TV3 žinių „Dienos komentare“ atsakė trisdešimt metų prestižinei Šolomo Aleichemo gimnazijai vadovavęs direktorius Miša Jakobas.
Mes ne vienerius metus girdime, kad mokiniai pasiekia prastų rezultatų, ypač egzaminų, matematikos. Kaip jūs manote, kur yra problema?
Tai kompleksas – ir programos sudėtingos, ir vaikai kalti, ir tėvai neprižiūrėjo, ir mokytojai ne viską padarė. Kai visi neigiami dalykai susikaupia, mes turime neigiamą rezultatą. Buvo, kaip buvo, yra, kaip yra, bet gal sustokime, pamąstykime, pasikalbėkime atvirai, ko mums trūksta, ką mums reikia daryti, kad mes nesulaužytume vaikų likimų.
O tai ką reikia daryti?
Išrašyti receptą yra pakankamai sudėtinga, nes kiekviena mokykla, kiekvienas vaikas, kiekvienas mokytojas yra individualybė, prie kiekvieno reikia mokėti prieiti. Jei kalbėti bendrai, manyčiau, kad vektorius turėtų būti nukreiptas į mokyklą, į mokytojus, kurie moko matematikos, į tuos vadovus, kurių mokyklose mokosi tie mokiniai.
Spaudoje mes skaitome apie milijonus praleistų pamokų, kurios yra nepateisintos, apie tai, kad vaikai išeina iš pamokų ir praleidžia laiką prekybos centruose. Matematika reikalauja kruopštaus ir dėmesingo darbo, kiekvieną dieną reikia dirbti, kiekvieną dieną reikia galvoti ir atlikti namų darbus, kuriuos tau skiria mokytojas.
Nenusirašyti, nepaskambinti draugui, o juos atlikti sąžiningai, stropiai ir iki galo. Laikas tai suprasti.
O pirmieji žingsniai, ką reikėtų padaryti, kad mokiniai iš mokyklų išeitų iš tiesų kažko išmokę?
Mūsų mokiniai, mūsų tėvai turi suprasti, kad nedirbant, nesimokant, negalvojant apie ateitį – rezultato tikrai mes nepasieksime. Todėl aš visą laiką kalbu apie tai, kad išsilavinimo lygis priklauso ir nuo mokytojų, ir nuo tėvų, ir nuo šeimos.
O kaip suvilioti mokinius, kad jie norėtų mokytis?
Pirmiausia, pats mokytojas turi būti asmenybė. Mokytojas į pamoką turi ateiti pasiruošęs, su mintimi, kad aš tikrai esu įdomus savo vaikams, kad aš nešu jiems naujienas. Mokiniai to nepastebės iš pirmos pamokos, pirmo mėnesio, bet jei tai darysi pastoviai ir kiekvieną dieną galvosi apie kiekvieną vaiką, kuris sėdi klasėje, apie atsakomybę prieš tą vaiką, prieš tėvus ir visuomenę, patikėkite manimi – vaikas iš tokių pamokų nebėgs.
Čia yra mokytojo profesijos svarba – būti įdomiam.
Visą pokalbį išgirskite reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.