2019 metų kovo 10 dieną įvykusi į Nairobį skridusio „Boeing 737 MAX“ avarija nusinešė visų keleivių ir įgulos narių gyvybes. Lėktuvas nukrito netrukus po pakilimo iš Adis Abebos.
Po nelaimės orlaivių MAX eksploatavimas buvo sustabdytas visame pasaulyje ir tai sukėlė didžiausią „Boeing“ istorijoje krizę.
Nelaimė įvyko praėjus vos keliems mėnesiams po to, kai 2018 metų spalį Indonezijoje nukrito „Lion Air“ priklausęs 737 MAX. Per šią katastrofą žuvo 189 žmonės.
Abiejų nelaimingų atsitikimų metu orlaivių priekiai nekontroliuojamai pasviro žemyn likuskelioms akimirkoms iki katastrofų. Tyrėjų nuomone, dėl to kalta buvo manevravimo korekcijos sistema (MCAS).
Etiopijos tyrėjai 2020 metų kovo mėnesį tyrimo pažangos ataskaitoje jau nurodė, kad dėl MCAS sistemos konstrukcijos „ji buvo pažeidžiama nepageidaujamo suaktyvinimo prasme“.
„Lėktuvo kairysis atakos kampo jutiklis (angl. Angle-of-Attack, AoA) jutiklis sugedo iškart po pakilimo, todėl skrydžio valdymo sistemai buvo išsiųsti klaidingi duomenys“, – žurnalistams sakė susisiekimo ministrė Dagmawit Moges.
„Įvesti klaidingi duomenys suaktyvino manevravimo charakteristikų didinimo sistemą (MCAS), kuri pakartotinai nuleido lėktuvo nosį iki galo ir pilotas prarado kontrolę“, – pažymėjo ji.
Galutinė ataskaita bus paskelbta artimiausiomis dienomis, teigė ministrė ir pridūrė, kad ji „atitinka preliminarią ataskaitą“.
Po dviejų avarijų 737 MAX pristatymai ir gamyba buvo sustabdyti, o esamus orlaivius uždrausta naudoti 20 mėnesių.
Gamintojai „Boeing“ atlikus reikiamus pataisymus, nuo 2020 metų pabaigos buvo palaipsniui leista vėl pradėti eksploatuoti minėtą modelį.
2021 metų sausio mėnesį „Boeing“ sutiko sumokėti 2,5 mlrd. JAV dolerių baudą, kad būtų panaikinti baudžiamieji kaltinimai dėl to, jog įmonė suklaidino reguliavimo institucijas gaudama 737 MAX sertifikatus.
Rugsėjo mėnesį JAV saugos institucijos skyrė „Boeing“ 200 mln. JAV dolerių baudą dėl aviacijos milžinės klaidinančių patikinimų apie 737 MAX lėktuvų saugumą po dviejų mirtinų katastrofų.