• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pažvelgę į „BMW“ markės modelių gamą, joje išvysime dešimt modelių, kuriuos sukūrė „BMW M“ divizijos inžinieriai. Tačiau prieš dešimt ar net dvidešimt metų, „BMW M“ logotipais pažymėtų modelių buvo žymiai mažiau. 
Kaip ir „AMG“ ar „Audi RS“, taip ir „BMW“ M“ padalinio inžinieriai nuolatos eksperimentuoja, stengiasi surasti naujų būdų kaip praplėsti ir taip kuklią sportiškų automobilių gamą. Tačiau būdami didžiulio koncerno dalimi, „BMW M“ inžinierių kūriniai ne visada sutinkami su išskėstomis rankomis.

Pažvelgę į „BMW“ markės modelių gamą, joje išvysime dešimt modelių, kuriuos sukūrė „BMW M“ divizijos inžinieriai. Tačiau prieš dešimt ar net dvidešimt metų, „BMW M“ logotipais pažymėtų modelių buvo žymiai mažiau. 
Kaip ir „AMG“ ar „Audi RS“, taip ir „BMW“ M“ padalinio inžinieriai nuolatos eksperimentuoja, stengiasi surasti naujų būdų kaip praplėsti ir taip kuklią sportiškų automobilių gamą. Tačiau būdami didžiulio koncerno dalimi, „BMW M“ inžinierių kūriniai ne visada sutinkami su išskėstomis rankomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW M3 E36 Compactas (2)


„BMW“ koncerno vadovai į kiekvieną projektą žvelgia iš truputėlį kitoks perspektyvos. Jeigu „BMW M“ divizijos inžinierių projektas planuoja patekti į serijinę gamybą, jis privalo atnešti bent minimalų pelną. Kai projektas pristatomas „BMW“ koncerno vadovams, į pagalbą ateina ir dar milžiniškas būrys specialistų ir analitikų, kurie išstudijuoja rinką, ekonominę padėtį pasaulyje ir pateikia atsakymą į klausimą - „Ar šis automobilis bus perkamas?“
Automobilių, sulaukusių neigiamo atsakymo buvo ne vienas ir ne du, tačiau štai šis projektas buvo vos per vieną žingsnį nuo serijinės gamybos. Vis dėlto, „BMW“ koncerno vadovai nusprendė nerizikuoti ir kompaktiško hečbeko rūbais aprengtą „E36 M3“ paliko stovėti „BMW M“ divizijos dirbtuvėse.

REKLAMA

BMW M3 E36 Compactas (3)


Šis projektas buvo pradėtas praplėsti ir taip pakankamai kuklią „M3“ modelių gamą.„BMW M“ divizijos inžinieriai pradėjo darbuotis ne tik ties „E36 M3“ hečbeku, bet ir universalu, tačiau praktiškoji „M3“ versija vos po poros mėnesių buvo pastatyta į kamputį, tuo tarpu „E36 M3“ hečbeko kūrimas vyko toliau.
Po kapotu „E36 M3“ turėjo šešių cilindrų, visiems „BMW“ fanams pažįstamą „S50B32“ motorą, kuris pasiekdavo 321 arklio galią ir 350 Nm sukimo momentą. Galia buvo perduodama per „Getrag“ mechaninę pavarų dėže į galinius varančiuosius ratus. Jokių siurprizų.

REKLAMA
REKLAMA

BMW M3 E36 Compactas (4)


Vis dėlto, kompaktiškas hečbekas turėjo savų privalumų. Palyginus su „M3“ kupė, hečbekas buvo lengvesnis. Jis svėrė 1339 kilogramus. Mažesnis svoris - geresnės valdymo savybės, geresnė akceleracija. „E36 M3“ hečbekas iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5.3 sekundės ir pasiekdavo 250 km/val. maksimalų greitį.
Įdomu yra tai, jog galinė „E36 M3“ hečbeko galinė ašis niekuo nesiskyrė nuo „BMW 323i“hečbeko. „BMW M“ divizijos inžinieriai šį sprendimą priėmė dėl to, jog norėjo sumažinti galutinę automobilio kainą, tačiau noras sutaupyti atsisuko prieš juos pačius. Palyginus su „M3“ sedanu, hečbekas pasižymėjo prastesnėmis valdymo savybėmis, važiuojant didesniais greičiais nepasižymėdavo labai geru stabilumu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW M3 E36 Compactas (12)


Pasak neoficialių šaltinių, būtent valdymo savybės pakišo koją šiam įdomiam projektui. Nors „BMW M“ divizijos specialistai siūlė ištaisyti šį trūkumą, tačiau koncerno vadovai nenorėjo investuoti į projektą, kuris ir taip pareikalavo pakankamai daug išlaidų.
Šiuo metu „E36 M3“ hečbekas stovi „BMW M“ divizijos būstinėje. Tame pačiame garaže kartu su kitais „BMW M“ divizijos kūriniais, kurie taip pat nepateko į serijinę gamybą.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų