23-ejų Temirlanas Kadauovas nelaimės metu savo kūnu uždengė nėščią keleivę. Po smūgio į namą jis net tik pats išsiropštė iš lėktuvo, tačiau ir padėjo nuvesti į saugų atstumą kitus keleivius.
T. Kadauovas buvo apdovanotas „Už drąsą, parodytą avarinių situacijų prevencijos ir likvidavimo metu“, praneša „Current Time“.
„Diena prasidėjo nuo to, kad aš vos nepavėlavau į šį skrydį, o kuomet įlipau į vidų, tai man priminė seną autobusą – buvo labai šalta, suledėję langai. Taip juk neturėtų būti lėktuvuose“, – pasakojo Temirlanas informburo.kz.
Jaunuolis klausėsi muzikos, tačiau netrukus suprato, kad skrydis vyksta kažkaip ne pagal planą – antrasis smūgis į pakilimo taką buvo juntamas, pradėjo mirgėti šviesos, lėktuvą pradėjo purtyti, tuo pat metu jis pradėjo suktis į dešinę pusę. Temirlanas dar pajuokavo, kad lėktuvas krenta.
„Žmonės šaukė, prasidėjo panika. Aš pamačiau, kad iš priekio viskas skrenda į mus. Šalia sėdėjusi Gulim pasilenkė į priekį, o aš uždengiau ją iš viršaus. Vėliau aš supratau, kad man į veidą krinta smėlis ir sniegas“, – pasakojo jis vietos žiniasklaidai.
Netoli savo vietų Temirlanas ir Gulim pamatė ertmę ir per ją išlipo lauk.
„Kai tik nusileidau ant nuolaužų, iš po jų pasigirdo moters riksmas: „Man skauda!“ Nuvedęs Gulim į šalį, aš puoliau kapstyti. Vėliau mane pakvietė į pagalbą vyras, kuris negalėjo iš po nuolaužų ištraukti moters su vaiku ir merginos. O tuomet pagalbos šauksmai pradėjo sklisti iš visų pusių“.
Tai buvo tik trečias jauno vyro skrydis gyvenime. Jo teigimu, daugiau gyvenime jis nesės į „Bek Air“ lėktuvą. Be to, jo teigimu, greitoji ir gelbėtojai į katastrofos vietą šalia oro uosto atvyko per 30 minučių.
Orlaiviu skrido penki ekipažo nariai ir 93 keleiviai, įskaitant keli užsienio piliečius: du Ukrainos piliečius, vieną asmenį iš Kirgizijos ir vieną Kinijos pilietį. Likusieji – Kazachstano piliečiai.
Kazachastano premjeras Askaras Maminas pareiškė, kad katastrofos metu žuvusiųjų šeimos gaus vienkartines 4 mln. tenge (apie 9,2 tūkst. eurų) išmokas.
Tyrėjų manymu, katastrofos priežastimi galėjo būti pilotų klaida arba techninis navigacijos sistemos gedimas. Specialiai sudaryta komisija savo pirmines išvadas turėtų paskelbti 2020-ųjų sausio 10-ąją.