• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV didžioji žiuri ketvirtadienį pareiškė kaltinimus buvusiam „Boeing“ pilotui bandytojui, kuris, kaip įtariama, suklaidino aviacijos reguliavimo institucijas dėl orlaivio „Boeing 737 MAX“ saugumo problemų, kurios, kaip manoma, tapo dviejų mirtinų šio modelio orlaivių katastrofų priežastimi.

JAV didžioji žiuri ketvirtadienį pareiškė kaltinimus buvusiam „Boeing“ pilotui bandytojui, kuris, kaip įtariama, suklaidino aviacijos reguliavimo institucijas dėl orlaivio „Boeing 737 MAX“ saugumo problemų, kurios, kaip manoma, tapo dviejų mirtinų šio modelio orlaivių katastrofų priežastimi.

REKLAMA

49 metų Markas Forkneris buvo pagrindinis asmuo ryšiams tarp orlaivių gamybos milžinės ir JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA), su kuriuo buvo konsultuotasi, kai buvo nustatoma, kaip pilotai turėtų būti apmokomi valdyti šiuos lėktuvus.

M. Forkneris „FAA pateikė iš esmės melagingą, netikslią ir neišsamią informaciją apie naują „Boeing 737 MAX“ skrydžių valdymo sistemos komponentą – manevravimo korekcijos sistemą (MCAS), kuri vėliau buvo įvardyta kaip vienas pagrindinių katastrofas 2018 ir 2019 metais lėmusių veiksnių, sakoma JAV teisingumo departamento pranešime.

Remiantis teismo dokumentais, M. Forkneris 2016 metais sužinojo apie svarbų MCAS pakeitimą, turėjusio turėjusio apsaugoti orlaivius nuo smukos, tačiau sąmoningai nusprendė neatskleisti šios informacijos FAA.

REKLAMA
REKLAMA

Dėl šios priežasties FAA neįvardijo MCAS svarbiuose dokumentuose ar, savo ruožtu, pilotų mokymo vadovuose.

M. Forkneris taip pat kaltinamas sąmokslu prieš „Boeing“ klientus, kurie įsigijo orlaivius „737 MAX“, nes tokiems klientams nebuvo atskleista svarbi informacija.

REKLAMA

Remiantis 2020 metų pradžioje paskelbtais dokumentais, buvęs bendrovės pilotas pasigyrė galintis apgauti FAA atstovus, su kuriais palaikė ryšius, kad būtų gautas MCAS sertifikatas.

„Boeing 737 MAX“ buvo oficialiai sertifikuotas 2017 metų kovą, tačiau po dviejų 2018 metų spalį ir 2019 metų kovą įvykusių katastrofų, per kurias žuvo 346 žmonės, šio modelio orlaivių skrydžiai visame pasaulyje 20 mėnesių buvo sustabdyti.

REKLAMA
REKLAMA

Abiem atvejais MCAS tapo nekontroliuojama dėl klaidingos informacijos, perduotos orlaivio jutiklio.

2020 metų pabaigoje, atlikus MCAS programinės įrangos korekcijas, orlaiviui MAX buvo leista skristi dar kartą.

„Boeing“ pripažino savo atsakomybę už reguliavimo institucijų klaidinimą ir sutiko sumokėti daugiau kaip 2,5 mlrd. JAV dolerių, kad būtų atšaukti tam tikri ieškiniai.

M. Forkneris ketvirtadienį buvo oficialiai apkaltintas Teksaso teisme dėl dviejų sukčiavimo atvejų, susijusių su orlaivių dalimis, ir keturių atvejų, susijusių su sukčiavimu naudojant elektronines ryšio priemones.

Jei M. Forkneris bus pripažintas kaltu, jam gali grėsti iki 100 metų nelaisvės. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų