Anot statistinę informaciją teikiančios „AutoTyrimų“ bendrovės, paskelbus sėkmingus 2007 m. naujų lengvųjų automobilių rinkos rezultatus, nustatytus pagal ES reglamentuotą metodiką, kai kurie šio verslo atstovai ėmė juos įvairiais būdais menkinti.
Prisidengę Lietuvos autoverslininkų asociacija, jie paskleidė abejonių, neva iš tiesų šalies rinka yra gerokai mažesnė, nes kai kurie automobilių pardavėjai vos ne pusę registruotų naujų automobilių netrukus išregistruoja ir reeksportuoja, taip uždirbdami dešimtis tūkstančių litų dėl kainų Lietuvoje ir Vakarų Europos šalyse skirtumų ir nepagrįstai išpūsdami šalies rinkos dydį.
„AutoTyrimai“ atliko specialų naujų automobilių išregistravimo tyrimą, kurių rezultatai rodo, kad tariami ekspertai gerokai prašovė pro šalį. Panašu į tai, kad vandenį drumstę verslininkai taip bando užmaskuoti santykinai prastus savo veiklos rezultatus arba lyginant su tiesioginiais konkurentais, arba su kolegomis kitose Baltijos šalyse ir ieško būdų pasiteisinti prieš regioninius platintojus.
„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus „Regitros“ pateiktus pradinius duomenis, 2007 m. Lietuvoje buvo išregistruota 4,6 proc. šalyje registruotų naujų automobilių, t.y. 1 184 vnt. iš 25 712 vnt. (trumpalaikis registravimas, kai automobilis įregistruojamas ir išregistruojamas tą patį mėnesį, sudarė 956 vnt.).
Nėra abejonių, kad didžioji dalis išregistruotų automobilių buvo išvežta į kitas šalis. Tarp asmeninių automobilių (M1) išregistravimas siekė 5,0 proc. (1 079 vnt.), tuo tarpu lengvąsias komercines transporto priemones (N1) šis reiškinys palietė beveik perpus mažesniu mastu – 2,6 proc. (105 vnt.).
Pagal išregistravimo apimtis 2007 m. Lietuvoje pirmavo „Fiat“ – išregistruoti (ir niekur nepriregistruoti) net 335 šios markės automobiliai. Antroji vieta atiteko „Škoda“ (256 vnt.), o trečiąją užėmė „Peugeot“ (166 vnt.).
Pagal išregistruotus modelius pirmavo „Fiat Panda“ (334 vnt.), antrąją vietą užėmė „Škoda Octavia“ (210 vnt.), o trečioji atiteko „Renault Clio“ (121 vnt.).
Atliekant analizę buvo pastebėta, kad siekdami išvengti trumpalaikio registravimo statuso kai kurie pardavėjai ėmėsi naujų automobilių partijas įregistruoti paskutinėmis mėnesio dienomis ir išregistruoti kito mėnesio pirmosiomis dienomis.
Pavyzdžiui, rugpjūčio 31 d. (penktadienį) buvo įregistruota net 30 to paties modelio naujų automobilių partija, kuri išregistruota jau kitą darbo dieną – rugsėjo 3 d. (pirmadienį).