„BMW“ koncerno vadovai į kiekvieną projektą žvelgia iš truputėlį kitoks perspektyvos. Jeigu „BMW M“ divizijos inžinierių projektas planuoja patekti į serijinę gamybą, jis privalo atnešti bent minimalų pelną. Kai projektas pristatomas „BMW“ koncerno vadovams, į pagalbą ateina ir dar milžiniškas būrys specialistų ir analitikų, kurie išstudijuoja rinką, ekonominę padėtį pasaulyje ir pateikia atsakymą į klausimą - „Ar šis automobilis bus perkamas?“
Automobilių, sulaukusių neigiamo atsakymo buvo ne vienas ir ne du, tačiau štai šis projektas buvo vos per vieną žingsnį nuo serijinės gamybos. Vis dėlto, „BMW“ koncerno vadovai nusprendė nerizikuoti ir kompaktiško hečbeko rūbais aprengtą „E36 M3“ paliko stovėti „BMW M“ divizijos dirbtuvėse.
Šis projektas buvo pradėtas praplėsti ir taip pakankamai kuklią „M3“ modelių gamą.„BMW M“ divizijos inžinieriai pradėjo darbuotis ne tik ties „E36 M3“ hečbeku, bet ir universalu, tačiau praktiškoji „M3“ versija vos po poros mėnesių buvo pastatyta į kamputį, tuo tarpu „E36 M3“ hečbeko kūrimas vyko toliau.
Po kapotu „E36 M3“ turėjo šešių cilindrų, visiems „BMW“ fanams pažįstamą „S50B32“ motorą, kuris pasiekdavo 321 arklio galią ir 350 Nm sukimo momentą. Galia buvo perduodama per „Getrag“ mechaninę pavarų dėže į galinius varančiuosius ratus. Jokių siurprizų.
Vis dėlto, kompaktiškas hečbekas turėjo savų privalumų. Palyginus su „M3“ kupė, hečbekas buvo lengvesnis. Jis svėrė 1339 kilogramus. Mažesnis svoris - geresnės valdymo savybės, geresnė akceleracija. „E36 M3“ hečbekas iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5.3 sekundės ir pasiekdavo 250 km/val. maksimalų greitį.
Įdomu yra tai, jog galinė „E36 M3“ hečbeko galinė ašis niekuo nesiskyrė nuo „BMW 323i“hečbeko. „BMW M“ divizijos inžinieriai šį sprendimą priėmė dėl to, jog norėjo sumažinti galutinę automobilio kainą, tačiau noras sutaupyti atsisuko prieš juos pačius. Palyginus su „M3“ sedanu, hečbekas pasižymėjo prastesnėmis valdymo savybėmis, važiuojant didesniais greičiais nepasižymėdavo labai geru stabilumu.
Pasak neoficialių šaltinių, būtent valdymo savybės pakišo koją šiam įdomiam projektui. Nors „BMW M“ divizijos specialistai siūlė ištaisyti šį trūkumą, tačiau koncerno vadovai nenorėjo investuoti į projektą, kuris ir taip pareikalavo pakankamai daug išlaidų.
Šiuo metu „E36 M3“ hečbekas stovi „BMW M“ divizijos būstinėje. Tame pačiame garaže kartu su kitais „BMW M“ divizijos kūriniais, kurie taip pat nepateko į serijinę gamybą.