• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išskirtinumas – anksčiau tai buvo pati didžiausia kompaktiškų krosoverių savybė. Po to, kai „Nissan Juke“ pademonstravo, jog ekstravagancija yra ta savybė, kurios trokšta vairuotojai, paskui japonų gamintoją pradėjo sekti visi kiti. Nuo „Audi“ iki „Volvo“. 
Dabar beveik kiekvienas automobilių gamintojas savo modelių gamoje turi bent po vieną padidinto pravažumo modelį, kuris mažai kuo skiriasi nuo savo brolių. O tai ir yra didžiausia daugumos krosoverių bėda – jie neturi išskirtinių savybių, priverčiančių pasakyti – „Taip, jis yra pranašesnis!“
Vis dėlto, ne visi gamintojai plaukia pasroviui. Kai kurie iš jų mėgsta vadovautis savo galva ir stengiasi būti savo likimo kalviais. Kas jie tokie? Štai šie itin kompaktiški krosoveriai iš „Citroën“ ir „Volkswagen“ stovyklų.

Išskirtinumas – anksčiau tai buvo pati didžiausia kompaktiškų krosoverių savybė. Po to, kai „Nissan Juke“ pademonstravo, jog ekstravagancija yra ta savybė, kurios trokšta vairuotojai, paskui japonų gamintoją pradėjo sekti visi kiti. Nuo „Audi“ iki „Volvo“. 
Dabar beveik kiekvienas automobilių gamintojas savo modelių gamoje turi bent po vieną padidinto pravažumo modelį, kuris mažai kuo skiriasi nuo savo brolių. O tai ir yra didžiausia daugumos krosoverių bėda – jie neturi išskirtinių savybių, priverčiančių pasakyti – „Taip, jis yra pranašesnis!“
Vis dėlto, ne visi gamintojai plaukia pasroviui. Kai kurie iš jų mėgsta vadovautis savo galva ir stengiasi būti savo likimo kalviais. Kas jie tokie? Štai šie itin kompaktiški krosoveriai iš „Citroën“ ir „Volkswagen“ stovyklų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“


DIZAINAS


Pažvelgę į „Citroën C3 Aircross“, vargu, ar norėtumėte pasakyti – „Atrodo kaip „Volkswagen“ ar „Kia“. Pagaliau „Citroën“ markės logotipą dėvintis automobilis atrodo taip, kaip ir privalo atrodyti „Citroën“ – lyg būtų atkeliavęs iš kitos planetos ir visiems savo konkurentams rodytų vidurinį pirštą, iš serijos: „Jūsų dizaineriai neturi tiek drąsos ir fantazijos kaip mano“.
Kiekvieno vairuotojo supratimas apie gražų automobilį yra kitoks, bet „Citroën C3 Aircross“ tikrai turi tai, ką daugelis tokio tipo automobilių jau seniai prarado – išskirtinumą. Gatvėje tikrai nesupainiosite jo su „„Audi Q3“, „Honda HR-V“, „Toyota C-HR“ ar „Volkswagen T-Roc“, o tai yra gerai, netgi labai gerai. Be to, priekinė dalis primena ant viso pasaulio supykusį žiurkėną, kuris iš to pykčio į savo žandus susikišo visus įmanomus skanėstus, kuriuos rado narve.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross


Šalia santūriai stovintis „Volkswagen T-Roc“ atrodo kaip ir bet kuris kitas šios markės šeimos narys – solidžiai, su minimalios užuominomis į išskirtinumą. Pavyzdžiui, priekinė dalis – itin „Volkswageniška“, tačiau tam tikri dizaino elementai leidžia suprasti, jog „T-Roc“ dizaineriai siekė automobilio suteikti žaismingumo.
„Volkswagen“ galėjo pasielgti kaip kiti gamintojai – bandyti įtikti dailiosios lyties atstovėms, kurios labiausiai mėgsta tokio tipo ratuočius. „Volkswagen“ dizaineriai galėjo sukurti apvalių, mielų formų mašinėlę, kurią su mielu noru vairuotų supermamytės – bet ne. Vokiečiai nusprendė plaukti prieš srovę ir, atleiskite jeigu tai pasirodys labai seksistiška, sukūrė tvirtai, raumeningai, vyriškai atrodantį krosoverį. Niekas, tikrai niekas gatvėje nenorėtų pasakyti – „O koks mielas ir žavus automobiliukas.“

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen T-Roc













































Vertinimo kriterijus Citroën C3 Aircross Volkswagen T-Roc
Išskirtinumo faktorius 8 balai 7 balai
Interjero dizainas 7 balai 7 balai
Eksterjero dizainas 8 balai 6 balai
Ilgis (mm) 4154 4178
Plotis (mm) 1756 1831
Aukštis (mm) 1637 1501
Ratų bazės ilgis (mm) 2655 2590


INTERJERAS


„Citroën C3 AirCross“ bei „Volkswagen T-Roc“ keliai išsiskiria ir tada, kai bandote įvertinti automobilių interjerus.
Abiejų modelių interjerų koncepcija – praktiškai identiška, tačiau galutinis rezultatas visiškai kitoks, ir tikrai ne „Citroën“ naudai. Leiskite paaiškinti kodėl.
Vienas didžiausių „T-Roc“ privalumų – vairuotojo sėdėsena, kuri labai primena tradicinį kompaktišką hečbeką. Sėdint už „T-Roc“ vairo nesijauti, lyg sėdėtum ant 10 milimetrų aukštesnės taburetės, o tai suteikia jaukumo ir užtikrintumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen T-Roc


Tuo tarpu „Citroën“ vairuotojo vieta primena vienatūrį – plačiai atveri dureles ir įsėdi į itin patogią, prancūziškai minkštą sėdynę ir kitus eismo dalyvius stebi iš aukšto pro didžiulius „C3 AirCross“ langus. Tuomet dar kartą įsitikini, jog „T-Roc“ ir „C3 AirCross“ nėra visiškai į tuos pačius vairuotojus orientuoti automobiliai.
Iš tiesų, vertinant automobilio praktiškumą, interjero erdvę ir ergonomiką – trumpai tariant – dėvint racionalumo kepurę, „C3 AirCross“ elgiasi taip kaip Vokietijos futbolo rinktinė žaisdama prieš Braziliją.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross


„Citroën“ siūlo ženkliai erdvesnį interjerą (ypač keleiviams ant galinių sėdynių), talpesnę bagažinę bei daugiau daiktų dėtuvių negu „Volkswagen“. Ar dangus dar nepradėjo griūti?
Vis dėlto, „Volkswagen“ labai greitai suranda silpnąsias „Citroën“ vietas – tai prietaisų išdėstymas ir jų valdymas. „C3 AirCross“ automobilyje didžiąją dalį funkcijų turėsite valdyti centrinėje konsolėje esančio ekrano pagalba. Norite pakeisti oro kondicionieriaus darbą – spaudžiate ekraną, norite pakeisti tam tikrą automobilio parametrą – spaudžiate ekraną, norite pasižiūrėti navigacijos rodmenis – spaudžiate navigaciją. Tokius pačius veiksmus turite atlikti ir „T-Roc“ automobilyje, tačiau „Volkswagen“ tam tikras funkcijas leidžia perkelti į prietaisų skydelį, nesvarbu, jame yra milžiniškas ekranas ar tiesiog kuklesnis ekranėlis. Be to, svarbiausias funkcijas galima įjungti ar išjungti fizinių mygtukų pagalba, o tai palengvina kiekvieno vairuotojo gyvenimą, kad ir kaip stipriai esate pamišę dėl naujovių.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross


Visgi, šiek tiek chaotišką ir ne visada patogų prietaisų valdymo problemą  „Citroën“ automobilyje galima išspręsti. Perkant „C3 AirCross“ prireiks užsisakyti „Pack Techno 2“ ir „Pack Safety“ įrangos paketus, kurie kainuoja 890 ir 1150 eurų.
Pažymėję varnelę ties šiais įrangos paketais, gausite aklosios zonos įspėjimo sistemą, aukštesnės raiškos prietaisų skydelį, projekcinį ekraną, galinę vaizdo kamerą bei parkavimo daviklius priekyje. Tokiu būdu navigacijos rodmenis matysite projekciniame ekrane, mėgstamą dainą perjungsite mygtukais ant vairo, o centrinėje konsolėje visuomet galės šviesti oro apipūtimo sistemos langas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen T-Roc




























































Vertinimo kriterijus Citroën C3 Aircross Volkswagen T-Roc
Interjero erdvė 8 balai 7 balai
Interjero apdailos medžiagos 7 balai 6 balai
Surinkimo kokybė 7 balai 7 balai
Ergonomika 8 balai 8 balai
Matomumas 9 balai 7 balai
Prietaisų skydelio informatyvumas 9 balai 9 balai
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas 7 balai 7 balai
Multimedijos sistema 6 balai 8 balai
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 7 balai 8 balai
Bagažinės tūris (l) 410 - 1289 445 - 1532

REKLAMA

DINAMIKA


Žvelgiant į abiejų automobilių variklių gamą – apima dvejopi jausmai, ir panašu, jog „Citroën“  bei „Volkswagen“ vėl turėjo visiškai skirtingas idėjas, kaip turi atrodyti kompaktiškas krosoveris.
„Citroën“ savąjį išsišokėlį aprūpina tik trijų arba keturių cilindrų, mažo darbinio tūrio motorais. Tai gali būti 1,2 litro benzininis arba 1,6 litro dyzelinis jėgos agretatas. Atsižvelgiant į pradinę „C3 AirCross“ koncepciją ir jo paskirtį – tokia variklių gama atrodo natūrali.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross


Tuo tarpu „Volkswagen“ į „T-Roc“ gali montuoti įvairaus darbinio tūrio ir įvairaus pajėgumo motorus. Priklausomai nuo Jūsų poreikių, „T-Roc“ gali turėti mažą 1 litro arba itin pajėgų 2 litrų darbinio tūrio benzininį variklį su turbina, kuris patyliukais šnabžda, jog turi giminingų ryšių su kolega po „Golf GTI“ variklio gaubtu.
Į mūsų bandymų poligoną patekę modeliai turi benzinu varomus ir visiškai iš dviejų skirtingų planetų atskriejusius motorus. „Citroën“ automobilyje stūksojo 1,2 litro, 110 arklio galių išspaudžiantis variklis, o „Volkswagene“ – 190 arklio galių ir 320 Nm išvystanti dvilitrė širdis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“


Akivaizdu, jog dinamikos skirtumai yra pernelyg dideli, jog galėtume atlikti palyginamąjį akceleracijos ir kitų parametrų testą, bet akivaizdus faktas yra tas, jog „T-Roc“ ir 2 litrų benzininis motoras bus pakankamai retas reiškinys, ir tikrai ne dėl to, jog tai prastas pasirinkimas. Taip tikrai nėra: jis dirba tyliai, kuomet palaikomas tolygus greitis, švelniai riaumoja, kai paspaudžiate akceleratoriaus pedalą ir visuomet, visuomet turės pakankamai jėgos spyriui į užpakalį, kuris privers katapultuotis į priekį. Tiesiog racionalesnis pasirinkimas būtų 1,5 litro, 150 AG išvystantis benzininis motoras, kuris bus taupesnis ir pasiūlys nemažą krepšį dinamikos, leisiančios mėgautis „T-Roc‘u“ mieste ir užmiestyje.
Ironiška, tačiau „Citroën“ automobilyje esantis agregatas idealiai tinka kompaktiškam ir lengvam „C3 AirCross“. 110 arklio galių ir 205 Nm sukimo momentą pasiekiančiam varikliui darbą palengvina keli dalykai: vos 1278 kilogramų siekiantis automobilio svoris, ties 1750 aps/min. vakarėlio duris išspiriantis didžiausias sukimo momentas ir žvalus variklio elgesys itin plačiame sūkių diapazone. Jis pasižymi tokiomis pačiomis dinaminėmis savybėmis kaip ir didesnio tūrio motorai, kuriems iš šio „PSA“ variklio reikėtų pasisemti energijos, žvalumo ir sugebėjimo nuolatos demonstruoti didžiulį norą užlaužti tachometro rodyklę. Be to, vos tris cilindrus turinti širdis sugeba skleisti labai smagų ir griausmingą garsą, kuris „Citroën“ automobiliui suteikia dar daugiau charizmos.

REKLAMA

„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“


Kadangi variklis turi tiek daug smagios energijos (nemaišykite to su įspūdinga dinamika), tai labai stipriai atsiliepia vidutinėms kuro sąnaudoms. Atsukę kranelį labai greitai pamatysite, jog automobilis 100 kilometrų pareikalaus 7,5 - 8,2 litro benzino.
Stengdamiesi važiuoti taupiai ir atsargiai, Vilniuje ar bet kuriame kitame didmiestyje, tikrai sugebėsite palįsti po 6 litrų riba. Užmiestyje arba greitkelyje šis rodiklis šokinės tarp 5,3 ir 6,8 litro, priklausomai nuo Jūsų dešinės kojos svorio. Vis dėlto, jeigu ieškote itin taupus motoro, būtinai išbandykite bet kurį dyzelinį variklį – jie yra beprotiškai taupus ir pasižymi tikrai nebloga dinamika.

REKLAMA

„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“




























































Vertinimo kriterijus Citroën C3 Aircross Volkswagen T-Roc
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) 10,6 / 10,9 7,2 / 7,5
60 - 100 km/val. 6,7 4,6
80 - 120 km/val. 8,8 5,5
Variklio išvystoma galia 110 AG esant 5500 aps/min. 190 AG esant 4180 aps/min.
Didžiausias sukimo momentas 205 Nm esant 1500 aps/min. 320 Nm esant 1500 aps/min.
Maksimalus greitis 183 km/val. 216 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) 9,8 / 5,9 / 7,3 10,7 / 6,9 / 8,6
Degalų bako talpa 45 litrai 55 litrai
Taršos emisijos klasė Euro 6 Euro 6
Su pilnu baku nuvažiuosite ~ 550 kilometrų ~ 600 kilometrų

REKLAMA
REKLAMA

VALDYMAS


Dvi skirtingos ideologijos, kurios puikiai atsispindi taip, kaip šie du automobiliai elgiasi kelyje.
Šiek tiek didesnis nei 4 metrų ilgis ir vos 1,7 metro plotis iškart užsimena apie tikrąją „Citroën C3 Aircross“ paskirtį – sugebėjimą puikiai jaustis mieste, itin siaurose gatvelėse, sausakimšuose daugiabučių kiemuose – vietose, kuriose labai praverčia itin manevringas automobilis. Būtent toks „Citroën C3 Aircross“ ir yra – vikrus.

Citroën C3 Aircross


Aukšta vairuotojo vieta ir puikus matymo laukas leidžia su automobiliu lįsti ten, kur su tradiciniu hečbeku ar universalu nenorėtumėte. Tą patį būtų galima pasakyti ir apie staiga atsiradusį norą apsisukti itin ankštose vietose. Ši ne visuomet įvertinama savybė leidžia automobiliu mėgautis, ypač centrinėje Vilniaus miesto dalyje, kurioje dominuoja siauri privažiavimai arba ne visiems automobiliams tinkamos stovėjimo vietos. Paskutinį kartą tokį manevringumo džiaugsmą patyrėme sėdėdami už naujojo „Renault Twingo“ vairo.
Manevringumas nėra vienintelė stiprioji „Citroën C3 Aircross“ savybė – komforto lygis ir puiki garso izoliacija leidžia drąsiai leistis į ilgesnes keliones. Kalbame ne tik apie 100 kilometrų distanciją tarp Vilniaus ir Kauno, bet kelių šimtų kilometrų kelionę vienu ypu. Itin patogios sėdynės ir puikiai pašalinius garsus slopinanti garso izoliacija leidžia komfortiškai važiuoti 120 - 130 km/val. greičiu. Puiki savybė, kurios, deja, neturi pagrindinis „Citroën C3 Aircross“ konkurentas – „Volkswagen T-Roc“.

REKLAMA

„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“


Būtent ilgos kelionės nėra ta sritis, kuri leistų mėgautis „Volkswagen T-Roc“ automobiliu. Tikrai nenorime pasakyti, jog jis nėra patogus, tačiau palyginus su „C3 AirCross“ teikiamu komfortu – „T-Roc“ atsilieka dviem žingsniais. Visgi, kaip ir „Citroën“ prietaisų valdymas, taip ir „T-Roc“ komforto lygis gali būti pataisomas – užteks sumontuoti aukštesnes padangas, kurios geriau sugertų kelio nelygumus ar aštrius sujungimus.
„Volkswagen“ atgal smūgiuoja, kuomet prieš nosį išnyra posūkiai arba automobiliui pasiekus didesnį greitį. Kaip ir bet kuris kitas šios markės šeimos narys, taip ir „T-Roc“ demonstruoja puikų pakabos balansą ir solidumą įveikiant posūkius. Tai ypač retai sutinkama kombinacija šiame segmente, nes daugumos konkurentų elgesį kelyje norisi apibūdinti tik dviem žodžiais – „Palaida bala.“

Volkswagen T-Roc








































Vertinimo kriterijus Citroën C3 Aircross Volkswagen T-Roc
Pakabos suteikiamas komfortas 8 balai 7 balai
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu 7 balai 8 balai
Manevringumas 8 balai 7 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 7 balai 7 balai
Garso izoliacija 8 balai 6 balai


EKSPLOATACIJA


Visi automobilių gamintojai norėdami pabrėžti savo išskirtinumą, šiuo metu dažniausiai kalba apie technologijas ir kitus žaisliukus, kurie realiame gyvenime nėra būtini arba pabosta po penkių minučių. Pavyzdžiui, gestais valdoma informacijos ir pramogų sistema, kuri iš pradžių priverčia išsižioti ir išpūsti akis, tačiau po 30 minučių ją išmetate iš savo galvos.
„Citroën C3 Aircross“ technologijų krepšelis nėra itin sunkus ar pabrėžiantis prancūzų gamintojo pranašumą. Šis automobilis komplektuojamas su pačia reikalingiausia komforto ir saugumo įranga – ne daugiau. Tai reiškia, jog net ir vidutinės komplektacijos modeliai turės greičio palaikymo sistemą, visus elektra valdomus langus, centrinėje konsolėje sumontuotą lietimui jautrų ekraną, šildomą priekinį stiklą, oro kondicionierių, šildomas sėdynes, keletą oro pagalvių, išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistemą ar automatinę stabdymo sistemą. Visi būtiniausi įrankiai – nei daugiau, nei mažiau, ir visa tai gausite už 15 500 eurų. Mūsų bandytas modelis buvo aukščiausios „Shine“ komplektacijos ir buvo įkainotas 20 200 eurų suma.

REKLAMA

Citroën C3 Aircross


„Volkswagen“ tokia palankia kainodara pasigirti negali. Tačiau geras dalykas niekuomet nebūna pigus, todėl nenuostabu, jog „T-Roc“ yra vienas brangiausių savo segmento automobilių.
Lietuvoje šis modelis kainuoja nuo 18 497 eurų – o tai dar nėra labai blogai, tačiau ar Jūs norite automobilio su trijų cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvysto viso labo 115 arklio galių? Žinoma, kad ne.

„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“


Greičiausiai Jūs norite bent jau 150 arklio galių išspaudžiančio benzininio motoro, vidutinės komplektacijos ir automatinės pavarų dėžės. Šie trys veiksniai automobilio kainą iškart išaugina iki 24 766 eurų.
Pridėjus keletą papildomų privalumų, tokių kaip skaitmeninis prietaisų skydelis, šildomos priekinės sėdynės, geresnė garso sistema, didesnio skersmens ratlankiai, išmani greičio ir atstumo palaikymo kontrolė ar įdomesnė kėbulo spalva pareikalaus iš Jūsų beveik 30 000 eurų. Tai yra pakankamai didelė suma už kompaktinės klasės automobilį, tad „T-Roc“ patrauklumas priklausys nuo to, į kurią automobilių grupę taikotės: visiems prieinamų ar „Premium“ segmentui priklausančių ratuočių kompaniją, nes „T-Roc“ užima tarpinę vietą tarp abiejų grupių.

















































Vertinimo kriterijus Citroën C3 Aircross Volkswagen T-Roc
Pigiausio modelio kaina 13 900 eurų 18 497 euru
Bandyto modelio kaina 20 200 eurų 33 274 eurų
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina 8 balai 6 balai
Standartinė garantija 5 metų / 100 000 5 metų / 100 000
Planinių aptarnavimų dažnumas Kas 15 tūkst. kilometrų Kas 15 tūkst. kilometrų
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų N.D N.D
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų N.D N.D
Atstovybių tinklas Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje

REKLAMA


„Citroën C3 Aircross“ ir „Volkswagen T-Roc“


Kad ir kokį požiūrį turėtumėte kompaktiškų krosoverių atžvilgiu, reikia pripažinti vieną faktą – jie bus labai dažnai matomi Lietuvos ir kitų Europos šalių gatvėse. 
Vis dažniau tradicinių hečbekų atsisakantys vairuotojai gali džiaugtis, jog gamintojai jiems siūlo ne visiškai identiškai atrodančias ar skirtingomis vairavimo savybėmis pasižyminčias alternatyvas. „Volkswagen T-Roc“ primena šiek tiek aukštesnę prošvaisą turintį „Golf“, tuo tarpu „Citroën“ bando įtikti visiškai kitaip vairuotojų grupei. Grupei, kurie labiau vertina tikrąjį išskirtinumą, komfortą ir racionalumą. Jeigu automobilį renkatės būtent pagal šiuos tris kriterijus, vargu, ar šiuo metu rinkoje yra geresnis pasirinkimas negu „Citroën C3 Aircross“.

Volkswagen T-Roc


MUMS PATIKO



  • Solidus automobilio dizainas

  • Puikiai veikiančios saugumo ir pagalbinės vairavimo sistemos

  • Pagirtinos valdymo savybės

  • Dinamiškas variklis

  • Vairuotojo pozicija


MUMS NEPATIKO



  • Erdvės trūkumas keleiviams ant galinių sėdynių

  • Aukštesnės komplektacijos modelis gali pasirodyti brangokas savo segmente

  • Nemažas triukšmo lygis važiuojant didesniu nei 90-100 km/val. greičiu

  • „Volkswagen“ automobiliams nebūdingos apdailos medžiagos



REKLAMA

Citroën C3 Aircross


MUMS PATIKO



  • Konkurencinga kaina

  • Erdvus, praktiškas ir universalus interjeras

  • Aukšta sėdėsena

  • Puikus matymo laukas

  • Viena geriausių garso izoliacijų segmente

  • Eiklus trijų cilindrų motoras

  • Itin patogios priekinės sėdynės

  • Išskirtinumo faktorius


MUMS NEPATIKO



  • Naujausių technologijų trūkumas

  • Vangokai veikianti pavarų dėžė

  • Aukštas ir siauras kėbulas jautriai reaguoja į stipresnį šoninį vėją

  • Multimedijos sistema – neintuityvi ir ne visada patogi naudoti

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų