• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienam britų inžinieriui pavyko padaryti tai, kas, regis, neįmanoma – patobulinti ratą. Jo suprojektuotame rate „Loopwheel“ („Kilpinis ratas“) stipinus atstoja spyruokliuojančios kilpos. Tokiu būdu ratas ne tik rieda, bet ir atlieka amortizatoriaus funkciją. 2,4 tūkst. litų kainuosiantys ratai prekyboje turėtų pasirodyti šių metų rugsėjį, nes finansinės paramos portale kickstarter.com šis projektas sulaukė milžiniško susidomėjimo.

REKLAMA
REKLAMA

Išradimo autorius – 44-erių mechanikos inžinierius iš Notingamo Semas Pirsas (Sam Pearce) – neslepia, kad idėja sukurti tokį ratą šovė į galvą pamačius, kaip mama mėgino vaikišką vežimėlį užstumti ant šaligatvio borto.

REKLAMA

„2007 m. sėdėjau viename Olandijos oro uoste ir pastebėjau mamą, kuri nepastebėjusi vaikišku vežimėliu atsirėmė į šaligatvio bortelį ir vežimėlyje buvusį vaiką inercija mestelėjo į priekį. Tada kilo mintis – kodėl pats ratas negalėtų veikti ir kaip amortizatorius? Greitai užsirašiau idėją ir maždaug dvejus metus buvau ją pamiršęs.“

REKLAMA
REKLAMA

„Paskui kažkurią laisvą popietę netikėtai ją prisiminiau ir nutariau sumodeliuoti ratą su spyruokliuojančiomis iš plastikinių stoglatakių sulenktomis kilpomis vietoj stipinų ir pieštuko vietoj stebulės, – tęsia inžinierius. – Ratas riedėjo puikiai.“

S. Pirsas idėją tobulino ketverius metus. Moderniausias jos įsikūnijimas pagamintas iš anglies pluošto juostelių, kurios sujungtos su ratlankiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Iš pradžių pasigaminau kalnų dviračio ratą, tačiau jis riedėjo nepaprastai triukšmingai, op jį vairuoti buvo sunku, –prisimena išradėjas. – Po to ratą tobulinau ketverius metus. Kad viskas nepriekaištingai veiktų, pagaminome 40 rato versijų ir 200 spyruokliuojančių kilpų.“

REKLAMA

Pirmieji prekyboje pasirodysiantys ratai bus 20 colių skersmens, kokie paprastai naudojami sulankstomuose dviračiuose, o rugsėjį S. Pirsas planuoja pradėti ir dviračių su tokiais ratais prekybą – vienas toks dviratis kainuos apie 5 tūkst. litų.

„Dabar tik ruošiamės serijinei gamybai, – aiškina inžinierius. – Rato konstrukcija jau galutinė. Tačiau dabar renkame lėšas įrangai, kuria produkciją galėtume gaminti dideliais kiekiais. Surinkus reikiamą sumą, reikės dar maždaug poros mėnesių, kad galėtume pradėti prekybą.“

REKLAMA

Nors projektui reikėjo 160 tūkst. litų, žmonės portale kickstarter.com surinko jau beveik 200 tūkst. litų. Patobulinto rato išradėją toks dėmesys labai nustebino.

„Esame priblokšti, kad mūsų išradimas sulaukė tokio populiarumo – prieš keturias savaites apie jį niekas nežinojo, – džiūgauja S. Pirsas. – O riedėti ant šių ratų – nepaprastas jausmas. Kai užsėdi ant dviračio, viskas iš pradžių atrodo lyg ir įprastai. Tačiau kai pradedi riedėti vieškeliu, atrodo, kad važiuotum velvetiniu keliu – jokio kratymo, jokio triukšmo ar apskritai garso, o važiuoji taip, tarsi važiuotum paprasčiausiu dviračiu.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ateityje inžinierius patobulintą ratą ketina pritaikyti kalnų dviračiams ir galbūt net ir automobiliams. „Nematau jokios priežasties, kodėl tokiu principu pagamintais ratais negalėtų riedėti ir automobilis, nors dar reikėtų išspręsti ne vieną techninę kliūtį, – pasakoja S. Pirsas. – Didžiausia problema – pastebėjome, jog mėginant per nelygumus važiuoti greitai, pristabdyti prieš posūkius būna sudėtinga ir posūkius tenka įveikti dideliu greičiu.“

http://www.youtube.com/watch?v=PX87Zo0qEdA&feature=player_embedded  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų