Vokiečių sportinių automobilių gamintojas „Melkus“ bankrutuoja – Drezdeno apygardos teismas gavo oficialų kompanijos pareiškimą dėl įmonės bankroto. Nors daug kas apie šią kompaniją net nėra girdėję, šis bankroto faktas yra nemenkas praradimas Europos automobilių pasauliui – mažytė kompanija „Melkus“ paliko ryškų pėdsaką Rytų Europos automobilizmo istorijoje, jos gaminti bolidai buvo vadinami „Rytų Europos Ferrari“.
XX a. antroje pusėje Vokietijos Demokratinė Respublika tuometiniame socialistiniame lageryje buvo šiek tiek išskirtinė – šioje šalyje buvo gaminami sportiniai automobiliai, kurie savo proporcijomis priminė net tituluotus Vakarų Europos superautomobilius. Rytų Vokietijoje kurti ir gaminti sportiškus automobilius 1959 užsiėmė Haincas Melkus. Kadangi jo vadovaujamos dirbtuvės „Formulės-3“ bolidais aprūpindavo gerą trečdalį sovietų bloko, komunistinės Vokietijos valdžia jam atleido tokią saviveiklą, kaip keliams skirtų sportinių automobilių gamybą.
Jie buvo stebėtinai lengvi (700 kg), todėl „Melkus 1000“ pusė velnio važiavo ir su 1 ar 1,2 litro darbo tūrio dvitaktčiais „Wartburg“ motorais, kurių galia svyravo nuo 70 iki 90 a.g. Iki 1986 metų buvo pagaminti tik 106 tokie automobiliai. Tačiau jie buvo ir važinėjo socialistinės valstybės keliais, tarsi kokie, kaip būtų sakę tų laikų politagitatoriai, kapitalistinio pasaulio vaiduokliai.
Taip viskas prasidėjo. Tai VDR epochos „Melkus 1000“. (nuotr. Gamintojo)
Vokietijai susivienijus Melkus šeima užsiėmė „BMW“ markės automobilių pardavimais. Verslas klostėsi visai šauniai, tačiau nostalgija daro savo... Dar 2006 metais Hainco Melkus palikuonys pristatė „Melkus RS2000“. Tai nebuvo visiškai originalus kūrinys – vokiečiai itin stipriai perdirbo britų „Lotus Elise“. Mašina gavo „žuvėdros sparno“ tipo duris, galėjo būti komplektuojama 270-300 a.g. „Volkswagen“ arba „Opel“ turbovarikliais.