„Boeing 787 Dreamliner“ orlaivis pirmadienio vakarą skrido iš Sidnėjaus į Oklendą, kai be perspėjimo staiga pajudėjo Žemės paviršiaus link. Kai kurie diržų neprisisegę keleiviai buvo išsviesti iš savo sėdynių, o kiti trenkėsi į salono lubas.
„Visi pradėjo rėkti, verkti, – sakė australė registratūros darbuotoja Ellie Addison – viena iš 263 reisu LA800 skridusių keleivių. – Žmonės buvo išsviesti iš savo sėdynių, iš žmonių veidų sruvo kraujas.“
Tai naujausias nelaimingas atsitikimas JAV lėktuvų gamintoją „Boeing“ kamuojančioje saugumo incidentų serijoje.
„Boeing“ ir Čilėje įsikūrusios oro linijos „LATAM Airlines“ pažadėjo bendradarbiauti su institucijomis, kad būtų nustatyta šio „techninio įvykio“ priežastis. Pradinius tyrimus aptemdė painiava, nes Čilės ir Naujosios Zelandijos saugumo priežiūros agentūros nurodė, kad iniciatyvos imasi kita šalis.
Antradienį Naujosios Zelandijos nelaimių tyrėjai pranešė, kad pradėjo rinkti įrodymus, be kita ko, paimdami „kabinos pokalbių ir skrydžio duomenų savirašius“. Tačiau atstovas pridūrė, kad „tai yra Čilės tyrimas“.
Pardavimų administratorė Veronica Martinez teigė, kad atrodė, jog lėktuvas sustojo, o tada „mes tiesiog kritome“. „Skraidė žmonės, krito kūdikiai, tai buvo siaubinga, buvo sužeista daug žmonių“, – AFP tvirtino ji.
Avarinės tarnybos išskubėjo į Oklendo oro uostą, kad pasitiktų atvykstantį lėktuvą.
Pagalbinis darbuotojas Gabrielis Felipe de Oliveira Adaime sakė, kad skrydis buvo „traumuojantis“, o kitas keleivis Agustinas Ramonda teigė, kad „tai buvo vienos blogiausių trijų sekundžių mano gyvenime“.
Paramedikai nurodė, kad suteikė pagalbą maždaug 50 pacientų. Antradienio ryto duomenimis, ligoninėje vis dar gydomi keturi žmonės, AFP sakė sveikatos priežiūros pareigūnai.
LATAM pranešime pažymima, kad lėktuvas atvyko laiku.
Neprognozuojamas įvykis
Keleivis Brianas Jokatas tvirtino, kad po lėktuvo nusileidimo pasikalbėjo su vienu iš pilotų.
„Aš paklausiau jo – „kas nutiko?“ ir jis man pasakė, kad „trumpam netekau prieigos prie aparatūros ir tada ji staiga vėl įsijungė“, – nacionaliniam transliuotojui „Radio New Zealand“ teigė jis.
Orlaivių avarijų saugos tyrėjas Joe Hattley‘is AFP sakė, kad techninės problemos yra retos moderniuose lėktuvuose.
„Skrydžio duomenų savirašis bus labai svarbus bandant suprasti šį įvykį, – nurodė J. Hattley‘is, kuris taip pat dėsto Naujojo Pietų Velso universitete Australijoje. – Jis tyrėjams pasakys, ar tai buvo su atmosfera susijęs įvykis, ar techninė orlaivio problema.“
15 metų komercinių oro linijų pilotu dirbęs, dabar Massey universiteto Aviacijos mokyklai vadovaujantis Ashokas Poduvalas tikino, kad šis incidentas, regis, yra labai retas vadinamasis „juodosios gulbės“ (neprognozuojamas) įvykis.
„Autopiloto gedimas arba netikėta giedroji turbulencija yra vienos iš galimybių, galėjusių sukelti tokio pobūdžio trikdžius“, – kalbėjo jis.
Oro linijų stebėjimo priemonės „FlightAware“ duomenys rodo, kad lėktuvo aukštis pradėjo mažėti praėjus maždaug dviem iš trijų skrydžio valandų. Tačiau nėra aišku, ar tai buvo nusileidimo Oklande dalis.
Saugumo problemos
JAV gamintojas „Boeing“ pažymėjo, kad yra „pasirengęs prisidėti prie su tyrimu susijusios veiklos“.
Orlaivių gamintojas pastaraisiais metais susidūrė su įvairiomis saugumo problemomis, įskaitant mirtinus „Lion Air“ ir „Ethiopian Airlines“ „737 MAX“ lėktuvų sudužimus 2018 ir 2019 m., per kuriuos žuvo daugiau kaip 350 žmonių.
Gamintojas vis dar bando atsigauti po sausį įvykusio incidento, kuris vos nesibaigė katastrofa – tada skrydžio metu iškrito oro linijų „Alaska Airlines“ eksploatuojamo „Boeing 737 MAX 9“ lėktuvo salono durys.
Praėjusią savaitę į Japoniją skridęs „Boeing 777“ lėktuvas netrukus po pakilimo iš San Fransisko turėjo skubiai leistis, kai į oro uosto stovėjimo aikštelę nukrito ratas ir apgadino kelis automobilius.
Anksčiau šį mėnesį JAV reguliuotojai davė „Boeing“ 90 dienų parengti planą, kuriame būtų atsižvelgta į kokybės kontrolės problemas.
Nuo metų pradžios „Boeing“ akcijų kaina sumažėjo 25 proc.