Tarp pirmųjų šią funkciją savo klientams teikiančių bankų Lietuvoje – akcinė bendrovė „Swedbank“ ir uždaroji akcinė bendrovė „Revolut Bank“.
„Google Pay“ skaitmeninę piniginę nustatyti lengva, ji veikia daugelyje „Android“ įrenginių. Su šia skaitmenine pinigine galima sklandžiai ir saugiai sumokėti už prekes ar paslaugas išmaniuoju įrenginiu visur, kur priimami bekontakčiai mokėjimai. Klientai taip pat gali atsiskaityti šimtuose programėlių, kur yra galimybė pirkti naudojant „Google Pay“, taip jiems net nereikės įvesti savo mokėjimo informacijos.
Jie gali naudotis pavežėjų paslaugomis, užsisakyti maisto išsinešti ar nusipirkti bilietus į renginius – viskas vyksta vieno mygtuko paspaudimu, nereikia užpildyti atsiskaitymo ir pristatymo informacijos”, – rašoma „Revolut Bank“ pranešime žiniasklaidai.
„Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė sako, kad „Swedbank“ duomenimis, 2020 m. buvo fiksuotas spartus bekontakčių atsiskaitymų kortelėmis ir išmaniaisiais įrenginiais augimas. Šių metų rugsėjo mėnesį 2 iš 3 atsiskaitymų mokėjimo kortele šalies prekybos ir paslaugų vietose buvo bekontakčiai, o kas 9 mokėjimas buvo atliktas naudojant išmaniuosius telefonus ar laikrodžius.
„Mūsų banko klientai, atsiskaitantys išmaniaisiais įrenginiais bekontakčiu būdu, atlieka vidutiniškai 19 tokių operacijų per mėnesį. Pastaraisiais metais stebėjome nuoseklų šių paslaugų augimą, o dėl pandemijos situacijos ir saugantis koronaviruso rizikų jų poreikis dar labiau išaugo“, – sako J. Gumuliauskienė.
Prasidėjus pasaulinei pandemijai, bekontakčiai atsiskaitymai išpopuliarėjo ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje – šie mažmeninėse prekybos vietose pasiekė 80 proc. visų atliekamų atsiskaitymų. Bekontaktis atsiskaitymas tapo patrauklesnis kaip saugus, patogus ir greitas atsiskaitymo būdas.