegti papildomi jutikliai, kurie radijo ryšiu transporto priemonei praneš apie kitus eismo dalyvius, o šių sistemų prototipai jau yra bandomi Frankfurto mieste.
Išmani programinė įranga saugo pėsčiuosius ir dviratininkus
Kitas iššūkis: dviratininkai ir pėstieji, kurie eisme neišvengiamai sąveikauja su lengvųjų automobilių vairuotojais. Mašinos turi atpažinti ir suprasti tokius dviratininkų gestus kaip, pavyzdžiui, rankos ištiesimas, rodantis posūkį. Projekte buvo sukurta ir „apmokyta“ tam reikalinga programinė įranga. „Automatizuotame važiavime labai svarbu išmokyti ir patvirtinti algoritmus“, – sako Gillesas Mabire. Tam „Continental“ be kitų technologijų naudojo ir dirbtinį intelektą su neuroniniais tinklais.
Turi būti atpažįstami ne tik kitų eismo dalyvių gestai, bet ir savavaldžio automobilio veiksmai. Todėl „Continental“ toliau vysto vidinę ir išorinę žmogaus ir automobilio sąveikos technologiją. Taip transporto priemonė bendrauja ne tik su vairuotoju, bet ir su kitais eismo dalyviais. Tai atliekama išoriniais šviesos signalais. „Taip autonominė transporto priemonė informuoja, kad, pavyzdžiui, sustos praleisti pėsčiąjį. Kartu ši informacija rodoma ir keleiviams salone, kad jie suprastų stabdymo priežastį“, – sako Stephanas Cieleris, kuris @CITY projekte yra atsakingas už „Continental“ žmogaus ir automobilio sąsajos plėtrą. O du projekto metu sukurti simuliatoriai demonstruoja, kaip ši technologija veikia praktiškai.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų