Įpusėjęs ruduo diktuoja sezoninius pirkinius. Kai kam tai gali būti šiltas megztinis arba patogūs batai, šilta patalynė, sotesnis apsauginį sluoksnį užauginti padedantis maistas. Taip pat praversti gali ir ilgėjančius vakarus praleisti ne taip nuobodžiai padedantis naujas televizorius ar garso įranga. Artėjant žiemai visuomet gera mintis yra įsigyti ir didesnį padidinto pravažumo automobilį, ypač tiems, kuriems dažnai tenka važiuoti į užmiestį.
Balsas.lt žvilgsnis dar kartą nukrypo į nuolatos populiarėjantį kompaktiškų SUV modelių segmentą. Kiek paieškoję iš ten mes atrinkome du modelius – „Volkswagen Tiguan“ ir „Chevrolet Captiva“. Lietuvos rinkoje abu padidinto pravažumo modeliai pasirodė rudens pradžioje ir, nors nėra visiškai nauji, pirkėjus pasitiko atnaujintais „veidais“ ir technine įranga. Šiuos du modelius sustatėmė „nugaromis“ vieną šalia kito tam, kad geriau galėtume matyti abiejų privalumus ir trūkumus.
Vėluojantys rinkos žaidėjai
Jei kompaktiškų SUV ir krosoverių segmento pradininku laikomas „Toyota RAV4“ Europos rinkoje pasirodė dar 1994 m., tai tiek „General Motors“, tiek ir „Volkswagen AG“ ilgai delsė pristatyti šiai karštai rinkos nišai savus produktus, todėl prie konkurentų prisijungė jau gerokai vėluodami. Amerikiečių automobilių giganto paruošti dvynukai „Opel Antara“ ir „Chevrolet Captiva“ pasirodė 2006 m., o „Volkswagen Tiguan“ – metais vėliau.
Kad jungtis į kovą dėl pirkėjų šiame segmente verta net ir beviltiškai vėluojant, puikiai įliustruoja abiejų modelių pardavimo skaičiai: per ketveris metus „Volkswagen“ visame pasaulyje pardavė jau daugiau nei 700 tūkst. mažųjų „Tiguan“ SUV, o „Chevrolet“, nors ir negali pasigirti tokiais įspūdingais skaičiais, vien Europoje išpardavė apie 120 tūkst. „Captiva“ automobilių. Kadangi šio segmento modeliai ir toliau išlieka tarsi karštos bandelės kepyklos lentynoje, jų pardavimai auga kartu su besiplečiančiu segmentu ir kartais automobilis netgi neprivalo būti labai geras.
Apie pastebimus pokyčius
Nors pirmoji „Volkswagen Tiguan“ versija ir neturėjo didelių trūkumų, visgi sudarė greitai ir paskubomis atlikto darbo įspūdį: kėbulo dizainas priminė modelio tarpinę tarp „Passat“ universalo ir didžiojo „Touareg“ visureigio tema eskizą, interjero detalės buvo paimtos iš kitų modelių, daugiausiai – „Golf Plius“, o tokie visai nevokiški projektavimo netikslumai, kaip nemažas tarpas tarp galinių sėdynių ir bagažinės dangčio, akivaizdžiai rodė, kad inžinieriai dirbo skubėdami.
2007 m. „Volkswagen Tiguan“ (nuotr. Gamintojo)
„Volkswagen Tiguan“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Problema netgi ne tai, kad darbas buvo atliktas „spaudžiant grafikui“, nes automobilis pavyko tikrai geras, tačiau labai trūko solidumo, kuris gali būti ir vien išorinis, tačiau padeda dizaineriams „maskuoti“ klaidas. Didžiausias „Tiguan“ modelio atnaujinimo privalumas būtent ir yra pasikeitęs įvaizdis. Permainos nėra tokios didelės, kaip norėtųsi, tačiau laikantis visai dabartinei „Volkswagen“ gamai taikomos „dizaino kalbos“, automobilis tapo solidesnis ir patrauklenis arba toks, prie kurio artėjant stovėjimo aikštelėje nesinori nusukti žvilgsnio į šalį ieškant akimis ko nors itališko arba prancūziško.
Geriausiai pastebimos permainos yra automobilio priekyje: čia pasikeitė radiatoriaus grotelės, priekiniai žibintai, naujas priekinis buferis dabar yra agresyvesnio stiliaus ir puikiai dera prie „veido“. Likusi kėbulo dalis didelių pakeitimų išvengė ir tik nauji galiniai žibintai suteikia jam šviežumo.
Senasis „Chevrolet Captiva“, nors ir būdamas vienu iš didžiausių kompaktinių SUV, puikiai slėpė tai po itin elegantišku dizainu. Nors europiečiai ir nebuvo visiškai patenkinti surinkimo kokybe, kainos ir gaunamos erdvės bei komforto santykis leido savo dalį pritraukti tiek šiam modeliui, tiek ir jo broliui dvyiui „Opel Antara“.
2006 m. „Chevrolet Captiva“ (nuotr. Gamintojo)
„Chevrolet Captiva“ išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Permainos priekinėje „Captiva“ dalyje dar didesnės nei „Tiguan“ ‒ ji tapo gerokai masyvesnė, o automobilis įgavo charakteringų amerikietiškų bruožų, tokių kaip gigantiškos radiatoriaus grotelės, gausus chromo apdailos panaudojimas ir detalių išdėstymas itin plačiame paviršiuje. Pati išvaizda yra tik viena šio kardinalaus pasikeitimo pusė – masyvus automobilio priekis dabar tapo žemiausia kėbulo dalimi, o tai tikrai nepadidino automobilio pravažumo.
Viduje – tas pats charakteris
Nors šių SUV grabaritai pastebimai skiriasi ‒ „Captiva“ už „Tiguan“ yra net 247 mm ilgesnis, 76 mm platesnis ir 53 mm aukštenis, išoriškai skirtumas nėra toks didelis, kaip žvelgiant į vidų. Įlipus į vidų susidaro toks įspūdis, kad jie yra ne tik iš skirtingų pasaulio šalių, bet ir iš skirtingų laikmečių. Bazinės bandytų automobilių versijos kainuoja atitinkamai 90.030 litus už „Captiva“ ir 109.453 „Tiguan“ atveju. Pastarojo modelio komplektacija dar papildyta ir papildoma įranga, už kurią kartu su mėlynos spalvos „metallic“ dažais tektų primokėti 11 tūkst., tačiau skirtumas glūdi ne įrangos gausoje.
„Volkswagen Tiguan“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
„Volkswagen“ interjero kokybė lenkia „Chevrolet“ kone visose srityse: medžiagos geresnės, surinkimas kokybiškesnis, prietaisų skydelio skalės didesnės ir geriau įskaitomos, įrangos valdymas paprastesnis. Netgi interjero stilius, kuris yra gerokai santūresnis ir ne toks demonstratyus mūsų, europiečių, skoniui yra daug artimesnis. Po atnaujinimo permainos „Tiguan“ salone minimalios – pasikeitė vienas kitas mygtukas, galbūt atsirado daugiau chromo imitacijos apdailoje, o šiaip viskas liko kaip buvo – paprasta ir tvarkinga. Priekaištų nusipelno tik garso įranga, kuri neatkuria viso garso dažnių diapazono taip kokybiškai, kaip norėtųsi ir nepateisina prabangiausiai modelio komplektacijai keliamų lūkesčių.
„Chevrolet Captiva“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
„Captiva“ savo ruožtu vėlgi paveldėjo labai daug amerikietiškų bruožų. Jokiame europietiškame automobilyje jau nepamatysite tokios minkštos odos imitacijos sėdynių apmušalų, didžiulio bet plono vairo, tiek daug blizgančio ar sidabro imitacijos plastiko detalių, taip ryškiai mėlynai šviečiančio, bet beveik nieko nerodančio centrinio displėjaus ir galybės mygtukų, mažiausiai pusė kurių yra visiškai nereikalingi, tiesa, kitaip nei „Tiguan“, šiame modelyje garso įranga skambėjo išties kokybiškai.
Apie praktiškumą
Kadangi kompaktiškieji SUV iš esmės turi atlikti vienatūrio funkciją, kiekvienas toks modelis yra tiek geras, kiek jis yra praktiškas. Kiekybiškai tai galima įvertinti bagažinės tūriu ir daiktadėžių skaičiumi. Sunku būtų rasti konkurentų „Tiguan“, kuris, nors ir būdamas vienu iš mažesnių SUV segmente, turi 470 litrų bagažinę, taip pat daiktadėžes ir nišas visur – duryse, centriniame tunelyje, porankyje, ant priekinės palangės ir gausybę laikiklių puodeliams ‒ gale sėdintiems keleiviams skirti net trys jų komplektai. „Volkswagen“ itin daug dėmesio skyrė sėdintiems gale keleiviams, jiems čia skirtas atkiras oro tiekimo kanalas, elektros lizdas ir padėkliukai maistui.
„Volkswagen Tiguan“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
„Captiva“ galbūt ir neturi tiek daug daiktadėžių, taip pat ne visos jos įrengtos labai patogiai, tačiau ne daug nusileidžia „Tiguan“, be to jis turi septynias sėdimas vietas. Tiesa, jei visos sėdynės pakeltos, bagažinės tūris sumažėja iki 97 litrų, tačiau galimybė vežti daugiau keleivių pirkėjams atrodo patraukli ir tai buvo viena iš priežasčių, dėl kurių lyginant dvynukus „Chevrolet Captiva“ sekėsi geriau nei „Opel Antara“. Pastarasis modelis siūlomas tik su penkiomis sėdimomis vietomis.
Masė ir inercija
Įsitaisyti vairuotojo vietoje abiejuose automobiliuose galima išties patogiai, tiesa, „Captiva“ vairas, pedalai ir pavarų perungimo svirtis yra nutolę didokais atstumais, o pats padėties nusistatymas užtrunka kiek ilgiau nei „Tiguan“, kur vos įsėdus viskas daugiau mažiau tinkama. Sėdynės patogios, iki tobulumo „Volkswagen“ trūksta reguliuojamo nugaros išlinkimo, kadangi ilgainiui atlošas pradeda varginti, o „Chevrolet“ – geresnio šoninio prilaikymo. Matomumas abiejuose automobiliuose visomis kryptimis geras, o manevruojant mieste labai padeda dideli šoninio vaizdo veidrodėliai, itin įspūdingi jų gabaritai yra „Captiva“ modelyje.
„Chevrolet Captiva“ dinamika (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Pradedant kalbėti apie abiejų automobilių dinamiką vertėtų paminėti eilę techninių duomenų. „Chevrolet“ sumontuotas naujas 2,2 litro darbo tūrio dyzelinis motoras, kurio maksimali išvystoma galia siekia 184 AG, tuo tarpu „Volkswagen“ krosoverio ratus suka 2,0 litrų dyzelinis agregatas, kurio maksimali galia siekia 140 AG. Visgi žvelgiant į kėbulo masės skaičius „Tiguan“ turi akivaizdų pranašumą prieš „Captiva“, konkrečiai – 1675 kg prieš 1953 kg. Toks svorio skirtumas beveik panaikina galios pranašumą, tą patvirtina ir įsibėgėjimo skaičiai techninių duomenų lentelėse – galingesnis, bet sunkesnis amerikietiškos kilmės SUV 100 km/h greitį pasiekia per 9,6 s, tuo tarpu vokiškasis modelis tai padaro per 10,2 s. Realiomis sąlygomis tokio skirtumo apskritai nesijaučia ir nors nėra tikslių duomenų, palyginimui pagreitėjant iš eigos užmiesčio greičio diapazone nuo 80 iki 100 km/h „Tiguan“ atorodo gyvesnis.
Komfortas prieš dinamiškumą
Apskritai, abiejų automobilių charakterių skirtumai elgesiu kelyje pastebimi nemažiau nei žvelgiant į bendrus gabaritus ar išorės dizainą. „Captiva“ suteikia daugiau komforto ir, nors yra pakankamai tiksliai valdomas, jam gerokai stinga aštrumo. Neįprastai minkšta pakaba gali suteikti malonius pojūčius, jei kelias pakankamai tiesus ir lygus, tačiau posūkiuose kėbulo svyravimai yra didesni nei norėtųsi.
Taip pat, jei dėl galingo variklio įsibėgėjant galima pamiršti, kiek sveria automobilis, tai stabdomas „Captiva“ kiekvieną kartą primena apie visus 1953 kg. Labiausiai vairavimo malonumą gadina prasta mechaninė šešių laipsnių greičių dėžė, kurios pavarų perjungimui reikia jėgos ir susikaupimo. Išbandyti automatinės transmisijos mums neteko, tačiau žinome du dalykus: pirma, ji kainuoja papildomus 3,5 tūkst. litų ir antra, vargu ar gali būti prastesnė už mechaninę. Pagyrimo vertas malonus ausiai ties aukštais sūkiais dyzelinio variklio skleidžiamas garsas.
DSG greičių dėžė – tinka visur
Savo ruožtu „Tiguanas“ suteikia puikią galimybę dar kartą įsitikinti, ką reiškia vokiška „Volkswagen“ kokybė ir tikslumas. Tiesa, reakcijos į vairo pasukimą norėtųsi gyvesnės, nes kartais sunku suprasti, kaip automobilis elgsis staigiai įveikiant posūkį, taip pat ir kėbulo svyravimai, ypatingai atsižvelgiant į faktą, kad automobilio pakaba ganėtinai kieta, galėtų būti mažesni, tačiau iš esmės valdymo charakteristikomis mažasis SUV gali lygintis su C segmento hečbekais. Įpratimo reiklauja „Volkswagen“ stabdžiai, kurie yra itin efektyvūs ir puikiai susitvarko su jiems tenkančiu darbu, tačiau yra itin jautrūs.
„Volkswagen Tiguan“ interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)
Prie dinamiško modelio charakterio kūrimo prisideda ir nuo šiol siūloma DSG pavarų dėžė. Dviejų sankabų transmisija net ir veikianti automatiniu režimu yra puiki: pavarų perjungimo vėlavimo beveik nejusti, žeminimas greitėjant organizuojamas pavyzdingai, sportinis režimas juntamai skiriasi nuo įprasto „drive“. Sąrašą galima tęsti, kad ir „Blue Motion“ modeliuose įrengta sistema, kuri važiuojant užmiestyje neutralią pavarą įjungia kiekvieną kartą nukėlus koją nuo akceleratoriaus.
Bandojomo važiavimo metu informacinių kompiuterių pateiktos vidutinės degalų sąnaudos gerokai skyrėsi nuo gamintojo pateikiamų skaičių. Jei skelbiama, kad „Captiva“ jos siekia vidutiniškai 6,6 l/100 km, tai vairuojant jos taip ir nenukrito žemiau 9,0 l ribos. „Tiguan“ teoriškai 100 km turėtų nuvažiuoti su 6,3 l dyzelio, tačiau testo metu sąnaudos siekė maždaug 8,5 l/100 km.
Kasdien aštrėjanti konkurencija
Kompantiškų SUV modelių segmentas yra tarsi smėlio dėžė, kurioje automobilių gamintojams labai smagu žaisti. Antra vertus, norinčių įkelti koją į ją daugėja nuolatos, o tie, kurie jau dalyvauja žaidime, nori sustiprinti pozicijas. Toks verslas. Pasirinkimas jau dabar ganėtinai gausus: nuo maždaug 46 tūkst. kainuojančio taupiems ir nereikliems pirkėjams skirto „Dacia Duster“ (mes kalbame apie dyzelines versijas), sportiškojo, apie 82 tūkst. litų kainuojančio „Ford Kuga“, paprasto, bet funkcionalaus „Subaru Forester“, kainuojančio apie 86 tūkst. litų iki gabumų bekelėje nestokojančio „Nissan X-Trail", už kurį tektų pakloti 97 tūkts. litų. ar itin erdvaus, talpaus ir praktiško „Mitsubishi Outlander“, kurio kaina siekia 103 tūkst. litų.
Išvada:
Lyginant šiuo modelius tarpusavyje visą laiką neapleidžia įspūdis, kad į vieną ringą it seno veiksmo filmo scenoje statomi skirtingų svorio kategorijų ir skirtingo charakterio kovotojai. Jei „Chevrolet Captiva“ yra didelis, sunkus, mažumėlę nerangus ir kiek netašyto charakterio vyrukas, tai „Volkswagen Tiguan“ ‒ nedidukas, bet puikiai treniruotas ir išsilavinęs jo priešininkas. Jei pirmajam ne itin rūpi permainos, progresas, technikos naujovės, o kovoje naudojami gerai žinomi, laiko patikrinti metodai, tai antrasis yra gerokai subtilesnis, rafinuotesnis ir vietoje grubios jėgos renkasi sumanumą. Kuris metodas veiksmingesnis ‒ spręs pirkėjai.
Mums patiko:
„Volkswagen Tiguan“:
Solidesnis atnaujintas dizainas
DSG pavarų dėžės darbas
Dinamiškas charakteris
„Chevrolet Captiva“:
Erdvus interjeras
Dyzelinio variklio skleidžiamas garsas
Garso aparatūros kokybė
Mums nepatiko:
„Volkswagen Tiguan“:
Kietoka pakaba
Prasta garso aparatūra
Pernelyg jautrūs stabdžiai
„Chevrolet Captiva“:
Stabilumo posūkiuose trūkumas
Prasta mechaninė pavarų dėžė
Didelės degalų sąnaudos
Taip pat skaitykite:
Balsas.lt testas: „Fiat 500 Twin-Air“, arba motociklas automobilyje
Balsas.lt testas: „Hyundai ix20“, arba ko reikia europiečiams
Balsas.lt testas: „Lexus CT200h“ – pragmatiškas požiūris negarantuoja rezultatų