„Mūsų komanda naująjį bolidą projektavo siekdami sukurti automobilį, kuris pajėgumu prilygtų ar netgi pranoktų analogą su vidaus degimo varikliu. Mes norėjome, jog elektra varomas bolidas galėtų lygiavertiškai konkuruoti su analogais su vidaus degimo varikliais“, – pasakoja komandos atstovai.
Elektrinio bolido ekipažas, priklausomai nuo poreikių, gali naudoti dviejų, trijų ar keturių elektros motorų konfigūraciją. Nors bolido kūrėjai neatskleidžia kokio pajėgumo elektros jėgainė bus naudojama automobilyje, paruoštame ralio varžyboms, tačiau specialiai šiam projektui sukurtas elektros motoras išvysto 300 arklio galių ir 360 Nm sukimo momentą.
„Bent jau ant popieriaus, šis bolidas yra greitesnis už analogą su vidaus degimo varikliu. Jis taip pat turi geresnį svorio paskirstymą tarp abiejų ašių, jis patikimesnis, nes turi mažiau judančių dalių ir galiausiai – tobulinimo galimybės praktiškai neribotos“, – priduria komandos atstovai.
Komandos nariai taip pat atskleidžia dar vieną įdomų faktą. Kaip žinote patys, ralio automobiliai varžybų žiūrovus džiugina ne tik pro šalį dideliu greičiu skriejantys automobiliai, bet ir variklių skleidžiami garsai. Atsisakius vidaus degimo variklio, pro langą iškart turime išmesti ir vieną faktorių, kuris taip džiugina ralio gerbėjus – šiurpinantį ir džiuginantį garsą. Tuo tarpu naujo ralio bolido kūrėjai tikina, jog šis ralinis „Hyundai“ skleis išskirtinį, greitai atpažįstamą garsą. Kokį? Dabar sunku pasakyti, bet automobilio kūrėjai sako, jog jis bus nepamirštamas.
Taigi, elektrinis bolidas turi kvapą gniaužiančią dinamiką ir žiūrovus džiuginantį garsą. Ar jau galite sakyti – Užskaitau? Ko gero, dar ne. Nerimą kelia gerokai didesnis automobilio svoris. Palyginus su Pasaulio ralio čempionate dalyvaujančiais analogais, elektrinis ralio bolidas sveria 1500 kilogramų arba maždaug 300 kilogramų daugiau už „WRC“ automobilį. Kaip žinote patys, papildomas svoris gali turėti reikšmingos įtakos posūkiuose, kur vairuotojo meistriškumas ir ideali automobilio pakabos konfigūracija lemia kas kas dienos pabaigoje laimi greičio ruožus.
„Pirmasis automobilio kūrimo etapas – baigtas. Dabar atėjo metas naująjį bolidą išbandyti tikrose varžybose, kuriose išsiaiškinsime ar elektrinis ralio bolidas pateisins mūsų lūkesius“, – priduria komandos atstovai.
Elektrinei „Hyundai Kona“ iškeliavus į vietinius ralio greičio ruožus, komandos inžinieriai iškart imsis sekančio projekto – vandeniliu varomo bolido, kuris, greičiausiai, bus sukurtas vandeniliu varomo „Hyundai Nexo“ pagrindu.