Vienas didžiausių verslininko ir nuosavos kompanijos kūrimo privalumų – gali sukurti savą vidinę kultūrą. Tai daug lengviau, nei pakeisti jau sukurtą. Tačiau kyla iššūkis kaip tai padaryti gerai. Kodėl to nepasimokius iš bendrovių, kaip „Apple“, kurios pasižymi puikia vidine kultūra, klausia „Forbes“.
Jimas Stengelis savo paskutinėje knygoje „Aukite: kaip idealai skatina augimą ir pelną“ (angl. „Grow: How Ideals Power Growth and Profit“) apžvelgia dešimt metų trukusį tyrimą, kurio metu buvo stebimos 50 perspektyviausių bendrovių, tarp jų ir „Apple“. Studijos išvada: tie, kurie telkė dėmesį į verslo kultūrą, gerinančią žmonių gyvenimą, rodė triskart geresnius plėtros rezultatus nei kitos bendrovės tame pačiame sektoriuje.
„Forbes“ pateikia dešimt kultūros kūrimo principų, kurie skatins bendrovės augimą ir padės išgyventi rinkoje:
1. Praneškite apie savo svajones ir kurkite tikslus jas pasiekti.
Bendrovės yra linkusios savo misijas apibūdinti siaurais, į verslą orientuotais pareiškimais, kaip „tapti lyderiu vartotojų pasitenkinimo srityje“. Jūsų svajonės ir bendrovės kultūra turi būti nukreipta į išorę, į didesnių gėrybių, išeinančių už bendrovės finansinių interesų ribų, siekimą.
2. Aiškiai parodykite kuo vadovaujatės tiek bendrovėje, tiek už jos ribų.
Jūsų asmeniniai prioritetai, vertybės ir principai lemia bendrovės kultūrą. Geriausias būdas juos aiškiai parodyti - nuolat bendrauti su komandos nariais, klientais ir tiekėjais. Žmonės seka paskui jūsų veiksmus, o ne kalbas.
3. Kurkite bendrovę pergalei.
Reikia apsvarstyti tiek gebėjimus, reikalingus pasiekti konkurencinį pranašumą, tiek karjeros kelią komandos nariams, kad šie įgyvendintų jūsų įdėjas. Tradicinis požiūris į rinkodarą, pardavimus ir produktų valdymą dažniausiai veda link vidutinybės.
4. Suburkite teisingą komandą ir padarykite tai greitai.
Kurdami verslą nuspręskite, kur jums reikia pagalbos, o kur padėjėjų. Pirmajam atvejui samdykite protingesnius už jus savo srities specialistus, o padėjėjai jums pasiūlys savo rankas ir kojas. Tačiau jūs esate tas, kuris turi nustatyti užduotis ir priimti visus sprendimus. Nedelskite spręsdami įdarbinimo problemas.
5. Remkite visų rūšių inovacijas
Turite aiškiai remti inovacijas, kylančias iš jūsų svajonių, o ne desperacijos. Inovacijų portfelis turėtų būti daug platesnis nei produktų patobulinimai. Jame turėtų būti geresni verslo modeliai, vartotojų aptarnavimo patobulinimai bei nuolatiniai procesų tobulinimai.
6. Nustatykite aukštą standartų lygį.
Kasdien teigiamai ar neigiamai reaguodami į komandos rekomendacijas atskleidžiate savo standartus. Jeigu tikite komanda, nustatykite aukštą kartelę ir jos laikykitės. Gera komanda priims iššūkį, o vartotojai pastebės ir reaguos į bandymus siekti meistriškumo.
7. Nuolat būkite treneriu.
Kiekvienas susitikimas yra lyg treniruotė, kurią jūs išnaudojate naudingai arba praleidžiate progą tai padaryti. Treniruotė yra ne kritika, o instruktavimas, kaip kitą kartą pagerinti rezultatą. Toks vadovavimo stilius yra sėkmingų lyderių ir bendrovių skiriamasis ženklas.
8. Susitelkite ties keliais simboliniais dalykais, kurie sukurtų džiaugsmą aplink svarbius tikslus.
Susitelkite ties vienu ar dviems simboliniais renginiais per metus, kurie būtų reikšmingi jūsų komandai. Siekite, kad jie būtų tiek linksmi, tiek kryptingi.
9. Galvokite ir elkitės, kaip laimėtojas
Vartotojai jaučia, kiek daug motyvuoti verslininkai, vien pamatę jų produktą ir jo pateikimą. Vartotojai nori pirkti laimėtoją, todėl užtikrinkite, kad jūsų darbuotojai niekada neatsiprašys dėl kainos ir kokybės bei niekada nepraleis progos nudžiuginti klientą.
10. Žinokite galutinį tikslą
Jei nežinosite savo galutinio tikslo, kad ir koks jis didelis bebūtų, niekada jo nepasieksite. Jei komanda nežinos jūsų verslo galutinio tikslo, jį pasiekti taip pat nepavyks.
Teisinga verslo kultūra nereikalauja kulto bendrovės viduje, tačiau jai reikalingas status quo ir įprastų taisyklių niekinimas. Ji turi būti paremta idealais, leidimais darbuotojams būti kūrybiningams bei ne tik orientuotis į pelną.