Gegužė ir birželis pakėlė ūpą buitinės technikos, vartojamosios elektronikos ir IT prekių pardavėjams – pirmą kartą nuo krizės pradžios šioje rinkoje užfiksuotas augimas.
Futbolo čempionato aistros kilstelėjo televizorių pardavimus, žmonės daugiau nei pernai nupirko ir kompiuterių bei fotoaparatų. Tiesa, pusmečio rezultatai teberodo nuosmukį, o tikrojo rinkos atsigavimo tikimasi tik 2011 m. pavasarį, rašoma dienraštyje „Verslo žinios“.
Tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic“ duomenimis, 2010 m. pirmą pusmetį, palyginti su 2009 m. pirmu pusmečiu, visa garso ir vaizdo, IT ir virtuvinės technikos rinka Lietuvoje, skaičiuojant vienetais, krito beveik 13 proc., o litais – 8 procento.
Didžiausias nuosmukis užfiksuotas stambiosios virtuvinės, taip pat smulkiosios technikos (lygintuvų, dulkių siurblių, skustuvų ir t. t.) prekių grupėje – pardavimai vienetais žemyn čiuožė 19 proc., litais – 18 procento.
Antroje vietoje pagal nuosmukį – garso ir vaizdo technika (-12 proc.), trečioje – foto technika. Tiesa, nors foto technikos prekių parduota 6 proc. mažiau, tačiau vertinant pinigais ši prekių grupė augo beveik 5 proc., mat pakilo brangių veidrodinių fotoaparatų pardavimai.
„Tačiau jau yra ir pozityvių dalykų. Antros pagal „svorį“ prekių grupės – nešiojamųjų kompiuterių – pardavimai pirmą pusmetį paaugo“, – sako Eduardas Grybovas, „GfK Retail and Technology Baltic“ (GfK) atstovybės vadovas Lietuvoje.
Kiekine išraiška kompiuterių parduota 9 proc. daugiau nei pernai, o pinigine – 11 proc.
Tiesa, kalbėti, kad Lietuvos IT rinka atsigauna, anot E.Grybovo, kiek per anksti, mat pozityvų šių metų rezultatą lėmė tai, kad 2009 m. pirmas pusmetis, su kuriuo lyginant ir gautas aritmetinis augimas, buvo itin prastas.