• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau rašėme apie trečiojo bolido panaudojimo lenktynėse galimybę, kurį top-komandos turi parengti startui „Formulės-1“ lenktynėms, jei varžybose būtų mažiau nei 20 mašinų. Kadangi susitarimas, reglamentuojantis šią taisyklę, yra konfidencialus, ekspertai galėjo tik pareikšti spėjimus, kokiu būdu ši taisyklė gali būti realizuota, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA

F-1 komercinių teisių valdytojas Bernie Ecclestone‘as savo interviu „Daily Mail“ papasakojo kai kurias minėtojo susitarimo detales. Jo žodžiais, komandos yra pasirašius kontraktus, kurie įpareigoja padėti mažesniems F-1 čempionato dalyviams, jei mažesniems iškiltų finansinių problemų ir suteikti jiems savo mašinas. Laikraštis taip pat rašo, kad „Marussia F1“ spalio pradžioje kreipėsi į Londono Aukščiausiąjį teismą su oficialiu prašymu įvesti išorinį valdymą. Tai patvirtina prie kelias dienas pasakytą B. Ecclestone‘o faktą, kad „Marussia“ nedalyvaus JAV GP Ostine, kur taip pat nebus „Caterham F1“ komandos.

REKLAMA

Derybos dėl greitos situacijos gelbėjimo planų tęsiamos ir B. Ecclestone‘as pripažino, kad kokia nors iš stipriųjų komandų gali suteikti krizę patiriančiai komandai kolegai savo bolidą. Ši taisyklė, nors ir apipinta daugybe klausimų, formaliai yra įtvirtinta komandų susitarime su F-1 komercinių teisių valdytoju ir pradeda galioti tuomet, kai čempionate lieka mažiau nei 20 mašinų.

REKLAMA
REKLAMA

„Jie privalo suteikti kitoms komandoms trečią mašiną, – pasakoja B. Ecclestone‘as. – Jei, pavyzdžiui, „Sauber“ negalėtų stoti į startą, tai ji gali susitarti su kitais. Tuomet, pavyzdžiui, „Ferrari“ gali pasakyti: „mes suteikiame jums trečią mašiną ir viską, kas su ja susiję, bet mes norime, kad ant bolido būtų išpiešta mūsų rėmėjo reklama. Jūs turite savo rėmėjus, bet mes norime, kad jūs įtrauktumėte ir mūsų ir norime, kad tą bolidą vairuotų mūsų pilotas“. Ir tuomet komanda nebankrutuos, ar logiška? Pavyzdžiui, jei „Red Bull“ suteiks bolidą „Caterham“ komandai, tai gali būti dabartinės problemos sprendimas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tokios taisyklės atsiradimas buvo nulemtas dėl konkrečios priežasties. Kontraktuose tarp B. Ecclestone‘o ir lenktynių organizatorių kalbama: „Formulė-1“ darys viską įmanomą, kad varžybose dalyvautų mažiausiai 16 mašinų“. Jie ši sąlyga nėra vykdoma, tai būtų pažeidimas iš „Formulės-1“ pusės, dėl to gali būti prarasta apie 300 mln. svarų, kuriuos moka lenktynių organizatoriai. 20 bolidų slenkstis, apie kuriuos kalbama sutartyse su komandomis, yra tam tikra garantija, kad varžybų dalyvių skaičius nepasieks kritinio minimumo.

REKLAMA

Spalio 7 d. „Manor Grand Prix Racing“ kompanija, kuri yra juridinis asmuo ir stovi už „Marussia“ komandos, į Londono teismą nusiuntė pranešimą, prašantį paskirti krizių administratorių. Šiuo metu kompanijos skolos pasiekė 140,6 mln. svarų. Kaip jau yra aišku, kad lenktynėse Jungtinėse valstijose nepasirodys nei „Marussia“, nei „Caterham“. Tuo tarpu B. Ecclestone‘as pabrėžė, kad tai nebus priežastimi to, kad būtinai reikės taikyti trečiojo bolido taisyklę, kadangi sutartys su FOM numato, kad komandos turi teisę praleisti dvejas lenktynes per sezoną.

REKLAMA

„Mums nereikės taisyti trečio bolido taisyklės šioje čempionato stadijoje, nes komandos turi teisę praleisti 2 lenktynes, – paaiškino B. Ecclestone‘as. – Jos praras kažkokius pinigus, kurie joms priklauso už dalyvavimą, bet nepraras savo pozicijų čempionate. Supratimo neturiu, kas gali atsitikti su „Marussia“ ilgalaikėje perspektyvoje. Bet būtų geriau, jei komandai nereikėtų priskirti krizių valdytojo“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskutinė viešai skelbiama „Marussia“ finansinė ataskaita yra už 2012 metus: sprendžiant iš dokumentų, komanda išleido 32 mln. svarų inžineriniams tyrinėjimas – 42 proc. nuo bendros išlaidų sumos, kurios sudarė 76,1 mln. svarų. Gamybinės išlaidos ir išlaidos varikliams dar sudarė 23 mln. svarų. Jei išmesti visas minėtas sąnaudas, tai bankrutuojanti komanda gali tapti pelninga įmone, kuri pritrauktų naujus investuotojus ir įgautų naują gyvenimą. Matyt, kad būtent tame slypi trečio bolido taisyklės esmė, apie kurią pasakojo B. Ecclestone‘as, nes tokiu atveju top-komandos patirtų nemažai papildomų išlaidų.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų