REKLAMA
REKLAMA
Šiais laikais retas automobilių gamintojas ryžtasi kurti sportišką automobilį, kuris neš labai mažai pelno. Tačiau mažas būrys kompanijų, kurios supranta tokių automobilių vertę, ne tik pinigine prasme, dažnai išlošia žymiai daugiau. „BMW“ patenka tarp tų kompanijų, kurios gali pasigirti drąsiais sprendimais.
Vienas drąsiausių kompanijos sprendimų buvo „Z8“. Visiškai naujas modelis, kuris pagal planą turėjo įkūnyti geriausias klasikinio kabrioleto savybes. Tokijaus automobilių parodoje pademonstruotas konceptas tapo sensacija. „BMW“ išvydusi tokį susidomėjimą „Z8“ konceptu, nusprendė paskubomis šį modelį paleisti į serijinę gamybą.
REKLAMA
Šio projekto vadovas ir „Z8“ kūrėjas buvo Henrikas Fiskeris. Ne taip jau ir seniai palikęs „BMW“ ir įkūręs savo automobilių kompaniją „Fisker“. Taip, tą pačią hibridinių automobilių kompaniją.
Netradicinis, išraiškingas automobilio dizainas patraukė ne vieno skeptiko akį. 2000 metais prekyboje pasirodęs modelis buvo pakankamai neblogai perkamas. Per trejus gamybos metus, „BMW“ pardavė 5703 šio modelio vienetus. Ne vienas eksponatas važinėjo ir mūsų šalies keliais.
Kaip bebūtų keista, tačiau visų dėmesį labiausiai traukė ne „Z8“ išvaizda, bet jo variklis. Po ilgu variklio dangčiu slėpėsi, „BMW“ markės fanams puikiai žinomas, penkių litrų darbinio tūrio agregatas išvystantis 400 arklio galių ir 500 NM sukimo momentą. Šis aštuonių cilindrų variklis buvo montuojamas į tuometinį „M5“ modelį.
4.40 metro ilgio, 1.83 metro pločio ir vos 1.31 metro aukščio automobilis buvo maždaug du šimtus kilogramų lengvesnis už „M5“. Tai leido galingam varikliui priversti šį kabrioletą iki 100 km/val įsibėgėti per maždaug penkias sekundes ir pasiekti maksimalų 293 km/val. greitį.
Nors maksimalus greitis buvo ribojamas elektronikos, o „BMW“ oficialaus įsibėgėjimo iki 100 km/val. laiko taip ir nepaskelbė, tačiau tuometinių automobilių tema rašančių žurnalistų testai parodė, jog „Z8“ be vargo iki 100 km/val. gali įsibėgėti per 4.2 sekundės.
Po maždaug vienerių metų gamybos, „BMW“ sportiškoji divizija pateikė prašymą sukurti „BMW Z8M“. Tačiau dėl pakankamai didelių modifikacijos kūrimo kaštų, „BMW“ vadovybė atmetė šį projektą. Vis dėlto šio darbo ėmėsi kita bavariškų automobilių specialistė - „Alpina“.
Pakankamai mažas inžinierių ratas per pusę metų sukurpė „Alpina Z8“. Automobilis turėjo 19 arklio galių mažiau, mechaninę pavarų dėžę pakeitė automatinė, o „Z8“ važiuoklė buvo pritaikyta ne azartiškam pasivažinėjimui kalnuose, bet ramiam riedėjimui greitkelyje.
REKLAMA