Automobilių rinkos ekspertas teigia, jog per birželį galėjo įvykti didelė dalis tų sandorių, kurie karantino metu buvo atidėti vėlesniam laikotarpiui. Jis taip pat pabrėžia, kad liepos 1-ąją įsigaliojęs transporto priemonių registracijos mokestis birželį prisidėjo prie tokio staigaus sandorių augimo.
„Matėme, kokios eilės nusidriekė prie „Regitros“ padalinių paskutinėmis birželio mėnesio dienomis. Žmonės suskubo įregistruoti automobilius, o labiausiai – tokius, kurių CO2 emisija didesnė. Neretai viskas daroma paskutinėmis sekundėmis, todėl ir eilės susidarė iki registracijos mokesčio įsigaliojimo likus, tikriausiai, ne dienoms, o valandoms“, – pažymi M. Buzelis.
Autoplius.lt komunikacijos vadovas priduria, kad pagal „Regitros“ pateiktą sandorių informaciją, naujų automobilių rinka taip pat po truputį atsistato.
„Fiksuojant visus M1 ir N1 tipo naujų lengvųjų automobilių sandorius, šių metų birželį buvo pastebėtas 42 proc. sandorių deficitas, tačiau Lietuvos naujų automobilių rinka yra stipriai paveikta reeksporto. Atmetę galimą naujų automobilių reeksporto dydį pastebėjome optimistiškus skaičius. Remiantis liepos 1 dienos duomenimis, per birželį naujų automobilių rinka nuo pernykščio rezultato atsiliko tik 24 proc. O juk kovą naujų transporto priemonių rinka sumenko 33 proc., balandį – 66 proc., o gegužę – 53 proc.“, – pokyčius rinkoje komentuoja Matas Buzelis.
Pasak automobilių rinkos eksperto, 2020 metų birželį Lietuvoje įvyko daugiau naudotų automobilių sandorių nei per rekordinių 2018-ųjų metų tą patį mėnesį. Liepos mėnesio duomenys, anot M. Buzelio, gali būti kuklesni vien dėl šalyje įsigaliojusio registracijos mokesčio, kuris galimai labiausiai paveiks mažesnes pajamas turinčius vairuotojus.
M. Buzelis priduria, jog šių metų liepą taip pat gali įvykti daugiau sandorių nei prieš metus. Autoplius.lt atstovo teigimu, birželį buvo fiksuojama 25 – 30 proc. daugiau skambučių dėl naudotų automobilių, o tai – tvirti visiškai atsigavusios rinkos požymiai.