• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusio amžiaus dešimtasis dešimtmetis automobilių pasaulyje buvo netipinių eksperimentų ir drąsių idėjų laikotarpis. Vienas iš tokių automobilių, sugebėjusių sujungti drąsius eksperimentus ir unikalias idėjas, buvo „Bertone Karisma“ – futuristinis sedanas.

13

Praėjusio amžiaus dešimtasis dešimtmetis automobilių pasaulyje buvo netipinių eksperimentų ir drąsių idėjų laikotarpis. Vienas iš tokių automobilių, sugebėjusių sujungti drąsius eksperimentus ir unikalias idėjas, buvo „Bertone Karisma“ – futuristinis sedanas.

REKLAMA

„Bertone“ ir „Porsche“ partnerystė

Šiandien retas automobilių gamintojas iš Vokietijos susisiekia su Italijoje įsikūrusiomis automobilių dizaino studijomis. Tam tiesiog nėra reikalo, tačiau unikali „Bertone“ ir „Porsche“ draugystė užsimezgė dar 1966 metais, kuomet „Bertone“ kolegoms iš Vokietijos ištiesė pagalbos ranką kuriant „Porsche 911 Spider“.

Pastarąjį projektą tuomet užgožė visiems gerai žinomas „Porsche 911 Targa“, todėl nenuostabu, kad pirmam blynui prisvilus, sekantį kartą „Bertone“ ir „Porsche“ specialistai viename kambaryje atsidūrė tik po kelių dešimtmečių.

REKLAMA
REKLAMA

Tuomet „Bertone“ vadovavęs Giuseppe „Nuccio“ Bertone santykius su „Porsche“ nusprendė atnaujinti gūdų 1993-ųjų rytą. Jis ryžosi sukurti naujovišką sedaną, kuriame pavyktų įžvelgti ne tik inžinerinį meistriškumą, bet ir originalų dizainą.

REKLAMA

Iš pradžių projektas prasidėjo neatsižvelgiant į „Porsche“ nuomonę. „Bertone“ į savo studiją atsivarė „Porsche 911 Carrera 2“ ir tiesiog pradėjo jį ardyti. Dalelę po dalelė, kol „Bertone“ dizaino studijoje pradėjo ryškėti būsimo automobilio kontūrai.

Unikalus keturvietis

„Bertone Karisma“ buvo sukurtas kaip prabangus keturvietis sedanas, turėjęs praeivius sudominti savo įdomiomis proporcijomis ir novatoriškais sprendimais.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilio durys, atsidarančios kaip žuvėdros sparnai, suteikė modeliui išskirtinio žavesio, o stiklinė stogo dalis, integruota į priekinį stiklą, leido pabrėžti įspūdingą salono erdvę.

Salone taip pat netrūko prabangos elementų. Pavyzdžiui, sėdynės buvo apsiūtos rankų darbo oda, o prietaisų skydelį juosė iš tikro medžio pagaminta apdaila. Galiausiai, „Bertone“ dizaineriai, lydimi Luciano d’Ambrosio, pasirūpino, kad automobilio salonas būtų ne tik patogus, bet ir atrodytų įspūdingai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išskirtinius dizaino sprendimus lydėjo ne ką mažiau (tam laikmečiui) įspūdingos techninės charakteristikos. „Bertone Karisma“ naudojo standartinį 3,6 litro, 6 cilindrų opozicinį variklį, išvystantį 272 arklio galias.

Nors variklis nebuvo patobulintas, tačiau dėl išaugusio „Karisma“ svorio inžinieriams teko sumontuoti sustiprintas spyruokles ir tvirtesnius pakabos elementus.

REKLAMA

Iš pradžių inžinieriai eksperimentavo ir su kėbulo dalimis, pagamintomis iš aliuminio ir kompozito, tačiau laiko trūkumas privertė automobilio kėbulo dalis pagaminti iš plieno. Dėl šio sprendimo „Karisma“ svėrė 1 540 kilogramų.

Visuomenės išbandymas – tarptautinėje parodoje

Oficiali „Bertone Karisma“ premjera buvo surengta 1994 metais vykusioje Ženevos automobilių parodoje.

Išskirtinis automobilio dizainas ir netradiciniai sprendimai, tokie kaip į viršų pasikeliančios durys, buvo laikomi drąsiais ir įspūdingais, tačiau parodos lankytojai negailėjo kritikos automobilio išorės dizainui.

REKLAMA

Vis dėlto, pasibaigus tarptautinei parodai, „Bertone“ šio modelio debiutą įvertino labiau teigiamai, mat šis modelis buvo laikomas italų kūrybiškumo ir vokiečių inžinerinio tikslumo pavyzdžiu.

Liko užmarštyje

Kaip ir buvo galima tikėtis, „Bertone Karisma“ nepasiekė serijinės gamybos – jis išliko vienetiniu projektu, simbolizuojančiu „Bertone“ ir „Porsche“ bendradarbiavimą.

Kol „Bertone“ aktyviai dalyvavo automobilių industrijos pasaulyje, ši koncepcija buvo saugoma bendrovės muziejuje, tačiau 2015 metais dėl finansinių sunkumų buvo parduota Italijos istorinių automobilių asociacijai.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų