Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kadaise visi prabangių automobilių gamintojai žvalgėsi ne į Europiečius, bet į vieną gamintoją įsikūrusį Amerikoje. Prieš daugybę metų, „Cadillac“ buvo viena žinomiausių prabangių automobilių gamintojų. Pamirškite „Mercedes Benz“ ar „BMW“, šios markės tuo metu džiaugėsi dėvėdamos sauskelnes.
„V16“ buvo pačiu brangiausiu ir prabangiausiu markės modeliu. Taip pat šis modelis buvo ir vienu sėkmingiausiu, ypač Europoje. 1930 metais pradėta automobilio prekyba verta atskiro pasakojimo, tačiau užtenka pasakyti, jog vien per pirmus prekybos metus, „Cadillac“ pardavė net 2035 vienetus.Vėliau automobilio populiarumą smukdė ekonominė krizė ir prasidėjęs karas Europoje.
Pirmosios užuominos
Pirmuosius projektavimo darbus „Cadillac“ inžinieriai pradėjo dar 1926 metais. „Multi“Cylinder“ projektu pavadintas projektas sudomino ne vieną pasaulinio lygio inžinierių. Kelerius metus apie šį projektą nebuvo kalbama ar net šnibždamasi, nes buvo baiminamasi, jog kas nors sugalvos pasisavinti šią idėją.
Kol inžinieriai dirba prie variklio, tuometiniai markės vadovai keliavo po Europą ir ieškojo įmonės, kuri galėtų užsiimti prabangiausio „Cadillac“ kėbulo gamyba. Kitaip negu kitos firmos, „Cadillac“ nesudarė bendradarbiavimo sutarties, o tiesiog nusipirko patinkančią gamyklą.
„General Motors“ įsigijo „Fleetwood Metal Body“ ir „Fisher Body“ kompanijas, kurios buvo atsakingos už automobilių kėbulo gaminimą. Tokiu būdų buvo siekiama išlaikyti kontrolę automobilio gaminimo procese, nes tuo metu labai dažnai pasitaikydavo atvejų, kai konkurentai atvykdavo į mažas gamyklas ir jas apvogdavo, sudegindavo ar dar kaip nors pakišdavo koją.
Debiutas ir sėkmė
Automobilis pirmą kartą buvo pademonstruotas 1930 metais, Niujorko automobilių parodoje. Kompanija sulauksi beprotiškai daugybės teigiamų įvertinimų, serijinę gamybą pradėjo iškart. Per dieną „Cadillac“ pagamindavo vidutiniškai dvidešimt automobilių per dieną. Kompanija per pirmuosius pusę automobilio gamybos metų, vos spėdavo priimti užsakymus, nes vos per tris mėnesius „Cadillac“ turėjo net du tūkstančius išankstinių užsakymų.
Daugelis ekspertų teigia, jog automobilio populiarumą lėmė didelės galimybės personalizacijai. „Cadillac“ pirkėjams siūlė pasirinkti vieną iš dešimties kėbulo tipų, spalvų kombinacijų.
Po debiuto Niujorko automobilių parodoje, „Cadillac“ pradėjo reklaminį turą po Europą, kurioje vėliau iškeliavo daugiau kaip pusę pagamintų „V16“ modelių.
Automobilio gamybos ir užsakymų bumas tęsėsi iki 1930 metų lapkričio. Paskutinį rudens mėnesį buvo pagaminti tik 54 šio modelio vienetų. Vis dėlto tai nėra pats blogiausias, nes 1931 metų balandį buvo pagaminti tik septyni vienetai, o tų pačių metų rugpjūti - šeši vienetai. Įsibėgėjus ekonominei krizei, „Cadillac“ su lyg kiekvienu pagamintu „V16“ modeliu patirdavo daugybę nuostolių. Nuo pat 1935 iki 1937 metų pagamino penkiasdešimt šio modelio vienetų.
Amerikietiška galia
Šešiolikos cilindrų variklis buvo 7.4 litro ir išvystė 170 arklio galių. Nors darbinio tūrio ir arklio galių sąntykis buvo Europoje įsikūrusių kompanijų pusėje, tačiau daugelis šį variklį gyrė dėl tylaus ir sklandaus darbo.
1938 metais buvo pristatytas atnaujintas šešiolikos cilindrų motoras, kuris turėjo mažesnį darbinį tūrį - 7.1 litro, tačiau galia padidėjo iki 188 arklio galių.
Paveldas
Nors šiuo metu „Cadillac“ yra tik eilinė „General Motors“ marionetė, tačiau kadaise šios markės automobiliai buvo tarp geriausių. Daugelis klasikinių automobilių ekspertų sutinka, jog „V16“ buvo vienas geriausių to meto automobilių, ypač 1925 - 1948 metų periode.
Šiuo metu norintiems įsigyti šį „Cadillac“ modelių, teks banko sąskaitoje paieškoti maždaug dviejų milijonų litų. Jeigu ieškosite įdomesnės modifikacijos ar modelio su nulenkiamu stogu, kaina šoktelės iki penkių milijonų litų.
Kadaise visi prabangių automobilių gamintojai žvalgėsi ne į Europiečius, bet į vieną gamintoją įsikūrusį Amerikoje. Prieš daugybę metų, „Cadillac“ buvo viena žinomiausių prabangių automobilių gamintojų. Pamirškite „Mercedes Benz“ ar „BMW“, šios markės tuo metu džiaugėsi dėvėdamos sauskelnes.
„V16“ buvo pačiu brangiausiu ir prabangiausiu markės modeliu. Taip pat šis modelis buvo ir vienu sėkmingiausiu, ypač Europoje. 1930 metais pradėta automobilio prekyba verta atskiro pasakojimo, tačiau užtenka pasakyti, jog vien per pirmus prekybos metus, „Cadillac“ pardavė net 2035 vienetus.Vėliau automobilio populiarumą smukdė ekonominė krizė ir prasidėjęs karas Europoje.
Pirmosios užuominos
Pirmuosius projektavimo darbus „Cadillac“ inžinieriai pradėjo dar 1926 metais. „Multi“Cylinder“ projektu pavadintas projektas sudomino ne vieną pasaulinio lygio inžinierių. Kelerius metus apie šį projektą nebuvo kalbama ar net šnibždamasi, nes buvo baiminamasi, jog kas nors sugalvos pasisavinti šią idėją.
Kol inžinieriai dirba prie variklio, tuometiniai markės vadovai keliavo po Europą ir ieškojo įmonės, kuri galėtų užsiimti prabangiausio „Cadillac“ kėbulo gamyba. Kitaip negu kitos firmos, „Cadillac“ nesudarė bendradarbiavimo sutarties, o tiesiog nusipirko patinkančią gamyklą.
„General Motors“ įsigijo „Fleetwood Metal Body“ ir „Fisher Body“ kompanijas, kurios buvo atsakingos už automobilių kėbulo gaminimą. Tokiu būdų buvo siekiama išlaikyti kontrolę automobilio gaminimo procese, nes tuo metu labai dažnai pasitaikydavo atvejų, kai konkurentai atvykdavo į mažas gamyklas ir jas apvogdavo, sudegindavo ar dar kaip nors pakišdavo koją.
Debiutas ir sėkmė
Automobilis pirmą kartą buvo pademonstruotas 1930 metais, Niujorko automobilių parodoje. Kompanija sulauksi beprotiškai daugybės teigiamų įvertinimų, serijinę gamybą pradėjo iškart. Per dieną „Cadillac“ pagamindavo vidutiniškai dvidešimt automobilių per dieną. Kompanija per pirmuosius pusę automobilio gamybos metų, vos spėdavo priimti užsakymus, nes vos per tris mėnesius „Cadillac“ turėjo net du tūkstančius išankstinių užsakymų.
Daugelis ekspertų teigia, jog automobilio populiarumą lėmė didelės galimybės personalizacijai. „Cadillac“ pirkėjams siūlė pasirinkti vieną iš dešimties kėbulo tipų, spalvų kombinacijų.
Po debiuto Niujorko automobilių parodoje, „Cadillac“ pradėjo reklaminį turą po Europą, kurioje vėliau iškeliavo daugiau kaip pusę pagamintų „V16“ modelių.
Automobilio gamybos ir užsakymų bumas tęsėsi iki 1930 metų lapkričio. Paskutinį rudens mėnesį buvo pagaminti tik 54 šio modelio vienetų. Vis dėlto tai nėra pats blogiausias, nes 1931 metų balandį buvo pagaminti tik septyni vienetai, o tų pačių metų rugpjūti - šeši vienetai. Įsibėgėjus ekonominei krizei, „Cadillac“ su lyg kiekvienu pagamintu „V16“ modeliu patirdavo daugybę nuostolių. Nuo pat 1935 iki 1937 metų pagamino penkiasdešimt šio modelio vienetų.
Amerikietiška galia
Šešiolikos cilindrų variklis buvo 7.4 litro ir išvystė 170 arklio galių. Nors darbinio tūrio ir arklio galių sąntykis buvo Europoje įsikūrusių kompanijų pusėje, tačiau daugelis šį variklį gyrė dėl tylaus ir sklandaus darbo.
1938 metais buvo pristatytas atnaujintas šešiolikos cilindrų motoras, kuris turėjo mažesnį darbinį tūrį - 7.1 litro, tačiau galia padidėjo iki 188 arklio galių.
Paveldas
Nors šiuo metu „Cadillac“ yra tik eilinė „General Motors“ marionetė, tačiau kadaise šios markės automobiliai buvo tarp geriausių. Daugelis klasikinių automobilių ekspertų sutinka, jog „V16“ buvo vienas geriausių to meto automobilių, ypač 1925 - 1948 metų periode.
Šiuo metu norintiems įsigyti šį „Cadillac“ modelių, teks banko sąskaitoje paieškoti maždaug dviejų milijonų litų. Jeigu ieškosite įdomesnės modifikacijos ar modelio su nulenkiamu stogu, kaina šoktelės iki penkių milijonų litų.