• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


BMW koncerno vadovas mano, kad automobilių gamintojams užkraunama per didelė atsakomybė kuriant aukštesnio lygio pažangias pagalbos vairuotojui sistemas. Be to, nelaimės atveju gamintojams gali tekti prisiimti atsakomybę.


BMW koncerno vadovas mano, kad automobilių gamintojams užkraunama per didelė atsakomybė kuriant aukštesnio lygio pažangias pagalbos vairuotojui sistemas. Be to, nelaimės atveju gamintojams gali tekti prisiimti atsakomybę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbėdamas su elektromobilistams skirtu leidiniu „EFahrer“, BMW vadovas Oliveris Zipse sakė, kad ateityje automobilių gamintojams teks didesnė atsakomybė nei iki šiol. Vairuotojai labiau pasikliaudami pagalbinėmis sistemomis pateks į avarijas bei patirs sužalojimus, už kuriuos turės atsakyti gamintojas.

REKLAMA

„Automobilis nėra telefonas ant ratų“, – pridūrė O.Zipse.


„3 lygio sistema (pusiau autonominė sistema), važiuojanti 60, 80 ar 120 km/val. , kuri nuolatos išsijungia tunelyje, išsijungia lyjant lietui, išsijungia tamsoje, išsijungia rūke. Joks klientas nenorės pirkti tokios technologijos“, – sakė BMW vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

„Niekas nenori atsidurti gamintojo vietoje, kuris turės prisiimti atsakomybę už avarijas ir kitus, nelaimingus įvykius.“



Šiuo metu automobilių gamintoja diegia įvairių lygių pagalbos vairuotojui technologijas. Jos yra skirstomos į penkis lygius. Kiekvienas iš jų apibrėžia automobilyje esančių technologijų galimybes perimant automobilio valdymą iš vairuotojo. Jeigu pirmojo lygio sistemos padeda minimaliai, tai penktojo lygio sistemos, techniškai, nereikės vairo ir kitų prietaisų – tai bus visapusiškai autonominė transporto priemonė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors apie aukščiausią autonominio automobilio technologiją gamintojai dabar kalba ne taip drąsiai kaip prieš dešimtmetį, tačiau technologijų ekspertų manymu, tokia technologija galėtų atsirasti ne anksčiau kaip po dešimties metų.


Šiuo metu daugelis gamintojų drąsiai diegia antrojo autonominio lygio technologijas, tačiau atsiranda ir tokių, kurie pradeda demonstruoti trečiojo lygio technologijų galimybes. BMW ir „Mercedes-Benz“ yra vieni iš nedaugelio tai darančių.

REKLAMA

Pavyzdžiui, naujos kartos BMW 7 serijos sedanas turės trečiojo lygio autonomines technologijos, tačiau ji bus siūloma tik Europoje bei bus pristatoma kaip pagalbinę vairavimo sistema, o ne kaip alternatyva autonominiam vairavimui.


Pažangi vairuotojo pagalbos sistema, veiks tik važiuojant ne didesniu kaip 60 km/val. greičiu ir, susidūrus su sistemai neišsprendžiama situacija, pareikalaus, kad vairuotojas perimtų automobilio valdymą.


Vokietijos vyriausybė 2021 m. gruodį „Mercedes-Benz“ suteikė leidimą naudoti trečiojo lygio autonomines technologijas. Gamintojas „Drive Pilot“ vardu pavadintą technologiją pradėjo siūlyti 2022 m. gegužę.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų