• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš mėnesį vairuotojai tarsi nudžiugo išgirdę, kad UAB „Lukoil Baltija" pasiskelbė mušanti kainas ir savo degalinėse prekiausianti pigesniu 98 markės benzinu su bioetanoliu. Nors degalinių švieslentėse ir dabar tebešviečia skaičiai, pranešantys, kad 98E15 markės benzinas net 10 centų pigesnis nei 95 markės, vairuotojai į tai žiūri įtariai.

REKLAMA
REKLAMA

Litras 98E15 –3,92 lito. Tokia viliojanti reklama švieslentėse prie „Lukoil Baltijos" degalinių kviečia taupyti. Bet vairuotojai kol kas atsargūs. O bendrovė plečia degalinių, kuriose parduodami šios rūšies degalai, tinklą.

REKLAMA

„Respublikos" kalbinti vairuotojai vienu balsu tvirtino kažką apie naująjį benziną girdėję, tačiau į esmę nesigilinę. Esą beveik jokios informacijos apie tai nėra.

„Lukoil Baltijos" mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas sako ką kita: esą žmonės jau sureagavo ir renkasi naują pigesnį produktą.

REKLAMA
REKLAMA

To įrodymas: nuo keliolikos iki pusšimčio padaugėjo degalinių, parduodančių 98E15 markės benziną.

Taip, sako direktorius, bendrovė konkuruoja su kitomis kompanijomis.

Naujojo produkto naudą direktorius pasiryžęs įrodyti asmeniniu pavyzdžiu: jis į savo „Audi" baką pila būtent 98E15. O kad šie degalai automobiliams nekenkia, esą įrodo tai, kad pretenzijų bendrovė nėra gavusi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau automobilininkai profesionalai sako ką kita. Mėnuo –per trumpas laikas išvadoms daryti.

Specialistai –atsargūs

Panevėžietis verslininkas ir lenktynininkas Rokas Lipeikis prisipažino, kad informacijos, kaip su bioetanoliu maišytas benzinas veikia automobilio variklį, esama labai mažai. Anot jo, jeigu toks benzinas parduodamas, prekybos taisyklės reikalauja, kad vartotojui turi būti pateikta objektyvi ir visapusiška informacija.

REKLAMA

Garsus sportininkas pasakė esminį dalyką, kuris, matyt, nuo pagundos rinktis 98E15 markės benziną sulaiko daugumą vairuotojų: „Automobilio techninėse charakteristikose nurodyta, kokį benziną naudoti. Jeigu įvyktų kažkas varikliui, manau, automobilio pardavėjai tai pripažintų negarantiniu įvykiu. Bet ko pilti į automobilio benzino baką tikrai negalima".

REKLAMA

Autotransporto įmonės savininkas panevėžietis Jonas Sereika taip pat kategoriškas: „Niekas nedraudžia vairuotojui įsipilti į savo mašinos baką tokio benzino. Mašina važiuos, bet neaišku, kiek ilgai".

Jis net neabejoja, jeigu jūsų iš salono pirktas naujas automobilis pradėtų „streikuoti", jums pardavėjo atstovai pirmiausia pasakytų, kad jie neliepė tokio benzino pilti. Pasak J.Sereikos, geriausia rekomendacija, ką pilti, – užrašas ant benzino bako dangtelio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo nuomone, degalų reklamoje vairuotojams turi būti išaiškinta, kad automobilis turi būti pritaikytas tokiems degalams.

Nėra automobilių, nereikia benzino

UAB „Neste Lietuva" Mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys tiesiai pasakė, kodėl jo atstovaujama bendrovė tokiais degalais neprekiauja. Lietuvoje nėra paklausos tokiam benzinui. O taip yra todėl, kad pas mus nėra automobilių, kurių varikliai būtų pritaikyti važinėti benzinu su bioetanolio priedais.

REKLAMA

Tačiau kokių sumetimų galėjo turėti „Lukoil Baltija", išmesdama į rinką benziną su bioetanoliu, A.Miežys nenorėjo samprotauti. Konkurentams – bent taip jie sako –tai įtakos nepadarė:„Neste" parduodamo 95 benzino kiekio tai nesumažino.

REKLAMA

Bendrovės „Orlen Lietuva" atstovas spaudai Jacekas Komaras taip pat sakė, kad rinkai pateiktas 98E15 markės benzinas jokios įtakos nei bendrovės pardavimams, nei degalų kainai neturėjo. Iš esmės tą patį patvirtino ir bendrovės „Lietuva Statoil" rinkodaros vadovė Daiva Jakšienė.

Norinčiųjų tobulintis nėra

„Respubliką" konsultavęs automobilių gamintojo „Peugeot" oficialios atstovės Lietuvoje UAB „Žibintas" konsultantas Evaldas Žiukas net nedvejodamas pareiškė, kad jis į „Peugeot" baką piltis 98E15 markės benziną nerekomenduoja.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tam reikalinga kitokia variklio mechanika, purkštuvai, žvakės, kuro siurblys, netgi slėgiai kitokie, cilindrų galvutė visai kita. Įpurškimo kompiuteris irgi turi būti pritaikytas", – specifiką vardijo “Peugeot" specialistas.

Į „Žibintą" dar nėra kreipęsis nė vienas pežo savininkas, prašydamas “patobulinti" savo automobilį.

REKLAMA

E.Žiukas sutinka, kad pigesnis benzinas atrodo gana viliojančiai. O kokios pasekmės gali būti pasidavus mažesnės kainos gundymams? Pasak konsultanto, greičiau dėvisi kuro siurblys, krenta galingumas, tai turėtų neigiamos įtakos vožtuvams, atsirastų kitokių blogybių.

„Gal kurį laiką žmogus nieko nepastebėtų važinėdamas tokiu kuru, bet po kiek laiko pradėtų ryškėti įvairūs gedimai, kurie tikrai nepadengtų 10 centų skirtumo", –neabejoja E.Žiukas.

Jaunius POCIUS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų